Vilken PCB (kretskort) till WD Caviar Green 1.5TB

Permalänk
Medlem

Vilken PCB (kretskort) till WD Caviar Green 1.5TB

Hej!

Jag letar efter ett nytt PCB till en WesternDigital HDD.
Den har nummer WD15EADS-00W4B0. PCBn har nummer 2061-771642-W03 på klisterlappen, men har ingraverat: 2060-771642-003 REV A.

Jag har lyckats hitta PCBs online där 2 av dessa tre nummer stämmer överens med min hårddisk, men aldrig alla tre nummer samtidigt. Det närmaste alternativet jag lyckats hitta är:

http://www.donordrives.com/western-digital-2-0tb-wd20eads-00w...

Här stämmer alla nummer på PCBn men inte själva diskens nummer. Det känns som att det bör fungera, men vill gärna konsultera er sweclockare först.
Hojta också gärna till ifall ni har en sådan disk liggande som inte fungerar!

Mycket tacksam för svar!

Mvh Christian

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Bra poäng, bara det är det är just den externa backup disken som har pajjat. :/ skulle koppla i strömsladden till den. Låg två identiska sladdar på golvet, den ena skulle vara till hårddisken den andra vette fan, men det var den jag råkade koppla in, så PCBn brann..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryler:

Bra poäng, bara det är det är just den externa backup disken som har pajjat. :/ skulle koppla i strömsladden till den. Låg två identiska sladdar på golvet, den ena skulle vara till hårddisken den andra vette fan, men det var den jag råkade koppla in, så PCBn brann..

Men det är ju ingen backup om du inte samtidigt har datan intakt på din ordinarie dator, en backup är i min värld minst två enheter som har samma information på olika ställen...