Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update #32

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #32
Patch notes

HIGHLIGHTS:

- Added Luna
- Added Guardian Wisp
- Dota 2 now uses the CELT codec for increased voice communication quality.
- Added a testing tool to the Workshop tab that allows contributors to see their models on a hero before submitting.
- Added Heropedia to the Learn tab.

GAMEPLAY

- Bloodseeker: Fixed a bug where he could get healed by friendly heroes dying in the area around him that he didn't deny.
- Pudge: Fixed a bug that was sometimes causing Pudge's Dismember to do an extra tick of damage
- Pudge: Fixed a bug that allowed Pudge to deal damage without hurting himself by quickly toggling Rot.
- Rubick: Fixed a rare case where Rubick could get permanently stuck with Telekinesis Land.
- Rubick: Fixed a bug where Rubick would gain permanent Spectral Dagger buffs until he died.
- Rubick: Fixed a bug with Poison Release that would cause you to steal the wrong ability from Shadow Demon.
- Tiny: Fixed Aghanim's Scepter siege damage vs backdoor armor
- Fixed being able to use a different player's items in your combine, if that item was in your stash at the time

VISUALS

- More Rubick spell animations
- Various Rubick visual effect improvements and fixes
- Haste animation added for Bloodseeker
- Adjusted Ogre Magi's sidearm attack animation
- Logos removed from waterfall and mid river areas to safeguard gameplay
- Tweaked dire banner position left of fountain shop
- Roshan timer appear only after 10 seconds have passed from death
- Reduced Gyro's model scale a little
- Removed ambient effects on Razor and Morphling when hexed

UI

- Fixed some cases where icons could get stuck on the screen
- Fixed new heroes not showing up in the hero picker if you had custom view set (They'll now appear in the top left of the grid view, for you to then place as you like)
- Tournament Panel: Fixed game list not refreshing unless you opened a different tournament and then back.
- Tournament Panel: Increased the size of the live games and recent games.
- Tournament Panel: Fixed details button not working properly for the last few games.
- Fixed Spectator label cutting off number of spectators.
- Fixed Live games not displaying correctly after opening a Tournament.
- Fixed a recent bug with the shop not closing when a unit is selected
- Fixed some bugs with losing commentator perspecting when pausing and unpausing
- Added backpack preview to couriers
- Back button in the loadout takes you back to the backpack if you arrived via a backpack right click
- Fixed some slots on the backpack not being right-clickable if they were not on page 1
- Fixed the first equip from the backpack sometimes not working properly
- Added inspect button near the hero panel for heroes that have custom items
- Updated the replay skill filter to have more usefull categories.
- Fixed dragging an item onto itself not turning its icon back on.
- Cheat commands are now echoed to chat
- Added a testing tool to the Workshop tab that allows contributors to see their models on a hero before submitting.
- Fixed Mute button on the scoreboard not working.

AUDIO:

- Dota 2 now uses the CELT codec for increased voice communication quality

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Jag tycker det är så uselt att betan varit live så länge, och ännu finns inget system implementerat för bestraffning av folk som går AFK så fort det går dåligt i början för dom. Riktigt kackigt.

jag brukar rapportera dem.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Välkommen Dirge & Disruptor =D Nu äre endast 23 hereos som inte släppts!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av timQ:

Välkommen Dirge & Disruptor =D Nu äre endast 23 hereos som inte släppts!

nice nice! helt galet lång denna beta är har haft min beta key sen november 2011(fick min på första utsläppet, var runt 200-300 online på den tiden)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

nice nice! helt galet lång denna beta är har haft min beta key sen november 2011(fick min på första utsläppet, var runt 200-300 online på den tiden)

Hell yeah, men hellre låta det ta tid och få det så bra som möjligt än att stressa ut nå halvdan skit (Diablo 3? =D)

In Valve + Icefrog we trust!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av timQ:

Hell yeah, men hellre låta det ta tid och få det så bra som möjligt än att stressa ut nå halvdan skit (Diablo 3? =D)

In Valve + Icefrog we trust!

så jävla sant ju!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av timQ:

Hell yeah, men hellre låta det ta tid och få det så bra som möjligt än att stressa ut nå halvdan skit (Diablo 3? =D)

In Valve + Icefrog we trust!

Valve + Icefrog + Eul = Best_combo!

Guinsoo = LoL (Skrattretande)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De har ju känsla för detaljer, kolla tex Rubicks animation när han snor snipers ulti, använder sin stav som ett gevär.
De små sakerna som gör spelet!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av timQ:

De har ju känsla för detaljer, kolla tex Rubicks animation när han snor snipers ulti, använder sin stav som ett gevär.
De små sakerna som gör spelet!

så sant så! små grejer gör faktiskt skillnad!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av timQ:

De har ju känsla för detaljer, kolla tex Rubicks animation när han snor snipers ulti, använder sin stav som ett gevär.
De små sakerna som gör spelet!

Eller när han snor firefly från batrider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

Eller när han snor firefly från batrider

Haha vafan! Älskar rubick

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Är det nån som vill lira? har skype och 25+

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update #35

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #35
Patch notes

HIGHLIGHTS

- Added Naga Siren!
- Added new stats dropdown feature when spectating!
- Enabled Naga Siren in Captain's Mode

GAMEPLAY

- Added Naga Siren!
- Enabled Naga Siren in Captain's Mode.
- Beastmaster: Fixed the path that Wild Axes take. It should now work the way it was originally intended.
- Disruptor: Fixed Glimpse affecting Warlock's Golem and Spirit Bear.
- Rubick: Fixed Warlock's Shadow Word refreshing its debuff version when stolen and cast as a buff.
- Rubick: Fixed Dazzle's Weave refreshing its debuff version when stolen and cast as a buff.
- Rubick: Fixed restealing an ability (stealing another ability in-between) not restting its cooldown.
- Silencer: Fixed Curse of the Silent affecting Warlock's Golem and Spirit Bear.
- Storm Spirit: Fixed Static Remnant blocking creep camps.
- Templar Assassin: Fixed Refraction being dispellable.
- Undying: Fixed a case where early game zombies could sometimes get stuck with an earlier or invalid level of Deathlust into the late game.
- Undying: Fixed Zombies being controllable when their target goes invisible.
- Wisp: Fixed Spirits detonating on non-hero units like Spirit Bear.
- Fixed Diffusal Blade stopping Force Staff movement.
- Fixed Templar Assassin's Refraction and Pipe causing Blink Dagger to not get disabled.
- Fixed illusion item locations not matching the source hero.

SPECTATOR:

- The Director will now acknowledge all Ultimate usages not just the ones that damage, so you can no longer pretend that Echo Slam in the jungle by yourself didn't happen.
- Tweaks to Directed camera framing and movement.

UI

- Added chat spam throttling.
- Players that have not purchased a Tournament Pass will no longer be able to watch that Tournament's replays.
- Sellback times no longer expire when moving items to the courier.
- Commendations are now only allowed from within games.
- Commendation totals are not incremented until the game is finished.
- Commendation totals are not incremented if the game was less than 10 minutes long.
- Fixed item stocks not restoring correctly when multiple items are sold back within the sellback time.
- Added a message when a player destroys the Aegis.
- Added confirmation dialog before starting a Tournament game with one or more teams not specified.
- Added client-side console variables allowing spectators to locally disable certain announcer lines. Especially useful for broadcasters. The cvars are:
- cl_dota_speech_spec_towerattack, cl_dota_speech_spec_towerfalls, cl_dota_speech_spec_barracksattack, cl_dota_speech_spec_barracksfalls, cl_dota_speech_spec_ancientattack, cl_dota_speech_spec_enemybasefalls, cl_dota_speech_spec_idles .
- Set any of them to '0' to prevent that line from playing. (Broadcasters will almost always want to set cl_dota_speech_spec_idles 0 ).
- Multiple players who have the same announcer equipped in the same game should now hear the same line being spoken.

BOTS

- Enabled AFK and leaver penalties for co-op bot matches.
- Re-enabled rewards for co-op bot matches.- Added new stats dropdown feature when spectating!

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tlee^_^:

någon som har en nyckel över?.. en polare vill också spela..

Skrivet av Oneone:

Kan man få en inv?

Skrivet av Crosmek:

Någon som har lust att skicka en invite i utbyte mot en smite betakey?

Skrivet av flintec:

skulle vara grymt om man kunde få tag i en key!

Skrivet av Derileec:

Vart eller hur går jag till väga då? min lillebror e så jobbig och vill spela hela tiden....

http://open.spotify.com/track/7ffCNrMEyL07mV5tiSF4P8

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Asiatiska lagen verkar förstå hur bra Naga är. Instaban i alla games jag sett nu, tex DK vs Orange. Men att man inte bannar Lanaya när man har Mushi mot sig är en gåta

Permalänk

Jag förstår fortfarande inte varför man ska behöva gå igenom MOBA-processen igen med DotA "2". Vad har det för fördelar framför LoL och HoN?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av LeMisanthrope01:

Jag förstår fortfarande inte varför man ska behöva gå igenom MOBA-processen igen med DotA "2". Vad har det för fördelar framför LoL och HoN?

Bättre utvecklare, ser inte ut som skit och allting känns mycket bättre utfört.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update #36

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #36
Patch notes

GAMEPLAY
- Fixed being able to miss Vendetta
- Fixed Meld sometimes not hitting if you moved quickly after attacking
- Fixed some FOW issues with Spirit Form Illuminate
- Fixed Soul Assumption gaining charges from Illusions
- Fixed some movement formation issues with Familiars
- Fixed Stone Form stun not going off if a Familiar died while casting it

DOTA 2 BOTS
- Fixed bots never using Cheese.
- Fixed bots never using TPs to get back to base.
- Bots will no longer figure out illusions based on the damage the potential illusion is doing.
- Lowered bot farm desire at low health.
- Lowered retreat desire just to pick up items.
- Added a mild distance factor to Roshan desire.
- Baseline push desire is now calculated using the opposing team's total offensive power rather than a constant value (so bots will want more power later in games).
- Bots now just want to equalize power when defending, rather than overwhelm.
- Capped maximum defend desire so that it doesn't trump their attack desire.

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ny patch idag! Adda Rudzki447 på steam för lite lir! gärna 16+

Permalänk
Skrivet av LeMisanthrope01:

Jag förstår fortfarande inte varför man ska behöva gå igenom MOBA-processen igen med DotA "2". Vad har det för fördelar framför LoL och HoN?

För min del känns det bättre på alla sätt än spelen du nämnt. Jag kommer inte jämföra med LoL specielt mycket då jag aldrig fastnat för det, men det jag ogillar mest med LoL är att man inte har access till alla hjältar från början utan man måste låsa upp detta antingen genom betalning med riktiga pengar eller spela tills man får dem. För min del leder detta till obalans, kanske inte på högnivå där man låst upp allt, men definitivt när man håller på att låsa upp och levla sitt konto. Sen saknar jag även förmågan att deny:a egna enheter och allierade hjältar i LoL.

Om man jämför med HoN, så är det jämnare men HoN brister på ett par punkter. HoN har utan tvekan den värsta communityn i spelvärlden det går i princip varje game så skäller man eller blir skälld på tyvärr. I DotA 2 är folk ofta väldigt vänliga, visst där finns rötägg också, och jag ogillar fortfarande att hamna med ryssar, tyskar (eller andra) som vägrar skriva på engelska, men folk har enligt mig än så länge en högre tolerans nivå för misstag man får göra. Ett misstag i HoN och man ska ligga begraven i sin rabatt, våldtagen och sönder skjuten. Det jag gillar med HoN är att det har snabbare pace än DotA 2, men det är på gott och ont det blir svårare att tima och kombinera en serie av skills något som är både lätt och tydligt att se i DotA 2. Men för egen del tycker jag framför allt att hjältarna i DotA 2 är roligare, i HoN har där alltid funnits vissa hjältar man inte velat spela eller tycker är tråkiga, så upplever jag det inte i Dota 2. Det känns dessutom betydligt mer balanserat.
En annan sak är att esporten i HoN känns i princip död, få casters, få turneringar och ännu färre större proffslag (något som det inte är en brist på i DotA 2). S2 har utannonserat HoNTour i vad jag tror är över ett år (är nog mycket mer än ett år), men inte verkar det bli något på den fronten. Sen ser man på DotA 2 där Valve sponsrar dels invititational en turnering med enorm, nästan absurd, prispott. Sen utvecklar de användargränssnittet för observers och casters i matcher. Sen gillar jag betalningsmetoden i DotA 2 mer än i HoN även det att hjältar blir radikalt förändrade av utseende ändringar i DotA 2 (som de blir är HoN) är något som jag gillar, det blir betydligt lättare för andra att sätta sig in i spelet då.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Snart Ti2 grappar, är ni redo? Vilka tror ni vinner, vilka håller ni på?
Någon annna som hoppas att t.ex. M5 inte dyker upp så Mouz kan ta deras plats?
Mouz presterar ju så mycket bättre just nu.
Även PB borde ha en surprise-invite, gärna istället för MUFC eller Orange

Permalänk

Tror Na'Vi har väldigt stora chanser att ta det i år också, när de spelar som bäst är det ingen som tar dem, tyvärr har de haft lite av en svacka ett tag, men de verkar som om de börjat komma igång igen.
Jag har personligen inte sett så mycket av M5 på sistone, men som PB presterar just nu så tycker även jag att de förtjänar en plats på the international 2. Egentligen borde de ha några slots som bestäms övertid och några slots som fylls i 1-2 månader innan så att lag som är "inne" för tillfället men varit kassa tidigare även kan kvalificera sig.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Känns som det kan gå lite som, Quantic, EG, mTw, Navi, är ett par av lagen som ser riktigt starka ut, Sedan vet man aldrig med de kinesiska lagen

Permalänk
Avstängd

Måste säga jag saknar garena och SDR01-02 . Nu får man ju nästan bara spela med folk från östländerna och dom är verkligen speciella. I have rikki going mid until im lvl6.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Tror Na'Vi har väldigt stora chanser att ta det i år också, när de spelar som bäst är det ingen som tar dem, tyvärr har de haft lite av en svacka ett tag, men de verkar som om de börjat komma igång igen.
Jag har personligen inte sett så mycket av M5 på sistone, men som PB presterar just nu så tycker även jag att de förtjänar en plats på the international 2. Egentligen borde de ha några slots som bestäms övertid och några slots som fylls i 1-2 månader innan så att lag som är "inne" för tillfället men varit kassa tidigare även kan kvalificera sig.

Na'Vi spelar ju nästan alltid bra, tror dock inte de kommer ta de hela.
Blir väl Zenith, iG, DK eller CLG

Permalänk
Medlem

Förresten, är det någon som kör DotA-fantasy league? Samma koncept som alla andra fantasiligor. Du får en budget, köper spelare från olika lag. Spelarna får poäng beroende på hur de presterar i riktiga matcher etc.
Har inte länken då ja sitter på jobb just nu men kan posta senare om någon vill

Permalänk

Nån som vet nåt proffs som har en bra dota2 stream? Kollade på t.ex. Chu när han spelade HoN.

Visa signatur
Permalänk

hur stor chans är det att få en beta key via survey? eller ska man köpa en key? skulle dock inte tacka nej om någon hade en key över

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Nån som vet nåt proffs som har en bra dota2 stream? Kollade på t.ex. Chu när han spelade HoN.

Dendi, Sing_Sing på own3d. Annars Demon på twitch

Permalänk
Skrivet av timQ:

Dendi, Sing_Sing på own3d. Annars Demon på twitch

Tack för svaret ska kolla lite på Demon.

Edit: Verkar inte som det var nån som streamade för tillfället.

Visa signatur