Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av elklazor:

Kollas så att du inte kopplat in den i moder kortet! Vanligt fel!

Vad? CPU på moderkortet ja usch vad ska man med det till?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------------
Vaddå kräver, kräver han stålar för att fixa till sina egna misstag?
Vad är det för skitbutik?
Har själv jobbat i en datorbutik, och fixat sånt på goodwill om man gjort ett misstag, jösses, tar de inget eget ansvar?

Hmm de vet jag inte om han gör i en sån situation som jag har nu kanske men de ska dom inte göra väll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------------
Vaddå kräver, kräver han stålar för att fixa till sina egna misstag?
Vad är det för skitbutik?
Har själv jobbat i en datorbutik, och fixat sånt på goodwill om man gjort ett misstag, jösses, tar de inget eget ansvar?

Hmm de vet jag inte om han gör i en sån situation som jag har nu kanske men de ska dom inte göra väll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av godspeed:

------------
Fel
Det står 4100, ej 4170, okej samma serie men är oftast ändå så att de har en annan sträng i cpu-id så den kommer inte identifieras som rätt cpu om ens starta

hmm. Skummade bara igen snabbt men den borde väl fungera?

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkullCruzher<3:

hmm. Skummade bara igen snabbt men den borde väl fungera?

--------------------------
Det är tyvärr så att tillverkarna måste specifikt skriva ut om de funkar eller inte:/
Annars blir det svårt att veta med säkerhet ifall det ska funka eller inte:/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SkullCruzher<3:

hmm. Skummade bara igen snabbt men den borde väl fungera?

Antagligen inte eftersom dessa är mycket nyare med andra inställningar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

De är det att han kräver 500kr för att fixa sånt... Har inte direkt pengar till att

Skickades från m.sweclockers.com

var bor du? kan göra det åt dej om du vill gratis har ett phenom x6 hemma så det bör lösa sej fint har updaterat många gånger så du kan lite på mej annars kan du köpa ett am3 cpu och uppdatera på öppetköp sant att det är lite fult menmenXD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

Hmm de vet jag inte om han gör i en sån situation som jag har nu kanske men de ska dom inte göra väll?

Skickades från m.sweclockers.com

------------------------
Nåja, det skadar inte att prata med dem faktiskt, och att fråga kostar aldrig något
Nämn att säljaren sagt att det ska funka i ditt moderkort du har, och sen att du frågat på swec och där har folk kollat och din 4170 står inte ens med i cpusupporten för moderkortet, då bör de verkligen reagera positivt
Som sagt, var bara lite ledsen, be om hjälp ödmjukt och om de då vägrar, så är det dags att ta fram stora pistolen och sen kliva in här och göra lite dålig reklam för dem att de faktiskt dels har säljare som ljuger, dels inget eget ansvar tar
Men, nämn inte att du varit i kontakt med folk på swec iaf inledningsvis, det tenderar ofta att ha negativ verkan i början, för då tror de att man tänker dra besserwisserkortet och ställa till trubbel
Detta tar man som sagt till när butiken i fråga vägrar ta eget ansvar för vad de själva sålt och lovat

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

ne för de är jue tråkigt om jag har fått slösa så mkt pengar och om han inte få ge mig en ny som ska funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

------------------------
Nåja, det skadar inte att prata med dem faktiskt, och att fråga kostar aldrig något
Nämn att säljaren sagt att det ska funka i ditt moderkort du har, och sen att du frågat på swec och där har folk kollat och din 4170 står inte ens med i cpusupporten för moderkortet, då bör de verkligen reagera positivt
Som sagt, var bara lite ledsen, be om hjälp ödmjukt och om de då vägrar, så är det dags att ta fram stora pistolen och sen kliva in här och göra lite dålig reklam för dem att de faktiskt dels har säljare som ljuger, dels inget eget ansvar tar
Men, nämn inte att du varit i kontakt med folk på swec iaf inledningsvis, det tenderar ofta att ha negativ verkan i början, för då tror de att man tänker dra besserwisserkortet och ställa till trubbel
Detta tar man som sagt till när butiken i fråga vägrar ta eget ansvar för vad de själva sålt och lovat

vet dock inte vilken hemsida han hämta grejorna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

var bor du? kan göra det åt dej om du vill gratis har ett phenom x6 hemma så det bör lösa sej fint har updaterat många gånger så du kan lite på mej annars kan du köpa ett am3 cpu och uppdatera på öppetköp sant att det är lite fult menmenXD

alltså ja vette fan xD de är schysst så av dig men vet inte 100 va ja ska göra atm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

alltså ja vette fan xD de är schysst så av dig men vet inte 100 va ja ska göra atm

Skickades från m.sweclockers.com

skulle ha snackat med chefen men vet inte hur bra du är på att prata, men håll dej till det du säger och ändra inte dej så löser det sej men gå inte för långt bara ;D ska du uppdatera på öppetköp så se till att någon annan drar och köper den och inte du!! annars kan de misstänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

skulle ha snackat med chefen men vet inte hur bra du är på att prata, men håll dej till det du säger och ändra inte dej så löser det sej men gå inte för långt bara ;D ska du uppdatera på öppetköp så se till att någon annan drar och köper den och inte du!! annars kan de misstänka

jag ha packat ihop cpun o kvittot så ja ska fane mej ha en som funka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

jag ha packat ihop cpun o kvittot så ja ska fane mej ha en som funka

Skickades från m.sweclockers.com

men hur gammal är du? personalen lyssnar inte på unga människor så skicka/ta med dej någon äldre, tro mej det går mycket bättre då, gör det själv, pallar inte med en massa tjafs med personalen