Permalänk
Medlem

1.0.4 Preview

http://eu.battle.net/d3/en/blog/5617583/104_Systems_Preview-1...

Vad tycks om förändringarna?

Skönt att MF inte kommer delas mer tycker jag.

Tråkigt att det är en sån stor nerf på packen tycker jag.

Och så kommer den efterlängtade legendary buffen.

Permalänk
Medlem

Det största problemet är dock att det fortfarande kommer droppa 99% skit som man inte har ngn nytta av. Den här patchen kommer inte få mig att börja spela igen.

Permalänk
Medlem

Samma väg som WoW fast betydligt fotrare bara, när springer folk förbi Inferno!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Vapen-recepten har redan börjat stiga i pris, trots att bara en klick håller koll på sånt här. De lär väl bli ännu dyrare i framtiden när alla upptäcker att vapen helt plötsligt är tillverkningsbara. Utbudet på bra vapen lär gå upp dock så priserna kan nog sjunka lite.

Köpte ett 6-prop tvåhands och ett 6-prop enhands innan det blev allt för dyrt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha nån annan svårighetsgrad xD Typ Normal+/Hardcore+ som stänger av AH/RMAH för en Så man måste droppa all gearen själv Tycker AH/RMAH förstör spelet tyvärr.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Jag skulle vilja ha nån annan svårighetsgrad xD Typ Normal+/Hardcore+ som stänger av AH/RMAH för en Så man måste droppa all gearen själv Tycker AH/RMAH förstör spelet tyvärr.

Det är väl bara att strunta i att använda AH.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Det är väl bara att strunta i att använda AH.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är sant, men man vet att AH är tillgänglig vilket förstör känslan ^^

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att alla de ändringar som föreslagits såg väldigt bra ut, och kan nog rädda spelet lite från undergång, dock tycker jag nerfen av elitepacks var lite löjlig, all går att slå med lite strategi trots allt.

Får visst hopp om saker och ting när 1.0.4 kommer, förhoppningsvis kommer folk tillbaks, och jag får sålda alla mina items så jag kan investera 2 miljarder i min barbapappa.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Tycker alla ändringar jag sett verkar vara bra, men är lite orolig då alla ändringar gör spelet enklare.
Den enskilt bästa ändringen för mig är att zombie dogs och Gargantuan ska bli bättre, saknat en pet build och nu kanske det blir möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Tycker alla ändringar jag sett verkar vara bra, men är lite orolig då alla ändringar gör spelet enklare.
Den enskilt bästa ändringen för mig är att zombie dogs och Gargantuan ska bli bättre, saknat en pet build och nu kanske det blir möjligt

Haha samma här, tänkte att min witch doctor typ skulle bli som en summon necro från d2 =D. Men ack så fel jag hade.

Permalänk
Medlem

Hade också tyckt det hade varit roligt med ett läge som inte har AH men har högre drop rates på allt (naturligtvis så ska man då inte kunna sälja de items).

Permalänk
Medlem

Jag tycker det fungerar bra som det är, jag har och kommer aldrig att använda AH då jag vill hitta sakerna själv. Lite trist att de göra spelet enklare bara.

Visa signatur

Antec 300 Gigabyte GA-P55-UD4 Intel i5 Corsair 8GB XMS3 1600Mhz Silver Power SP-SS750M 750W Sapphire HD 6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekle:

http://eu.battle.net/d3/en/blog/5617583/104_Systems_Preview-1...

Vad tycks om förändringarna?

Skönt att MF inte kommer delas mer tycker jag.

Tråkigt att det är en sån stor nerf på packen tycker jag.

Och så kommer den efterlängtade legendary buffen.

Att packen blir lite lättare är bra, som det är nu är det för dyrt att spela. Att reparationskostnaderna går ner och man belönas för att vara 4 spelare kommer göra spelet mycket roligare för mig.

Att det droppar 61 och 62 vapen som har en chans att få samma råskada som ett 63 vapen gör det lite mera spännande att farma. Sen att vanliga fiender blir lite svårare och får större chans att släppa magic/rare är ju också bra. Även att de fixat vissa affix som var löjligt svåra och tog bort enrage från packs.

Överlag den bästa patchen. Att de buffar vissa skills är ju en trevlig bonus, inte mycket för min DH, men ändå!

Gjorde mig av med MF för att göra mera skada, det enda som missgynnar mig personligen i coop. Men med bättre drops överlag så är det skitsamma...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Som sagt, bra patch detta. Kommer lira igen när den har dykt upp. Gillar extra mycket att enrage försvinner.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Med tanke på att deras förra design preview såg väldigt lovande ut men visade sig vra ett katastrofalt misslyckande tänker jag inte hysa några förhoppningar den här gången.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudden6:

Jag tycker det fungerar bra som det är, jag har och kommer aldrig att använda AH då jag vill hitta sakerna själv. Lite trist att de göra spelet enklare bara.

Då kommer du att få hålla på länge, Mycket länge för du kommer troligen inte och hitta några bra saker efter level 45.

Skrivet av Fredag:

Att packen blir lite lättare är bra, som det är nu är det för dyrt att spela. Att reparationskostnaderna går ner och man belönas för att vara 4 spelare kommer göra spelet mycket roligare för mig.

Att det droppar 61 och 62 vapen som har en chans att få samma råskada som ett 63 vapen gör det lite mera spännande att farma. Sen att vanliga fiender blir lite svårare och får större chans att släppa magic/rare är ju också bra. Även att de fixat vissa affix som var löjligt svåra och tog bort enrage från packs.

Överlag den bästa patchen. Att de buffar vissa skills är ju en trevlig bonus, inte mycket för min DH, men ändå!

Gjorde mig av med MF för att göra mera skada, det enda som missgynnar mig personligen i coop. Men med bättre drops överlag så är det skitsamma...

Bra att dom tar bort enrage. Men tro inte att droppen blir så mycket bättre. Det är en sak som jag nästa säkert kan garantera att det inte blir.

Skrivet av twit:

Med tanke på att deras förra design preview såg väldigt lovande ut men visade sig vra ett katastrofalt misslyckande tänker jag inte hysa några förhoppningar den här gången.

Då är vi 2 som hyser den åsikten.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

undrar hur många som komemr hoppa in i leecha i public game med full MF gear då om mf inte delas

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Är det bara jag som tycker att det är för sent för att försöka rädda spelet? Några kommer börja spela igen, men, spelet har fortfarande _inget_ att erbjuda. Bortsett från RMAH som är lite roligt att sälja saker på.

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är steg i rätt riktning. Auction house har förstört spelet redan från början så fundamentalt att det i stort sett inte går att rädda på något annat vis än det blizzard försöker göra.

Spelar det inte längre men tack vare att det inte har fee så känner man sig inte så blåst ändå. Blizzard kan få den tid dem behöver för att försöka göra det så spelbart som möjligt. Tyvärr börjar re-play/gameplay value diminisha genom att spelet varit ute så länge och "woah titta det är D3!!!!"-värdet börjar försvinna, så tyvärr är snart bortom räddning. (lika bra att börja på d4? ) de sålde 10+ miljoner spel och nu slavar de för att med lite tur behålla några hundra tusen inom ett år? aja expansions brukar väl sälja ändå.

Ska bli intressant vad de drar fram för class skill ändringar.. är dock lite intressant att de "overhaular" abilities innan arena kommer.. känns som de torkar sig innan de skiter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Som sagt, bra patch detta. Kommer lira igen när den har dykt upp. Gillar extra mycket att enrage försvinner.

Mjo, det där med enrage har jag verkligen inte fattat poängen med. På vilket sätt finns det underhållningsvärde i att en boss som uppenbarligen redan var en tillräcklig utmaning eftersom det tog sådan tid att döda den plötsligt går från utmaning till i princip omöjlig? Är det någon slags ogenomtänkt sadism från utvecklarna, eller någon slags artificiell DPS-checkpoint för att tvinga folk till AH?

För att tala klarspråk känns det som riktigt usel speldesign. Att konceptet alls kom med i releaseversionen förvånar mig, till och med jag som är fartygsingenjör och inte kan ett smack om speldesign fattar att det är genomruttet. Det var minst sagt på tiden att skräpet rök all världens väg.

Tanken med en separat realm utan auction house är förresten riktigt intressant, too bad att det aldrig kommer ske bara. Inte för att jag har nåt emot AH som sådant, men i slutändan sitter man ju bara där med en massa grejer man köpt. Inte riktigt lika roligt på nåt sätt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Det stora problemet är att det tar evigheter för legendaries att droppa. På hundra timmar har jag fått 2 stycken.
Buffa dropraten rejält så kanske jag orkar spela det mer.

Permalänk

Bara jag som ser fram emot detta i 1.0.4? Kolla på "The Skorn" t.ex., vilka stats

Legendary items improvements, skrivet av Andrew Chambers (Senior Game Designer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flintan86:

Jepp ser nice ut. Mindre nice att man behöver lägga ett par hundra timmar innan man hittar ngn

Permalänk
Medlem

Nämen där ser man. Ännu fler nerfs, vad överraskande....

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det stora problemet är att det tar evigheter för legendaries att droppa. På hundra timmar har jag fått 2 stycken.
Buffa dropraten rejält så kanske jag orkar spela det mer.

Jag har fått noll på 250h....

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Jag har fått noll på 250h....

De 2 jag fått var inte användbara för min klass så det är samma som att få noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Jag har fått noll på 250h....

men vad har du i mf då?

Permalänk
Skrivet av mattoys:

men vad har du i mf då?

vad bör man ha i MF, utan nep.val ?

Permalänk
Medlem

Jag har fåt 15-16 legendaries, plus 3 set items, på ca 300 h.

Jag önskar dock fortfarande att de tog bort MF på gear. Det är ett förlegat koncept som uppmanar dig att inte använda de bästa prylarna i spelet. De borde ta tankarna kring Nephalem Valor hela vägen och utöka det till andra delar av spelet.

Permalänk

Angående legendary drops; det vart ju ändrat i 1.0.3 (tror jag?) att ju mer MF du har desto större är chansen att droppa en legendary, nu vet väl dom flesta om det redan men.. Kör själv mycket A2 runs och swappar innan killing blow så då har jag 378% inkl. NV stacken. Och man märker faktiskt skillnad på rares och legendaries när man kör så, hittade 3 legendaries på några timmar när jag körde så förra veckan, men det är mycket tur också med legendaries.

Har även farmat mycket A1 med mitt MF-gear equippat hela tiden och där märker man att det droppar mer grönt och brunt oxå Så mitt tips är att skaffa MF-gear (behövs inte 20% på allt för då blir det väldigt dyrt). Räcker med 18-19% och skaffa en hjälm med MF + socket och pula in en topaz av valfri kvalité så kommer det mer legendaries!

Edit: Just det, försök att skaffa billigt MF-gear till din follower också, har samlat nästan enbart VIT + MF på min så den har 92k i hp och så får jag 15% MF