Kan inte starta Max Payne (hänt med flera spel)

Permalänk

Kan inte starta Max Payne (hänt med flera spel)

Hej, jag har installerat max payne/max payne 2 genom steam precis som med många andra spel. Mitt problem är att när jag klickar på spelet så startas det inte. Det kommer upp en grå ruta som visar att det håller på att startas och sedan försvinner den. Om jag klickar på den igen så står det att spelet är redan igång. Jag har kollat med hjälp ava aktivitetshanteraren i windows 7 att spelet (eller rättare sagt processen) max mayne är igång. Men trots detta kommer spelet inte upp. Ja har testat att köra spelet i kompatibilitets läge för windows 2000 och xp sp3. Men det funkar inte trots det. Har även försökt att starta spelet direkt från steam mappen på min hårddisk. Dator delar finns nedanför (har senaste drivers osv).

Tacksam för svar, vill ju uppleva den klassiker

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

händer detta enbart med steamspel?
installera om steam isf.

om du kikar på processen t.ex max payne 3, allokerar den successivt mer minne, eller ligger bara stilla på 50 MB eller något liknande lågt tal?

hur länge väntar du innan du ger upp? sekunder? minuter?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

händer detta enbart med steamspel?
installera om steam isf.

om du kikar på processen t.ex max payne 3, allokerar den successivt mer minne, eller ligger bara stilla på 50 MB eller något liknande lågt tal?

hur länge väntar du innan du ger upp? sekunder? minuter?

Använder i princip bara steam, så ja.

På processen står det att spelet tar upp 13 356kb

Jag har testat att vänta i ungefär 2min, inget händer, dock så står det på steam att jag har spelat det under den tiden.

EDIT: har kollat flera gånger nu och process storleken förändras

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

min kompis hade liknande problem med sitt skyrim när han precis hade köpt det.. verkade som om hans antivirus deletade .exe filen från Steam foldern som om det vore en crack men vi avinstallerade det antiviruset och installerade ett nytt och det funka perfekt kolla så att ditt antivirus inte har tagit bort .exe filen är mitt tips

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Sposckis:

min kompis hade liknande problem med sitt skyrim när han precis hade köpt det.. verkade som om hans antivirus deletade .exe filen från Steam foldern som om det vore en crack men vi avinstallerade det antiviruset och installerade ett nytt och det funka perfekt kolla så att ditt antivirus inte har tagit bort .exe filen är mitt tips

Som sagt, har testat att starta den med exe filen, men tyvärr så funkar det inte :/

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Testa at inaktivera Steam community till spelet? (Gå in i properties)

Permalänk
Skrivet av Misery9:

Testa at inaktivera Steam community till spelet? (Gå in i properties)

Ingen skillnad tyvärr.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Moderator
Moderator

Ett vanligt problem med äldre (eller portade spel från konsol versioner) är att de inte går att starta. Det kan vara skärmens uppdateringsfrekvens, ljudkvaliteten får inte vara för hög, etc.

Jag hade också problem att starta MP3, undrar vad jag gjorde för fix...återkommer.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Ingen skillnad tyvärr.

Har du skannat datorn och sett att du verkligen inte har något virus på datorn?
ladda hem senaste def. filen för ditt antivirus kör antimalwarebytes - gratis i någon tid.
starta felsäkert utan nätverk sen och skanna där.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ett vanligt problem med portade spel från konsol versioner är att de inte går att starta. Det kan vara skärmens uppdateringsfrekvens, ljudkvaliteten får inte vara för hög, etc.

Jag hade också problem att starta MP3, undrar vad jag gjorde för fix...återkommer.

Nu är ju Max Payne 1och 2 riktiga PC-spel som senare portats till konsol. Tror inte dom portat dem tillbaks till PC från konsol.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fantomsmurfen:

Nu är ju Max Payne 1och 2 riktiga PC-spel som senare portats till konsol. Tror inte dom portat dem tillbaks till PC från konsol.

Hoppsan, läste lite slarvigt vilken version TS faktiskt försökte med. Trodde det var MP3. Tack för rättelsen.

Men mitt råd kvarstår generellt, TS bör kolla ljudkvaliteten till exempel och eventuellt dra ner den. Tekniken har gått framåt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hoppsan, läste lite slarvigt vilken version TS faktiskt försökte med. Trodde det var MP3. Tack för rättelsen.

Men mitt råd kvarstår generellt, TS bör kolla ljudkvaliteten till exempel och eventuellt dra ner den. Tekniken har gått framåt.

Har funderat på det, spelet är ju väldigt gammalt, var gjort på för windows 2000/XP och kördes på dx8. Kan vara problemet.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Har du skannat datorn och sett att du verkligen inte har något virus på datorn?
ladda hem senaste def. filen för ditt antivirus kör antimalwarebytes - gratis i någon tid.
starta felsäkert utan nätverk sen och skanna där.

Håller på att skanna nu.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hoppsan, läste lite slarvigt vilken version TS faktiskt försökte med. Trodde det var MP3. Tack för rättelsen.

Men mitt råd kvarstår generellt, TS bör kolla ljudkvaliteten till exempel och eventuellt dra ner den. Tekniken har gått framåt.

Testade att sänka kvaliten genom min realtek ljudpanel, problemet kvarstår :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk

Här är en Steam-tråd som behandlar problemet. http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=270582...
Flera olika tips som inte fungerade för honom tills han gjorde detta (sida 2):

"This is so god damn bizarre. Okay Dark I *FINALLY* got Max Payne 2 to run and it is the most bizarre thing I have ever done to get a game to run. Here is EXACTLY what I did.

First I updated Max Payne 2 to 1.01 since it seems it is actually 1.00 straight from Steam. After replacing the maxpayne2.exe with the No-CD 1.01 MaxPayne2.exe, I then on a whim renamed it to MaxPayne.exe -- While it will not launch in Steam with the error of having corrupt files, double-clicking the file itself launches Max Payne 2!! It actually runs now!

Is this not the most damned bizarre fix for a game you have ever seen? Spread the word to anyone having the same problem I did with Max Payne 2. I'm going to have to make a shortcut for my desktop since it will not launch from Steam library.

Success! Finally can play Max Payne 2!"

Kanske inte hjälper dig om varken ettan eller tvåan funkar. Kanske något av de andra förslagen där?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Skrivet av Mr Najsman:

Här är en Steam-tråd som behandlar problemet. http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=270582...
Flera olika tips som inte fungerade för honom tills han gjorde detta (sida 2):

"This is so god damn bizarre. Okay Dark I *FINALLY* got Max Payne 2 to run and it is the most bizarre thing I have ever done to get a game to run. Here is EXACTLY what I did.

First I updated Max Payne 2 to 1.01 since it seems it is actually 1.00 straight from Steam. After replacing the maxpayne2.exe with the No-CD 1.01 MaxPayne2.exe, I then on a whim renamed it to MaxPayne.exe -- While it will not launch in Steam with the error of having corrupt files, double-clicking the file itself launches Max Payne 2!! It actually runs now!

Is this not the most damned bizarre fix for a game you have ever seen? Spread the word to anyone having the same problem I did with Max Payne 2. I'm going to have to make a shortcut for my desktop since it will not launch from Steam library.

Success! Finally can play Max Payne 2!"

Kanske inte hjälper dig om varken ettan eller tvåan funkar. Kanske något av de andra förslagen där?

Får allt testa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Ja det kan ju vara en lösning. Ladda ner crackade (No CD) .exe filer och starta spelen med dem. :/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Testat att köra verify integrity of game cache? Det brukar lösa en del probs, t.ex korrupta filer vid nedladdning. Jag kör alltid verify innan jag starta spelet första gången. ( properties / local files )

Permalänk
Skrivet av Stune:

Testat att köra verify integrity of game cache? Det brukar lösa en del probs, t.ex korrupta filer vid nedladdning. Jag kör alltid verify innan jag starta spelet första gången. ( properties / local files )

Gjort det :/

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger