Fantastiska priser på 500 GB SSD - Han du köpa

Permalänk
Avstängd

Fantastiska priser på 500 GB SSD - Han du köpa

Jag undrar hur många som han beställa 500 GB SSD från Dagspris för under 500-ringen

Först höll jag på att ramla av stolen när jag läste på prisjakt

Sedan långsamt självdö när jag gick in på Dagspris eftersom lagren var tomma

Fast enligt siten ska det gå att beställa och få sakerna när de får in dem på lager igen men vette katten om jag skulle bemöda mig med det. Är nog en sommarvikarie som tryckt på lite fel knappar. Annars prisvärt trotts över 200 kr i frakt.

Fasiken vad man är sugen på att beställa 10 stycken ändå

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

tryck beställ så kommer de försvinna ur lager och de upptäcker att ett fel har gjorts och de drar tillbaka alla som köpt.
brukar vara så att de tar ur det ur lager. och nu verkar de inte heller finnas inne ännu så priset kommer ändras och du kommer få makulerad beställning tillslut

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Läs mitt inlägg längre ned i denna tråd:
#12557341

Permalänk
Medlem

Först denna: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1134263-gtx-680-... och nu den här. Tänker inte folk längre? Tror ni själva att ni kommer att få varor värde flera tusen för en spottstyver i sammanhanget?

Permalänk
Medlem

Ja det är lite lustigt hur alla tror att priset stämmer, butiker kan göra fel och det händer. såg själv idag att nån butik sålde alla EVGA's olika GTX680 kort för allt mellan 800-2000kr eller vad det var, inte tusan beställde jag, jag visste att det var ett uppenbart fel och en beställning skulle bara innebära onödigt mycket arbete för butiken.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av rSon:

Först denna: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1134263-gtx-680-... och nu den här. Tänker inte folk längre? Tror ni själva att ni kommer att få varor värde flera tusen för en spottstyver i sammanhanget?

Kan inte göra något annat än att hålla med dig..

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag lade faktiskt en order på Crucial M4 256 och blev erbjuden att köpa den till inköpspris istället. Jag har inte fått svar på vad inköpspriset ligger på än, men det vore ju intressant om det är vettigt.

Å andra sidan så kan jag inte tänka mig att betala mycket för den SSDn iom ålder osv, fastän den fortfarande är rätt vass.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Skrivet av DeluxXxe:

Å andra sidan så kan jag inte tänka mig att betala mycket för den SSDn iom ålder osv, fastän den fortfarande är rätt vass.

Det är ju en 512gb, de är inte direkt gratis. Men ingen aning om vad inköpspriset ligger på den

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

inte tusan beställde jag, jag visste att det var ett uppenbart fel och en beställning skulle bara innebära onödigt mycket arbete för butiken.

alla borde beställa varje gång det dyker upp såna här "systemfel" i prisjakt. det är nästan alltid samma filurer som ligger med såna här grejer då och då bara för att nån gång vara överst på listan, annars är de långt ner på det mesta ihop med datorholken.nu och bjurstenshogsdataservice.com

se det som straffarbete för bedräglig verksamhet i förebyggande syfte bara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Folk har förlorat all förmåga att tänka själva nu för tiden, tyvärr...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AndreaX:

alla borde beställa varje gång det dyker upp såna här "systemfel" i prisjakt. det är nästan alltid samma filurer som ligger med såna här grejer då och då bara för att nån gång vara överst på listan, annars är de långt ner på det mesta ihop med datorholken.nu och bjurstenshogsdataservice.com

se det som straffarbete för bedräglig verksamhet i förebyggande syfte bara.

Så att alla små datorbutiker sitter och snackar ihop sig om att de ska chocksänka priserna exakt samtidigt? Låter inte så smart ur PR-synpunk på man vill vara ensam och inte en i mängden.

Det som faktiskt händer är att det blir fel i leverantörens databaser. Många mindre säljare, och flera stora också för den delen, synkar sina priser direkt mot distributörerna. Det gäller både priser och lagersaldo. På så sätt kan man spara massa tid och pengar eftersom man slipper att själv sitta och lägga in priser på alla prylar. Att synka direkt mot leveratörens lager är också smidigt för då visar man att man kan sälja massa saker utan att behöva ha dem i eget lager vilket drar ner kostnaderna något enormt. Så om det nu smyger sig in ett fel i leveratörens databas så blir det fel hos alla som använder sig av just den leveratören.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Först denna: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1134263-gtx-680-... och nu den här. Tänker inte folk längre? Tror ni själva att ni kommer att få varor värde flera tusen för en spottstyver i sammanhanget?

Det roligaste av allt är att man "tipsar" andra om sådana här "prismissar". Sannolikheten att få något dyrt väldigt billigt är inte så stor, men går man ut med det på Swec så kanske chansen ökar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så att alla små datorbutiker sitter och snackar ihop sig om att de ska chocksänka priserna exakt samtidigt? Låter inte så smart ur PR-synpunk på man vill vara ensam och inte en i mängden.

Det som faktiskt händer är att det blir fel i leverantörens databaser. Många mindre säljare, och flera stora också för den delen, synkar sina priser direkt mot distributörerna. Det gäller både priser och lagersaldo. På så sätt kan man spara massa tid och pengar eftersom man slipper att själv sitta och lägga in priser på alla prylar. Att synka direkt mot leveratörens lager är också smidigt för då visar man att man kan sälja massa saker utan att behöva ha dem i eget lager vilket drar ner kostnaderna något enormt. Så om det nu smyger sig in ett fel i leveratörens databas så blir det fel hos alla som använder sig av just den leveratören.

jag vet hur det går till, det är inte direkt första tråden om detta..

jag köper det dock inte riktigt dådet är alltid dom där mysko butikerna som råkar ut för det väldigt mycket oftare än jättarna som har långt större utbud, i lager. priserna ändras ganska friskt bland de större med utan att det blir så, inte kan de sitta och uppdatera sina nästan lika många artiklar bara för att de har dem i huset?

sen undrar jag hur mycket de bryr sig om PR i vilket fall, betygen talar ju för sig själva och inte blir det bättre av sånt där, eller hur?

butikerna i fråga borde ivf fundera på att snickra ihop en lägstaspärr för produkt x eller kickas ut ur Prisjakt helt och hållet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreaX:

jag vet hur det går till, det är inte direkt första tråden om detta..

butikerna i fråga borde ivf fundera på att snickra ihop en lägstaspärr för produkt x eller kickas ut ur Prisjakt helt och hållet.

Just Dagspris vore inte dumt om de kickades ut från Prisjakt. Lägger sig på låga priser och över 200 kr i frakt. Okej, de har butik men ligger utan fraktpåslag ofta billigast på prisjakt vilket tar charmen från saiten. Ett dygn senare ligger fortfarande Dagspris överst på listan men att sälja SSD för bästa priset per GB (0:98 / GB)

2012-08-08 Kl: 08:05 (väldigt mycket åttor)

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=893&o=eg_2741&rev=1#pro...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Verkar vara åt andra hållet nu, fast fortfarande fantastiska priser:

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Verkar vara åt andra hållet nu, fast fortfarande fantastiska priser:
http://i.imgur.com/n22L7.jpg

Fan, du sparar 14000kr om du köper SSDn på nätet jämfört med i butik! KÖÖÖP!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Verkar vara åt andra hållet nu, fast fortfarande fantastiska priser:
http://i.imgur.com/n22L7.jpg

Alla vet ju att man får vad man betalar för. Så detta måste vara något alldeles extra. Vill se denna i Swecs testlabb.

Permalänk
Avstängd

Jadu, skogsvilden. A-datan för runt 700 000 måste ju rekommenderas. Ny typ av självgående. Behövs inte ens en dator eller skärm. Gör en 240 km/H maxfart.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Fan, du sparar 14000kr om du köper SSDn på nätet jämfört med i butik! KÖÖÖP!

Skön rabatt! Om man skulle ta ett par stycken, alltid bra med extra lagring.

Permalänk
Medlem

heh, undrar om inte några skulle vara ganska raska att leverera den där om nån beställde med Klarnabetalning..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Först denna: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1134263-gtx-680-... och nu den här. Tänker inte folk längre? Tror ni själva att ni kommer att få varor värde flera tusen för en spottstyver i sammanhanget?

Har själv "klickat" hem lite produkter värda rätt mycket mer än det man gav för dem om man ser procentuellt då...

Tex:
Spel för 1:- istället för 59:- = 98.3% rabatt
Moderkort för 19:- istället för 900:- = 97.9% rabatt
Hårddisk för 599:- istället för 1200:- = 50% rabatt

Så visst går det att få hem fynd. Tycker själv det är klart värt att testa och sedan se om företaget skickar ut produkterna i Good Will eller dylikt för att dem gjort en miss...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Red-Eagle:

Man skulle kanske ta och beställa 2st 256Gb Crucial m4 och direktbetala dom med Visa och sedan vänta och så när/om de dyker upp...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Man skulle kanske ta och beställa 2st 256Gb Crucial m4 och direktbetala dom med Visa och sedan vänta och så när/om de dyker upp...

Det kommer de aldrig göra, affären kommer bara hålla dina pengar i upp till en månad innan det skickas tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Har själv "klickat" hem lite produkter värda rätt mycket mer än det man gav för dem om man ser procentuellt då...

Tex:
Spel för 1:- istället för 59:- = 98.3% rabatt
Moderkort för 19:- istället för 900:- = 97.9% rabatt
Hårddisk för 599:- istället för 1200:- = 50% rabatt

Så visst går det att få hem fynd. Tycker själv det är klart värt att testa och sedan se om företaget skickar ut produkterna i Good Will eller dylikt för att dem gjort en miss...

Du måste väl inse skillnaden mellan att få 58 kr rabatt på ett gammalt spel och 3000 kr rabatt på en SSD? Även om den procentuella skillnaden är större för spelet så blir ju jämförelsen ändå väldigt snurrig. Moderkortet var väl det enda imponerande bland dina exempel, där är det bara att gratulera till ett ordentligt klipp. CDON var det som gjorde den missen va?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

nu blir jag besviken, det har bara sålts en enda av dessa 256GB SSD sen jag kollade för en timme sen!

är det nån plötslig epidemi av vett och moral som smittat ner här tro?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Du måste väl inse skillnaden mellan att få 58 kr rabatt på ett gammalt spel och 3000 kr rabatt på en SSD? Även om den procentuella skillnaden är större för spelet så blir ju jämförelsen ändå väldigt snurrig. Moderkortet var väl det enda imponerande bland dina exempel, där är det bara att gratulera till ett ordentligt klipp. CDON var det som gjorde den missen va?

Jo visst har du rätt, men skrev "om man räknar procentuellt", men ja det är en lite snurrig jämförelse, ja det var CDON som gjorde den missen XD

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧