Guild Wars 2. Tider på launchdagen är ute! 07.00 GMT

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2. Tider på launchdagen är ute! 07.00 GMT

Nu fick vi äntligen reda på när vi kan börja spela den 25e!!

https://twitter.com/GuildWars2/status/230717628174446592

tider: http://gw2status.com/

Sat 25th Aug, 07:00 GMT; Sat 25th Aug, 08:00 BST; Sat 25th Aug, 09:00 CEST

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Sju på morgonen, på en lördag? Det var en udda tid, har för mig vi brukar få kvällarna vid releaser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Sju på morgonen, på en lördag? Det var en udda tid, har för mig vi brukar få kvällarna vid releaser

Det är bara att gå och lägga sig tidigt på fredagen och ställa klockan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Sju på morgonen, på en lördag? Det var en udda tid, har för mig vi brukar få kvällarna vid releaser

Vi är just nu GMT+2 så det blir 09:00. Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eenskolde:

Vi är just nu GMT+2 så det blir 09:00. Rätta mig om jag har fel

Vi är GMT +1.

Permalänk

Nej, vi är +2 under sommartid.

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Sju på morgonen, på en lördag? Det var en udda tid, har för mig vi brukar få kvällarna vid releaser

Hade gärna sett 00:01 release faktiskt. Vi som ska LAN:a och allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eenskolde:

Vi är just nu GMT+2 så det blir 09:00. Rätta mig om jag har fel

Yes vi är GMT +2 sommartid = 09.00 den 25 gäller det!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Gött att det släpps när man kan spela ett dygn utan att tänka på att kliva upp i tid dagen efter

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

fast enligt https://www.guildwars2.com/en/ så drar det igång runt 1 på dagen? XD om jag nu inte räknat helt fel.

Är ni seriösa med att de öppnar serversena klockan 9 på morgonen? Sämsta release tiden jag varit med om.

Permalänk
Medlem

Nej den timern stämmer inte. 2012/08/25 kl. 09.00 CET är det som gäller.

Är du seriös, det är ju toppenbra tid? Helg, många är lediga så de kan spela...spela hela dagen om så önskas eller bara logga in för att säkra sin plats på homeserver. Kanontid!

I och med att det är global launch får vi i EU det 09.00 på lördag. Du kanske hade velat ha det som jänkarna med launch nattetid kl. 00-03 (beroende på tidzon)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

fast enligt https://www.guildwars2.com/en/ så drar det igång runt 1 på dagen? XD om jag nu inte räknat helt fel.

Är ni seriösa med att de öppnar serversena klockan 9 på morgonen? Sämsta release tiden jag varit med om.

spelar det nån jävla roll?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Bästa med 09.00 är att man är utvilad och sitter med en go frulle och kopp kaffe. Fredagen 00.01 hade varit katastrof. Jobb på dagen sen hade man orkat kanske 3-4 timmar innan man däckar, sen sover man X-antal förmycket timmar då man nästan varit uppe i 24h.
Nej, äntligen en vettig tid för oss som arbetar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Nej den timern stämmer inte. 2012/08/25 kl. 09.00 CET är det som gäller.

Är du seriös, det är ju toppenbra tid? Helg, många är lediga så de kan spela...spela hela dagen om så önskas eller bara logga in för att säkra sin plats på homeserver. Kanontid!

I och med att det är global launch får vi i EU det 09.00 på lördag. Du kanske hade velat ha det som jänkarna med launch nattetid kl. 00-03 (beroende på tidzon)?

Jag hade inte haft något emot en release mitt på natten iaf.
Men det handlade mer om att jag hade hoppats på att få spela det hela helgen. nu så blir det "bara" en dag man kan sitta uppe helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Är ni seriösa med att de öppnar serversena klockan 9 på morgonen? Sämsta release tiden jag varit med om.

ÄR du go eller? Man hinner vila ut dagen innan, man kan spela en hel dag + söndagen om man så behagar... tiden är ju perfekt. allt kretsar inte runt Sverige

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Jag hade inte haft något emot en release mitt på natten iaf.
Men det handlade mer om att jag hade hoppats på att få spela det hela helgen. nu så blir det "bara" en dag man kan sitta uppe helt.

Från och med klockan 0900 Lördag till och med 23:59 Söndag blir lite drygt 39 timmar av potentiell speltid ju. Säg att man ändå är svag och fixar sin åtta timmars skönhetssömn mellan Lördag & Söndag, då har man ändå 31 speltimmar kvar. Det är väl "hela" helgen om inte annat, hur mycket mer ville du ha egentligen?

Permalänk
Medlem

Skön tid, borde alltid vara på morgonen. Då kan man gå och lägga sig i vettig tid kvällen innan, sova 8 timmar, gå upp i schysst tid och sedan spela i 12h+ utan att dygna och förstöra dagen efter. I like!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Trevlig tid. Har alltid behövt ta ledigt tidigare MMO-releaser.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

fast enligt https://www.guildwars2.com/en/ så drar det igång runt 1 på dagen? XD om jag nu inte räknat helt fel.

Är ni seriösa med att de öppnar serversena klockan 9 på morgonen? Sämsta release tiden jag varit med om.

Varför är det så fruktansvärt illa? Vem vill, egentligen, sitta och hypa sent på kvällen inför 00:01, vänta till 4 på morgonen så servrarna kan stabilisera sig tillräckligt för att bjuda in till spel och SEDAN börja spela? Skitkorkat att ha releasen så det blir 00:01 i Sverige, har aldrig förstått mig på dem releasetiderna, denna är bättre på alla plan.

Förutsatt att man inte jobbat natt dagen innan och sovit under hela dagen fram till ett par timmar innan release. Då kan jag gå med på att releasetiderna passa dem personerna, men hur många är det egentligen?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

fast enligt https://www.guildwars2.com/en/ så drar det igång runt 1 på dagen? XD om jag nu inte räknat helt fel.

Är ni seriösa med att de öppnar serversena klockan 9 på morgonen? Sämsta release tiden jag varit med om.

kan ju ha i åtanke att det är hela världen som har samma tid.. så kanske var bästa som passade.. och med tanke på att vi fick bra tider på BWEs så kanske release är lagd mer för amerikanerna

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Nedräknaren är halvtrasig, det har Anet erkännt och dom har folk som jobbar på det.

Kl 09:00 äre som gäller

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

kan ju ha i åtanke att det är hela världen som har samma tid.. så kanske var bästa som passade.. och med tanke på att vi fick bra tider på BWEs så kanske release är lagd mer för amerikanerna

Vad jag vet så har ArenaNet sitt huvudkontor i Seattle. Det innebär att deras stackars devs kommer sitta där vid midnatt och bevaka det hela. Känns som EU dragit trumfkortet när det gäller launchtid. / Z

Permalänk
Medlem

En helt underbar tid i min mening, tycker dock synd om jänkarna på east side som får köra igång 3AM ^^

Permalänk

"The three-day Headstart Access will officially begin at 0:00 AM Pacific time (GMT -7:00) on August 25th. However, please note that in order to ensure we’re fully prepared for that fateful hour we may bring servers online up to 3 hours prior."

Servrarna kan alltså öppna 3 timmar tidigare för att avlasta servrarna något.

Källa: Mail från ncsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Varför är det så fruktansvärt illa? Vem vill, egentligen, sitta och hypa sent på kvällen inför 00:01, vänta till 4 på morgonen så servrarna kan stabilisera sig tillräckligt för att bjuda in till spel och SEDAN börja spela? Skitkorkat att ha releasen så det blir 00:01 i Sverige, har aldrig förstått mig på dem releasetiderna, denna är bättre på alla plan.

Förutsatt att man inte jobbat natt dagen innan och sovit under hela dagen fram till ett par timmar innan release. Då kan jag gå med på att releasetiderna passa dem personerna, men hur många är det egentligen?

Fast å andra sidan, eftersom servrarna troligtvis kommer krångla vore det kanske nice med en 01.00 release så man kan installera spelet och gå och lägga sig medans servrarna ligger nere på grund av överbelastning och krasher, snabbfixar. Har inte spelat ett enda mmo utan att det varit totalt kaos på releasetiden + ett 4-5 timmar fram.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Fast å andra sidan, eftersom servrarna troligtvis kommer krångla vore det kanske nice med en 01.00 release så man kan installera spelet och gå och lägga sig medans servrarna ligger nere på grund av överbelastning och krasher, snabbfixar. Har inte spelat ett enda mmo utan att det varit totalt kaos på releasetiden + ett 4-5 timmar fram.

Expansion pack nr 1 till WoW ( The burning crusade ) Fungerade felfritt imo.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail 16 timmar sen av NCSOFT.
De står att de "kanske" kör igång 3 timmar tidigare, vilket de nog kommer göra precis som i BWE. Så ~07:00 blir det för oss antagligen ^^

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Fick ett mail 16 timmar sen av NCSOFT.
De står att de "kanske" kör igång 3 timmar tidigare, vilket de nog kommer göra precis som i BWE. Så ~07:00 blir det för oss antagligen ^^

http://i.imgur.com/5meel.png

Blir runt 6:00 på lördag. Eftersom de har en countdown på deras amerikanska sida (1d 15t 20m kvar just nu) till officiella pre-launch starten är det lätt att räkna att den är 9:00 på lördag morgon, men då "kanske igång 3 timmar tidigare".

Permalänk
Medlem

Jepp, allt mellan 6-9 är möjligt. Jag själv går nog upp och sitter o spammar login vid 5, lol.

Permalänk
Medlem

Nu är man taggad alltså!

Vilken server var det som Sweclockers guilden skulle spela på?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+