StorCenter ix2/ix2-dl Media Interface

Permalänk
Medlem

StorCenter ix2/ix2-dl Media Interface

Hej

Detta är en koppling mellan en NAS och en Asus BDS-700 mediaspelare, därför chansar jag på att detta är rätt forumsdel.

Mitt problem är att med nasen (Iomega StoreCenter ix2/ix2-dl) verkar min mappstruktur balla ur helt när jag försöker se via TVn eller mediaspelaren.
I NASen lagrar jag på följande vis "Movies -> 720p/1080p. Men när jag går igenom biblioteket finns det bara "All Videos, Playlist, By Date och Album" att välja mellan. Ni kan ju sjävla förstå frustrationen när man har serier blandat med film i en rad bara. Blir omöjligt att hitta vad man tänkt se på.

Någon som har erfarenhet av detta eller haft liknande problem? Gått igenom inställningarna flertals gånger och google tycks inte hjälpa mig.

Mvh Andrée

EDIT: Fick det att funka-ish. Tydligen klarar den inte av mappar i mappar. Tar jag och gör en för "Scrubs.s02" och lägger alla AVI filerna rakt ner i den funkar det och mappen visas som den skall. Samma med övriga mappar. Inte helt optimalt då jag gärna haft en mapp för Serier där jag sen haft fler mappar med serier i. Men blir att prova sig fram