Permalänk
Medlem

Ny Spel Dator!

Hej!
Har letat efter en ny dator i vad som känns som en mindre evighet nu, skulle uppskattas OTROLIGT mycket med lite köp råd!
Min budget är väl lite krass och ligger på ca 7500:-. Jag vill ha en dator som kan streama HD filmer utan problem, kunna spela spel (typ Diablo,mw2,assassins creed) på medium eller high graphics och slutligen kunna redigera film på den. Vet inte om jag ligger någon prisklass för lågt för mina krav men om någon har tips får ni jätte jätte gärna dela med er av dem!
Är öppen för alla förslag och märket på datorn spelar ingen roll.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad har du nu? har du HDD, skärm datorlåda?

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

man får en ganska bra dator för den pengen. Du kommer ju kunna lira BF3 på high iallafall. kan återkomma med en Inet kundvagn snart om ingen annan hinner före

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Vad har du nu? har du HDD, skärm datorlåda?

Har nån äldre skit dator, stationär. blir min första laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

man får en ganska bra dator för den pengen. Du kommer ju kunna lira BF3 på high iallafall. kan återkomma med en Inet kundvagn snart om ingen annan hinner före

Ja tack! vore jätte schysst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peilan:

Har nån äldre skit dator, stationär. blir min första laptop.

Vill du alltså ha en laptop?

isf skulle jag rekommendera
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/anvandningsomrade/spe...

Men jag är inte så high när det gäller bärbara, så andra får gjärna lägga sig i:)
men jag skulle iaf tro att den datorn klarar mw2 med rätt skön marginal.
bf3 kan bli svårare, troligast medium då.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Får väl anta att det är en laptop han vill ha eftersom det är där han placerat tråden. Fast det är klart, folk har placerat trådar på de konstigaste ställen förr!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Högst troligtvis vill han väl ändå ha en bärbar dator eftersom tråden ligger i köpråd för bärbara datorer... Åh andra sidan verkar han inte reagera på era frågor och förslag om eventuella kundvagnar på inet...

Ah! Tänkte helt bort ifrån det!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Högst troligtvis vill han väl ändå ha en bärbar dator eftersom tråden ligger i köpråd för bärbara datorer... Åh andra sidan verkar han inte reagera på era frågor och förslag om eventuella kundvagnar på inet...

missade att tråden låg i laptopdelen....

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

om det nu inte är en laptop det gäller så gorde jag detta....

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2149507/2012-08-14

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter en laptop! vet inte om jag har placerat tråden fel eller vad som har gjort att alla blir förvirrade! ledsen isåfall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peilan:

Hej!
Har letat efter en ny dator i vad som känns som en mindre evighet nu, skulle uppskattas OTROLIGT mycket med lite köp råd!
Min budget är väl lite krass och ligger på ca 7500:-. Jag vill ha en dator som kan streama HD filmer utan problem, kunna spela spel (typ Diablo,mw2,assassins creed) på medium eller high graphics och slutligen kunna redigera film på den. Vet inte om jag ligger någon prisklass för lågt för mina krav men om någon har tips får ni jätte jätte gärna dela med er av dem!
Är öppen för alla förslag och märket på datorn spelar ingen roll.

Tack på förhand!

Glömde fan skriva att ja letar laptop... klumpigt men gjort är gjort...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Peilan:

Jag är ute efter en laptop! vet inte om jag har placerat tråden fel eller vad som har gjort att alla blir förvirrade! ledsen isåfall...

Säker på att det måste vara laptop? Eftersom med stationär får du utan problem 3* prestandan

Permalänk
Skrivet av Peilan:

Glömde fan skriva att ja letar laptop... klumpigt men gjort är gjort...

Att du placerade tråden i denna delen av forumet borde ju berätta det i sig självt...

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datorkunnig?:

Att du placerade tråden i denna delen av forumet borde ju berätta det i sig självt...

aa tycker med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Säker på att det måste vara laptop? Eftersom med stationär får du utan problem 3* prestandan

Ja, mina föräldrar har separerat och jag måste använda den till skolarbete med, så därför behöver jag kunna flytta den lätt från hus till hus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peilan:

Ja, mina föräldrar har separerat och jag måste använda den till skolarbete med, så därför behöver jag kunna flytta den lätt från hus till hus.

Ett litet chassi? som alltså får plats i en ryggsäck har en kompis med samma problem som dig och det funkar utan problem.

sen om du inte orkar flytta skärmen kan man köpa två stycken, du tjänar fortfarande så enormt med prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Ett litet chassi? som alltså får plats i en ryggsäck har en kompis med samma problem som dig och det funkar utan problem.

Ja det skulle ju också funka, men det blir nog plan B. letar allra helst efter en laptop. men tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peilan:

Ja det skulle ju också funka, men det blir nog plan B. letar allra helst efter en laptop. men tack för tipset

För en laptop för 7.5 har inte bra spel prestanda tyvärr och kan bli svårt om du vill lira nyare spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

För en laptop för 7.5 har inte bra spel prestanda tyvärr och kan bli svårt om du vill lira nyare spel

Ja är ingen direkt hardcore gamer som du kanske förstår på min budget gräns Jag kommer tillexempel inte att köpa BF3, har det på xbox. Jag vill bara att det ska vara ett bra flyt i det mesta man kan tänkas göra på PC:n.

Permalänk
Skrivet av Peilan:

Ja är ingen direkt hardcore gamer som du kanske förstår på min budget gräns Jag kommer tillexempel inte att köpa BF3, har det på xbox. Jag vill bara att det ska vara ett bra flyt i det mesta man kan tänkas göra på PC:n.

Denna verkar vara ett bra val om inte 17" är för stort.

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_i7-3610qm...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

du kan inte tänka dig att köpa från blocket/tradera? då borde du få en bättre lämpad för spel och pris, eller?

Permalänk
Medlem

Öka budgeten med en femhundring och köp denna:

http://cdon.se/hemelektronik/msi_ge60_i5-3210m_6gb_500gb_15.6...

Mycket bättre speldator får du inte för 8000 kr. En full-hd skärm är ju också nice för film tittandet. För videoredigering är en i7 självklart aningen snabbare men i5 i MSI'n borde nog funka den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Denna verkar vara ett bra val om inte 17" är för stort.

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_i7-3610qm...

Den är ju faktiskt en riktigt bra dator för den pengen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

du kan inte tänka dig att köpa från blocket/tradera? då borde du få en bättre lämpad för spel och pris, eller?

Det funkar också, har kollat men inte hittat så mycket intressant tyvärr...