Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Scythe Gentle Typhoon + Corsair H100 = Bra CombOo? :D

Permalänk

Scythe Gentle Typhoon + Corsair H100 = Bra CombOo? :D

Haluj!

Någon som anvander sig av push and pull på Corsair H100 samt Gentle Typhoon 120mm 1850rpm falktar?

Hur fungerar detta? Sorry for wierd stavning, sitter på en dansk dator

Tack på forhand!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Det ska fungera bra

Permalänk
Skrivet av Burks:

Det ska fungera bra

Ska jag kora på flaktarna eller byta mot andra?

Har bara last bra om Gentle Typhoon

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidowski:

Ska jag kora på flaktarna eller byta mot andra?

Har bara last bra om Gentle Typhoon

Gör så, jag har dem på min H80, och det enda som låter är pumpen ^^
Och luftflödet är riktigt bra!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Tackar grabbar!

Underbart, Corsair 650D bestallt med Corsair Meshpanel 650D KIT, Corsair H100 och 4 Gentle Typhoon!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Se till att du har nån slags fläktkontroller som kan hantera dem dock. 1850 rpm är ganska mycket, och vid de varvtalet så lär de låta en del.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Kör själv med en H100 med GT 1850 och är mycket nöjd och då har jag provat en hel del fläktar innan jag till slut bestämde mig för de här så tror säkert du kommer bli nöjd! Dock har jag själv nöjt mig med att bara köra med 2 st i push eftersom en del tester jag kollade visade att den ökade kylningen inte alls stod i paritet till det ökade ljudet från 4 fläktar istället för 2.

Permalänk

Har en gammal Kaze Master eller något sånt Har haft den i 3-4 år och fungerar prima med mina 5 gamla noctua

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Se till att du har nån slags fläktkontroller som kan hantera dem dock. 1850 rpm är ganska mycket, och vid de varvtalet så lär de låta en del.

Jag instämmer helt.

Till TS: Det är först under 1100 RPM som jag anser de når en "behaglig" ljudnivå. Innan du köper fläktkontroller, om du ska göra det, så bör du ta reda på om det är några problem mellan fläktarna och kontrollern. Jag har själv Bitfenix Recon och jag upplever att den inte kan få fläktarna att snurra på samma varvtal 24/7. Om jag satt fläktarna på 1100RPM så brukar de IBLAND pendla mellan 1200RPM och 1000RPM vilket i sig gör att det uppstår ett ljud som är mer störande än själva ljudvolymen på fläktarna.

Visa signatur
Permalänk

Styr mina fläktar med en NZXT Sentry 2 fläkt-controller och funkar klockrent.

Permalänk
Medlem

Gentle Typhon är överlag väldigt tysta fläktar som enligt mig är de som fungerar bäst till radiatorer, de trycker och drar luft väldigt bra genom dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fattyd:

Till TS: Det är först under 1100 RPM som jag anser de når en "behaglig" ljudnivå. Innan du köper fläktkontroller, om du ska göra det, så bör du ta reda på om det är några problem mellan fläktarna och kontrollern. Jag har själv Bitfenix Recon och jag upplever att den inte kan få fläktarna att snurra på samma varvtal 24/7. Om jag satt fläktarna på 1100RPM så brukar de IBLAND pendla mellan 1200RPM och 1000RPM vilket i sig gör att det uppstår ett ljud som är mer störande än själva ljudvolymen på fläktarna.

Mmm, just GT är tydligen kända för att i vissa lägen kunna göra oväsen från sig när de undervoltas...
Det snackas om det i recensionen på SPCR tex:
http://www.silentpcreview.com/article1266-page5.html

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Tack igen för underbar feedback!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Jag kör den med 2st TG 850rpm (eller om det är 800rpm eller liknande dom ligger på) och de håller CPUN väl kyld och ljudnivån nere. Klockar dock inget så vet inte om dom är för dåliga om tempen går upp ordentligt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

1850 rpm har jag beställt, dock så har jag en fläkt kontroller...så hoppas den gör sitt jobb

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●