Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Corsair H80 passar inte på mitt moderkort

Jag fick just hem Corsair H80 vattenkylning på posten, men den passar inte på mitt moderkort. Hållarna på H80'n är en perfekt kvadrat, medan hålen i mitt moderkort är utformade för en rektangel som ni ser på denna bild

Dom hade en speciell del i manualen för AMD, men där visades bara att ta bort den kvadratiska hållaren från kylaren och sätta dit en hållare med bara 2 skruvhål som illustrerat på denna helt professionellt ritade bild , men dom visade bara det, och jag har inget fäste eller så för bara två hål i mitten sådär

Kan jag använda H80'n på mitt moderkort på nåt sätt eller måste jag skicka tillbaka det?

Permalänk
Hedersmedlem

Den passar men du kanske skulle kolla manualen som följde med, för du ska inte använda den fyrkantiga hålbilden.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Den passar men du kanske skulle kolla manualen som följde med, för du ska inte använda den fyrkantiga hålbilden.

Dom hade en speciell del i manualen för AMD, men där visades bara att ta bort den kvadratiska hållaren från kylaren och sätta dit en hållare med bara 2 skruvhål som illustrerat på denna helt professionellt ritade bild , men dom visade bara det, och jag har inget fäste eller så för bara två hål i mitten sådär

Permalänk
Avstängd

Här är instruktionsmanualen som följde med

http://www.corsair.com/media/cms/manual/forWeb_8.5inx11in_H80...

Nån får gärna förklara AMD-delen för mig

Permalänk
Hedersmedlem

Är den inte fullständig? Så om du köpte den som AMD-kylare borde du fått med dessa delarna?! Hör med butiken du köpte den av.

AMD-delen är så att den "hookar" om de "plastnotchar" som sitter på AMD hållaren. Sedan spänner du åt med skruvarna. Svårt va?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Är den inte fullständig? Så om du köpte den som AMD-kylare borde du fått med dessa delarna?! Hör med butiken du köpte den av.

Allt som finns med i denna instruktionsmanual följde med, men det är ju ändå ingen hållare som passar i hålen som är formad kring en rektangel
http://www.corsair.com/media/cms/manual/forWeb_8.5inx11in_H80...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Emmet45:

Allt som finns med i denna instruktionsmanual följde med, men det är ju ändå ingen hållare som passar i hålen som är formad kring en rektangel
http://www.corsair.com/media/cms/manual/forWeb_8.5inx11in_H80...

Läs mitt tillägg!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Rekordmedlem

Men du har ju intelhållare monterad på den, du ska byta hållare på blocket till amd modellen dessa fäster du sedan i originalfästramen( plasten) på moderkortet
Det här är amd hållarna som du ska skruva dit i stället för intelbågarna

Dessa delar använder du :

De gängade "ögelkrokarna" som ligger under byglarna till blocket på bilden här hakar du i originlfästena sedan drar du fast det med tumskruvarna.
För att förtydliga ytterligare: du ska INTE ta bort originalfästet från moderkortet, blocket fästs i det med öglelkorkarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

AMD-delen är så att den "hookar" om de "plastnotchar" som sitter på AMD hållaren. Sedan spänner du åt med skruvarna. Svårt va?

Hookar om plastnotcharna som sitter på AMD hållaren? Hänger inte alls med.. :/

Permalänk
Skrivet av Emmet45:

Allt som finns med i denna instruktionsmanual följde med, men det är ju ändå ingen hållare som passar i hålen som är formad kring en rektangel
http://www.corsair.com/media/cms/manual/forWeb_8.5inx11in_H80...

Du ska alltså inte ta bort den svarta plastramen, utan dom skruvarna som följer med ska krokas fast på 2 piggar, en på varje sida av den svarta plastramen, sen spänns dom fast med tumskruvarna.

EDIT: Såhär.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Emmet45:

Hookar om plastnotcharna som sitter på AMD hållaren? Hänger inte alls med.. :/

Det fanns väl två delar som man kunde plocka bort från början? Det är dessa du ska använda, alltså inte plocka bort dem.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
Notera att korspostning (skapa flera trådar om samma ämne) inte är tillåtet. Om du tror du lagt en tråd fel så kan du alltid anmäla första inlägget och berätta det så kan vi flytta på tråden.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Tack för all hjälp, fick det att funka nu till slut