Permalänk
Medlem

Nytt litet projekt!

Hej!

Nu vet jag inte riktigt om detta är en passande plats att lägga upp min förfrågan på.. men jag ger det ett försök

Nu är det så att jag har ett litet projekt, och det är att inreda mitt vardagsrum.

Storlek: ca 10*7 meter.
Budget: 80.000kr

Om ni tänker er ett tomt rum som ska inredas med allt förutom TV(47"), dator,skärm,mus,tangentbord,musmatta.headset och speakers.
det är ingen jätte stor budget men hur långt kan man komma tro?

Tacksam för lite hjälp, då jag inte alls är bra på att inreda.
Önskemål: Svarta/mörka möbler.
Har ljusa tapeter så solen lyser upp vardagsrummet på vardagarna. (när fina solen är uppe xD)

Tack på förhand,

Permalänk
Medlem

Den här kombinationen kan nog bli rätt trevlig
1. TV-möbel.
2. Soffa + fåtölj.
3. Soffbord + sidobord.
4. Golvlampa + dekorationslampa.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kommer jag säkert låta jättetråkig, men ta fram tumstocken, gå till olika inredningsbutiker (som t:ex IKEA) kolla runt, känn och kläm på möblerna. För du ska väl använda möblerna också, de ska väl inte finnas till enbart för det estetiska? Sedan så vet jag inte hur du gillar begagnat, tror nog du kan hitta en del på blocket, oftast mycket billigare också.

Sedan så tycker jag 10*7 meter låter väldigt stort så det kommer gå in många möbler samt att det finns en liten risk att det kan se tomt ut om man inhandlar för få möbler, så stora grejer kunde nog passa bra.

Ta sedan andra parametrar som fönster, element, dörrar och möjligtvis taklampor med i inredningen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.