gratisproxy.se - ny svensk proxytjänst

Permalänk
Medlem

gratisproxy.se - ny svensk proxytjänst

Har startat en ny proxytjänst, www.gratisproxy.se - hoppades att få lite feedback härifrån. Någonting som borde förbättras? Något dåligt? Något ni inte gillar?
Ingenting loggas. Räknas inte som internetleverantör då gäller inte datalagringsdirektivet mig är jag ganska säker på.

Feedback?

Permalänk

sidan är bra,enkel och snabb, 5/5 ifall nu inte loggarna sparas heller
Kommer användas
Frågan är ju bara vad du tjänar på det hela?

edit : hur får man upp fältet igen ifall man klickar dälj fält?

edit2 : ingen reklam är ju skönt, men du skulle ju kunna ha reklam under dom stora röda "gratisproxy.se"

edit 3:vet inte ifall jag läser detta på fel sätt, men jag tycker det ser lite skumt ut med 2st villkor på rad
http://gyazo.com/0064acec4484bdf0fafea1d6a3b75476

edit 4: Borde stå "vilka är vi?" istället för "vem är vi?"

Permalänk
Inaktiv

Ser ju fint ut, men varför sätter man upp en gratisproxy?

Gillar "förstasidan, den är enkel och man fattar direkt vad sidan är till för.
Däremot bör ni köra en rättstavning och samtidigt kolla grammatiken, sidor med stavfel och konstig meningsuppbyggnad verkar smått oseriös och man undrar vad proxyn är till för.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är haken med den här tjänsten då ? Hur finansieras det? Att det är helt gratis låter skumt eller är det ett test av nått som sedan ska reklamfinansieras eller är det någon rik filantrop som står för kostnaderna?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Perfekt. Dags att bombhota NASA och Pentagon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ser ju fint ut, men varför sätter man upp en gratisproxy?

För att filtrera ut inloggninsuppgifter till ditt bankkonto
Skämt åsido

Skulle vart roligare om du skrivit tjänsten själv, men bra initiativ

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Varför en gratistjänst? Kostar inte så mycket, har andra niche sidor som jag tjänar pengar från och pengarna tar jag därifrån. Kommer definitivt inte lägga annonser när du surfar med Proxyn, hatar sådant själv. Möjligen några adsense annonser på själva sidan inom snar framtid. Alpha servern ligger i Tyskland, men kommer flyttas till RO i framtiden, intrepid ligger i USA.

Permalänk
Medlem

Under villkoren framgår att ingen loggning sker på Webproxy adresserna. Men det framgår inget om de övriga adresserna du anger under IP-adresser, kanske inte gäller där?

Tycker personligen att du borde vara tydligare med att du har 18 års gräns på din tjänst. Du verkar mer utgå från att alla läser och därmed godkänner dem. Med all text du har på förstasidan borde det väl inte vara orimligt att få plats med där.

Jag kan dåligt detta, men låter mig gissa att IP-adresserna i listan inte är dina utan är enbart fria proxy IP-adresser som finns att hämta på andra ställen också? Nu menar jag inte adresserna för webproxy.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlsan:

Under villkoren framgår att ingen loggning sker på Webproxy adresserna. Men det framgår inget om de övriga adresserna du anger under IP-adresser, kanske inte gäller där?

Tycker personligen att du borde vara tydligare med att du har 18 års gräns på din tjänst. Du verkar mer utgå från att alla läser och därmed godkänner dem. Med all text du har på förstasidan borde det väl inte vara orimligt att få plats med där.

Jag kan dåligt detta, men låter mig gissa att IP-adresserna i listan inte är dina utan är enbart fria proxy IP-adresser som finns att hämta på andra ställen också? Nu menar jag inte adresserna för webproxy.

Åldergränsen glömde jag att ta bort, nu är den borttagen. Med webproxy sidorna gäller det även IP adresserna. Ingenting loggas, alls.

Permalänk
Rekordmedlem

Personer under 18 får inte ingå avtal utan målsmans godkännande eftersom de är omyndiga, sedan att det kanske sker online är en annan sak, men juridiskt får de inte det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fast era proxyservrarna ser ju inte ut att ligga i Sverige så sidan är ju inte mer svensk än till hemsidans språk. Så om man använder dessa för att vara anonym till en site i Sverige så kommer trafiken att gå okrypterat utomlands och sen tillbaka igen okrypterat vilket ger god möjlighet för exempelvis FRA att avlyssna allt du gör medans om du inte skulle använda proxyn så skulle det inte ske. Det enda som du gömmer dig för är siteägaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Fast era proxyservrarna ser ju inte ut att ligga i Sverige så sidan är ju inte mer svensk än till hemsidans språk. Så om man använder dessa för att vara anonym till en site i Sverige så kommer trafiken att gå okrypterat utomlands och sen tillbaka igen okrypterat vilket ger god möjlighet för exempelvis FRA att avlyssna allt du gör medans om du inte skulle använda proxyn så skulle det inte ske. Det enda som du gömmer dig för är siteägaren.

Servern ligger i Sverige.

Permalänk
Medlem

"Ditt IP adress syns för allmänheten och är 00.000.000.000"
Känns jätte konstigt med Ditt ip adress är, ska det vara så ?
Även "dölj ditt ip adress" klingar helt fel för mig...

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

"Ditt IP adress syns för allmänheten och är 00.000.000.000"
Känns jätte konstigt med Ditt ip adress är, ska det vara så ?
Även "dölj ditt ip adress" klingar helt fel för mig...

Det är för att det heter "Din IP address..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av epik:

Servern ligger i Sverige.

Hmmm ser att ni hade ändrat lite.
Men webbhostern som används ser ju ut att vara Binero. Hur kan ni då påstå att serverloggar inre sparas? Har ni någon garanti för att Binero inte sparar loggar? Det är ju trots allt en "shared server".

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Hmmm ser att ni hade ändrat lite.
Men webbhostern som används ser ju ut att vara Binero. Hur kan ni då påstå att serverloggar inre sparas? Har ni någon garanti för att Binero inte sparar loggar? Det är ju trots allt en "shared server".

Har tillgång till loggarna, kan modifiera/ta bort dem. Om Binero själv sparar loggar, så står det bara att det IP adressen har gått in på hemsidan, inte använt proxyn. Dock gör de inte det, skulle bli för mycket plats att logga det om man tänker på alla deras kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epik:

Har tillgång till loggarna, kan modifiera/ta bort dem. Om Binero själv sparar loggar, så står det bara att det IP adressen har gått in på hemsidan, inte använt proxyn. Dock gör de inte det, skulle bli för mycket plats att logga det om man tänker på alla deras kunder.

Så det innebär att det faktiskt loggas men att du tar bort dom med jämna mellanrum. Det är en stor skillnad mellan att logga och ta bort och att inte logga som det står på sidan att du inte gör.
Ja jag VET att jag är besvärlig men när det gäller säkerhet så ska det hålla att granskas och det tycker inte jag att det gör här dels då det handlar om en shared hoster. Hade detta legat på en egen server så hade det varit något annorlunda. Binero kan se både inkommande och utgående trafik.
Nu tvivlar jag dock på att du har byggt tjänsten för att vara helt säker utan kanske bara tycker att det är roligt att bygga något som används (sånt är skoj).

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Så det innebär att det faktiskt loggas men att du tar bort dom med jämna mellanrum. Det är en stor skillnad mellan att logga och ta bort och att inte logga som det står på sidan att du inte gör.
Ja jag VET att jag är besvärlig men när det gäller säkerhet så ska det hålla att granskas och det tycker inte jag att det gör här dels då det handlar om en shared hoster. Hade detta legat på en egen server så hade det varit något annorlunda. Binero kan se både inkommande och utgående trafik.
Nu tvivlar jag dock på att du har byggt tjänsten för att vara helt säker utan kanske bara tycker att det är roligt att bygga något som används (sånt är skoj).

Innebär? Har jag ens nämnt att det sparas? Läs om inlägget, läs det rätt. Ingenting loggas, loggarna har inaktiverats. Även om de har loggar på inkommande och utgående trafik så krypteras URL:en, sidan och även IP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epik:

Innebär? Har jag ens nämnt att det sparas? Läs om inlägget, läs det rätt. Ingenting loggas, loggarna har inaktiverats. Även om de har loggar på inkommande och utgående trafik så krypteras URL:en, sidan och även IP.

Dåså, carry on then

Permalänk
Medlem

Verkar fungera fint för mig iaf. Dock borde du, som folk redan har nämnt, fixa till språket lite på sidan. Visst, man förstår vad som skrivs, men det ger ett lite oseriöst intryck om det är felstavat/används fel artiklar.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av epik:

Innebär? Har jag ens nämnt att det sparas? Läs om inlägget, läs det rätt. Ingenting loggas, loggarna har inaktiverats. Även om de har loggar på inkommande och utgående trafik så krypteras URL:en, sidan och även IP.

Citat:

Alla människor skall ha rätten att vara anonyma och ha skyddad integritet, utan att betala pengar för anonymitet, i dagens samhälle är det svårt att surfa anonymt och ändra IP adress, det finns ingen bra gratis proxytjänst i Sverige, med snabba servrar och inga loggar, därför finns vi! Vi garanterar din anonymitet, du surfar anonymt med oss. Vi sparar inga loggar alls och inga cookies.

Jag kanske ska passa på att tala om för dig att Binera måste spara loggar för att kunna hålla koll på din dataförbrukning bland annat. Att du kan ta bort dina egna loggar betyder i verkligheten absolut ingenting. Speciellt med tanke på att Binero med allra största säkerhet har backup på allt, inklusive dina "raderade" loggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag kanske ska passa på att tala om för dig att Binera måste spara loggar för att kunna hålla koll på din dataförbrukning bland annat. Att du kan ta bort dina egna loggar betyder i verkligheten absolut ingenting. Speciellt med tanke på att Binero med allra största säkerhet har backup på allt, inklusive dina "raderade" loggar.

Nja. Det räcker nog bra med att bara ha en räknare per webbkonto för ut och inkommande trafik. Men jag säger inte att dom inte har interna loggar. Det är nog bra att ha för exempelvis felsökning osv.

Permalänk
Medlem

Det står nu att det ska funka med svtplay från utlandet, men det funkar inte alls