Installera om windows 7 utan skiva?

Permalänk

Installera om windows 7 utan skiva?

Hej!

Jag har en köpt kopia av windows 7, klistermärket sitter fast på sidan av min dator med en kod på, så det är inte frågan om någon piratkopiering här inte!
I vilket fall så har burken börjat bråka på sistonde och vi kom överens om att det nog är bäst om vi installera om hela köret.. problemet är dock att skivan är spårlöst försvunnen och jag har inte tillgång till några USB-minnen.

Finns det någonting jag kan göra för att installera om mitt windows 7?

Permalänk

Skit i biten om att om att använda programmet bara och bränn avbildningen till en skiva.

http://www.sweclockers.com/artikel/12825-installera-windows-7...

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickolajten:

Hej!

Jag har en köpt kopia av windows 7, klistermärket sitter fast på sidan av min dator med en kod på, så det är inte frågan om någon piratkopiering här inte!
I vilket fall så har burken börjat bråka på sistonde och vi kom överens om att det nog är bäst om vi installera om hela köret.. problemet är dock att skivan är spårlöst försvunnen och jag har inte tillgång till några USB-minnen.

Finns det någonting jag kan göra för att installera om mitt windows 7?

Antingen få tag i en skiva eller skaffa ett USB-minne helt enkelt, de är ju rätt billiga idag, 8GB för en femtiolapp eller något liknande.

Har man kod kan man ju ringa Microsoft och få en skiva mot en mindre kostnad+porto också.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Kan av olika anledningar inte bränna ut skivor och har inga vänner som kan..

Funkar det inte att ladda ner en version och använda den redan existerande nyckeln som jag har? alltså man installerar det direkt från desktopen?

Permalänk

Gå till närmaste Cleas Olhsson, Kjell & Co annd annan random butik och köp en usb-minne for 20 spänn om det ska vara ett sånt problem med skivor.

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk
Skrivet av Rickolajten:

Kan av olika anledningar inte bränna ut skivor och har inga vänner som kan..

Funkar det inte att ladda ner en version och använda den redan existerande nyckeln som jag har? alltså man installerar det direkt från desktopen?

Ja, så kan du också göra ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickolajten:

Kan av olika anledningar inte bränna ut skivor och har inga vänner som kan..

Funkar det inte att ladda ner en version och använda den redan existerande nyckeln som jag har? alltså man installerar det direkt från desktopen?

Man kan installera över, men då riskerar du att få kvar de filer som skapar problem, eftersom du ju inte kan formatera enheten.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen