Asus 670 dc2 vs MSI 570 TF3

Permalänk
Medlem

Asus 670 dc2 vs MSI 570 TF3

Hej!

I dagsläget sitter jag på ett MSI 570 TF3 som jag är mycket nöjd med men nu börjar nördgenen skrika och man blir sugen på att uppgradera.

Har kikat en hel del på Asus 670 dc2 (inte Top då den ej finns i lager samt överklocka kan jag göra själv)

Har läst sweclockers recension av 670 så jag vet prestandaskillnaden, det jag är ute efter är åsikter om Asus kortet.
För/nackdelar såklart och är det verkligen så tyst som alla recensioner säger

Tack på förhand!

/R

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ruberts:

Hej!

I dagsläget sitter jag på ett MSI 570 TF3 som jag är mycket nöjd med men nu börjar nördgenen skrika och man blir sugen på att uppgradera.

Har kikat en hel del på Asus 670 dc2 (inte Top då den ej finns i lager samt överklocka kan jag göra själv)

Har läst sweclockers recension av 670 så jag vet prestandaskillnaden, det jag är ute efter är åsikter om Asus kortet.
För/nackdelar såklart och är det verkligen så tyst som alla recensioner säger

Tack på förhand!

/R

Skickades från m.sweclockers.com

Är du mycket nöjd med ditt 570 bör du inte uppgradera.

Permalänk
Medlem

Jag var rätt nöjd med mitt GTX580 men uppgraderade nyligen till ett GTX670 DCU2, är väldigt nöjd och även om prestandaskillnaden inte är enorm så märks det markant i BF3 speciellt eftersom jag spelar på 120hz skärm.

Asus är som vanlig kvalité rätt igenom och jag planerar att uppgradera till SLI senare i höst. Kortet är riktigt tyst, det hörs inte överhuvudtaget över mina övriga fläktar(har enbart noctua) samt så kyler DCU2 kanon vilket inte var någon nyhet!

Lycka till.

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruberts:

Hej!

I dagsläget sitter jag på ett MSI 570 TF3 som jag är mycket nöjd med men nu börjar nördgenen skrika och man blir sugen på att uppgradera.

Har kikat en hel del på Asus 670 dc2 (inte Top då den ej finns i lager samt överklocka kan jag göra själv)

Har läst sweclockers recension av 670 så jag vet prestandaskillnaden, det jag är ute efter är åsikter om Asus kortet.
För/nackdelar såklart och är det verkligen så tyst som alla recensioner säger

Tack på förhand!

/R

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan kolla på en ganska intressant bild här:
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1138659-asus-gef...

För jag antar att det är det kortet du pratar om? Hur som haver så är jag sjukt nöjd med mitt köp. Aldrig haft ett problem hittils (inte ens med klocken på bilden). Vet inte om det är vanligt att trycka upp det så mycket men om inte så kan man ju alltid ha tur och få sig ett guld-ex Kyler bra och är tyst, finns inget att klaga på!

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]