Permalänk
Medlem

Qpad MK85 slutade att funka

Har haft min Qpad MK85 i 3 veckor och usb sladden har lagt av, när jag stoppar in den står det att Genetic USB HUB är klar att användas, det börjar inte lysa eller nånting. Nån som haft liknande problem eller är det lika bra att skicka tillbaka och be om en ny??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Antagligen kontrollern i tangentbordet som gett upp, det är nog bara att skicka tillbaka det. Tyvärr.

Permalänk

Har fått det problemet ett par gången, starta om datorn och dra ur sätta i sladden till tangentbordet några gånger har löst det för mig. Har haft det i 3 månader typ, hänt två-tre gånger. Inte säkert att det är samma problem dock.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Quellcrist:

Har fått det problemet ett par gången, starta om datorn och dra ur sätta i sladden till tangentbordet några gånger har löst det för mig. Har haft det i 3 månader typ, hänt två-tre gånger. Inte säkert att det är samma problem dock.

Det låter också som kontrollern, känns som du bör lämna tillbaka det medan du kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reezpkt:

Har haft min Qpad MK85 i 3 veckor och usb sladden har lagt av, när jag stoppar in den står det att Genetic USB HUB är klar att användas, det börjar inte lysa eller nånting. Nån som haft liknande problem eller är det lika bra att skicka tillbaka och be om en ny??

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har haft mitt i en månad och det gör precis som ditt.
Har du skickat in det? Fått nåt svar?

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

hej har haft mit runt 3 måndag ungerfär och i dag så har den röda backgrunds belysningen slutat funga fick den att blinka till lite när jag sat och pillade .. och fick det att lysa jette svagt en gång då jag hade max på stycka...

låter som någon klaks klapp för mig eller vad tror ni

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Mitt har ibland blinkat till och jag tror att det inte registrerar knapptryckningar under den sekunden. Har dock inte hänt på ett tag.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

mitt har tappat kontakten med datorn när jag tex kopplar in telefonen på annan usb i datorn.. hjälpte att dra ut o sätta i sladden igen

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Tänkte uppdatera lite: skickade tillbaka den och fick en helt ny, har haft den i ungefär 2 månader nu utan något problem. Det verkar var ett väldigt vanligt konstruktions fel :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reezpkt:

Tänkte uppdatera lite: skickade tillbaka den och fick en helt ny, har haft den i ungefär 2 månader nu utan något problem. Det verkar var ett väldigt vanligt konstruktions fel :/

Min gjorde precis så där för en två veckor sedan, bara gav upp och Windows klagar på att USB-enheten inte känns igen men USB-hubben fungerade. Hoppas jag får tillbaka mitt snart från Dustin, rubberdome är ju tortyr

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Mitt MK-85 med bruna switchar höll i 10 sekunder, sen var det dött. Hittar bara generic usb hub. Inga tangenter registreras och bakgrundsbelysningen lirar inte. Det är helt stört att ju mer man pröjsar för dator-tillbehör ju sämre är kvalitén. Billigt skit håller i flera år :(.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är ju lite så. Desto dyrare saker desto mer teknik som kan gå sönder.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Sådär varit och hälsat på qpad på kontoret nu och fått tangentbordet utbytt. So far so good :). Inge snack, fick ett nytt tangentbord direkt i handen.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold