Har du köpt Windows 7?

Permalänk
Medlem

Har du köpt Windows 7?

Tjena, undrar helt enkelt hur många här som har köpt deras windows 7 nyckel. Vet ej ifall detta har frågats innan och isåfall beklagar jag.

Btw ifall du fick windows till din dator så har du köpt det.

Edit: Detta ska inte bryta mot reglerna då vi inte diskuterar piratkopiering.

Permalänk
Medlem

Tjaa, Windows 7 följde med min senaste dator, så jag har win 7 (acer edition)

Edit; såg just röstningen, skall svara där istället xD

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bildoor:

Tjaa, Windows 7 följde med min senaste dator, så jag har win 7

Räknas som du har köpt det då:)

Permalänk
Inaktiv

Poäng med tråden?
MSDN.

Permalänk
Medlem

Jag fick min av skolan, de följde med de bärbara datorerna de köpte men det första de gjorde var att installera Windows XP ist och ta bort cd-key lapparna.

Fick 2st Windows 7 Professional nycklar.

Sen tror jag väl det fortfarande är prat om piratkopiering eftersom om du inte köpt eller fått en så har du antagligen piratkopierat.

Permalänk
Medlem

Ja, då vet jag (som svar på landizz svar)

Eh, tryckte fel knapp.... Lätt att göra misstag på mobil, går det att ändra sitt svar?

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Medlem

Fast... I mitt fall är ju båda alternativen samma

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Ja, jag har köpt mitt Windows 7. Anledningen är att jag gärna betalar en tusenlapp för att slippa den oändligt långa listan med problem som kan uppstå med ett nedladdat exemplar av Windows 7.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Hedersmedlem

Använder mig av en företagslicens som en god vän lånat ut till mig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Fick några Win7 Pro nycklar via universitetet Både x86 och x64

Permalänk
Hedersmedlem

Har nog köpt tio licenser win7 pro. Har betalat i runda slängar.. noll kronor. Det är najs att vara student ibland.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Det är inga "oärliga" personer som skriver i tråden.

Jag köpte en bärbar dator med Windows 7 men min stationära har jag faktiskt inte köpt. Shame on me, på riktigt!

Permalänk
Medlem

köpte för att jag föredrar att kunna koncentrera mig på annat än ett ilsket bi nere i ena hörnet som vrålar "KÖÖÖÖÖP MIIIG NUUUUU!!!" plus att jag föredrar att stödja företag som jag tycker gör bra produkter.

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skater93:

Ja, jag har köpt mitt Windows 7. Anledningen är att jag gärna betalar en tusenlapp för att slippa den oändligt långa listan med problem som kan uppstå med ett nedladdat exemplar av Windows 7.

Det går fixa lätt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag har Windows 7. Tolka det hur ni vill

Visa signatur

i7 4790K & GTX 980 Ti

Permalänk
Medlem

Köpte inte Windows 7, hade inga pengar då min tidigare kopia av Windows 7 bestämde sig att att bli korrupt eller något, det gick inte att starta, kunde inte hitta skivan eller licensen heller. Fast det var inte så långt innan Windows 8 Developer Preview kom ut, hade tänkt köpa en ny licens men bytte då istället till Windows 8 och kör nu Windows 8 Release Preview och ska köpa licens till Windows 8 när det kommer ut i vanliga butiker.

Permalänk
Medlem

Pfft....

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Har en svensk och en kinesisk licens, men de omfattar OEM system, ehrm, harn annars 10+ datorer som kör "annat" win7..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

msdnaa

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Permalänk

MSDNAA

Så antar att jag röstar köpt..

Permalänk
Medlem

Har fått av MSDNAA. Röstar köpt

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Avstängd

MSDNAA här med.

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk

MSDNAA och MSDN får väl nästan räknas som om man fått det på annat sätt, vilkoren för MSDNAA är väl egentligen enligt MS att det är enbart under tiden som man utbildar sig inom datorvetenskap på något sätt att användas i utbildnings-syfte?
Samma som MSDN är för utveckling och test och inte får användas i produktions-syfte, det vill säga jag får inte installera det som en permanent installation på min arbets-station, men installera för tester.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Poäng med tråden?
MSDN.

Är det inte ganska uppenbart? Jag vill veta på ett ungefär hur många sweclockers som har köpt deras win7 kopia.