Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köp: Samsung Galaxy S2 / HTC One S / Sony Xperia S ?

Permalänk

Köp: Samsung Galaxy S2 / HTC One S / Sony Xperia S ?

Försöker bestämma vad för mobil man ska satsa på i denna prisklass; dvs. 3-4k. Nytt, inte begagnat.

Prioriterar batteritid & kamera.

* One S & Xperia S saknar minneskortläsare & utbytbart batteri - vilket ju är en fördel för S2, men vet inte om det är något jag skulle utnyttja ändå.
* Xpera S's touchknappar har fått en del klagomål här och där om att vara oresponsiva - handlar detta om ett par exemplar eller gäller detta alla (fast att folk är olika känsliga/medvetna)?
* Vill ju gärna ha fortsatt mjukvarustöd framöver, vilket ju är en nackdel för S2 då den nu är ett år gammal. Eller vad tror man, har Samsung sagt något kring detta?
* One S kräver micro-SIM. Någon som vet vad det kostar att beställa ett sådant från sin operatör (Telia) och hur lång tid det tar? (hittar ingen info förutom extra-kort med abonneamang för ipad etc)

Har ni provat någon/några av dessa lurar och har input?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Micro sim är lätt att klippa till själv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av appoc2013:

Försöker bestämma vad för mobil man ska satsa på i denna prisklass; dvs. 3-4k. Nytt, inte begagnat.

Prioriterar batteritid & kamera.

* One S & Xperia S saknar minneskortläsare & utbytbart batteri - vilket ju är en fördel för S2, men vet inte om det är något jag skulle utnyttja ändå.
* Xpera S's touchknappar har fått en del klagomål här och där om att vara oresponsiva - handlar detta om ett par exemplar eller gäller detta alla (fast att folk är olika känsliga/medvetna)?
* Vill ju gärna ha fortsatt mjukvarustöd framöver, vilket ju är en nackdel för S2 då den nu är ett år gammal. Eller vad tror man, har Samsung sagt något kring detta?
* One S kräver micro-SIM. Någon som vet vad det kostar att beställa ett sådant från sin operatör (Telia) och hur lång tid det tar? (hittar ingen info förutom extra-kort med abonneamang för ipad etc)

Har ni provat någon/några av dessa lurar och har input?

Xperia S har bäst skärm och kamera. One S är snabbast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galaxy S2 eftersom den är väldigt beprövad och det finns en hel drös olika ROMs etc till den.
Finns egentligen ingen anledning till att ha en dyrare mobil än en S2a egentligen, den räcker till precis allt som går att göra på en mobiltelefon just nu, och lär räcka ett bra tag till.

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Xperia S har bäst skärm och kamera. One S är snabbast.

Skickades från m.sweclockers.com

Större/bättre skärm eller högre upplösning tror jag inte att jag behöver ändå faktiskt. Spelar inga spel eller så direkt så att jag kräver det - då tar det bara onödigt kraft från batteriet imo.
Likaså med processorn.
Har en Desire idag så vilken som lär nog bli ett lyft.

Utöver ovan så är det främst knapparna på Xperian som avskräcker mig där... Ogillar massa små irritationsmoment för saker som används frekvent och bara skall fungera.

Skrivet av Slabb^:

Galaxy S2 eftersom den är väldigt beprövad och det finns en hel drös olika ROMs etc till den.
Finns egentligen ingen anledning till att ha en dyrare mobil än en S2a egentligen, den räcker till precis allt som går att göra på en mobiltelefon just nu, och lär räcka ett bra tag till.

Joo, visst. Det är en fördel. Och läste att 4.1 visst är bekräftat att ska komma till S2 med, vilket ju är bra.

Det är främst kameran & gränssnittet som gör att jag tittar åt annat håll från S2an. Visst att det går roota & slänga in annan rom, men vill inte göra det det första jag gör med en ny mobil...
Speciellt inte med tanke på S2ans 4.0.4 ver som kan bricka telefonen om man har insane chip & vill återställa telefonen... (behöver ju inte ens roota/flasha för det iof)

För visst är kameran bättre hos One S & Xperia S än S2?

Hur är batteritiden om man jämför One S och Xperia S? för S2 är bäst av dessa i den aspekten?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

Måste hålla med, Galaxy Nexus är i mina ögon ett resor bättre val än de andra alternativen som nämnts.

Permalänk
Skrivet av gonace:

Måste hålla med, Galaxy Nexus är i mina ögon ett resor bättre val än de andra alternativen som nämnts.

Fast som jag har förstått så är varken kamera eller batteritid att hurra för med den mobilen...?

Kameran ska i alla fall vara sämre än S2 och jag överväger andra telefoner över S2 just för kameran... delvis.

Edit: är det för övrigt samma lur som Samsung Galaxy Nexus? (för det är väl samsung som tillverkat den?) och hur är Google Nexus S i förhållande (äldre/nyare)?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av appoc2013:

Fast som jag har förstått så är varken kamera eller batteritid att hurra för med den mobilen...?

Kameran ska i alla fall vara sämre än S2 och jag överväger andra telefoner över S2 just för kameran... delvis.

Edit: är det för övrigt samma lur som Samsung Galaxy Nexus? (för det är väl samsung som tillverkat den?) och hur är Google Nexus S i förhållande (äldre/nyare)?

Nexus S är för gammal, inte en riktig uppgradering från din Desire.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast
Skrivet av appoc2013:

Fast som jag har förstått så är varken kamera eller batteritid att hurra för med den mobilen...?

Kameran ska i alla fall vara sämre än S2 och jag överväger andra telefoner över S2 just för kameran... delvis.

Edit: är det för övrigt samma lur som Samsung Galaxy Nexus? (för det är väl samsung som tillverkat den?) och hur är Google Nexus S i förhållande (äldre/nyare)?

Nej, det har du iofs rätt i.

Kameran är absolut inget att hurra för. Hade One X kameran innan denna och damn vad de bilderna var bra.

Batteritiden är ungefär som vilken annan androidlur dock, den håller en normal dag så att säga.

Fördelen med Nexusen är ju utbytbara batterier, om du slukar mycket batteri om dagen så kan du ju både ha reserver och extra stora, finns upp till 4000mah batterier till nexusen om jag inte har fel.

(snabbt googlat)
http://www.mugen-power-batteries.com/mugen-power-4000mah-exte...

Här snackar vi batteritid så att det gör ont om man tappar den på tån

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Kameran är absolut inget att hurra för
Batteritiden är ungefär som vilken annan androidlur dock, den håller en normal dag så att säga.

Då batteritiden är som annan mobil och kameran dessutom är piss så är det ingen mobil som är av intresse...

Finns det nått ställe där man kan jämföra batteritid mellan flera mobiler på ett smidigt sätt?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".