Battlefield 3: Armored Kill får fyra lanseringsdatum

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 3: Armored Kill får fyra lanseringsdatum

Ett nytt expansionspaket till Battlefield 3 är i antågande. Den som planerar att ge sig in i striden har inte mindre än fyra lanseringsdatum att hålla koll på.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt! De nya banorna ser kul ut! Läste att man ska kunna spela alla spellägen även på dessa nya.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Hörde jag LIR?! Ser verkligen fram emot den här expansionen!

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Medlem

Den här jävla uppdelningen nuförtiden.
Det var bättre förr....

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Detta ska bli jäkla kul! Ser fram emot denna DLC!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Den här jävla uppdelningen nuförtiden.
Det var bättre förr....

Håller helt med. Att göra så där är bara helt puckat, för oss konsumenter i alla fall.

Säg nej till DLC, det gör jag i alla fall.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av yoggan:

Den här jävla uppdelningen nuförtiden.
Det var bättre förr....

Ja som när det tog 2-3 år att få gta3 till xbox efter ps2 Jag saknar dem tiderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller helt med. Att göra så där är bara helt puckat, för oss konsumenter i alla fall.

Säg nej till DLC, det gör jag i alla fall.

Om man säger nej till DLC får man ju tyvärr halvfärdiga spel...

EA, jag hoppas ni går i graven snart! ni förstör allt vad gaming innebär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Ja som när det tog 2-3 år att få gta3 till xbox efter ps2 Jag saknar dem tiderna

GTA 3: 9 november 2001 (PS2)
Xbox: Europa: 14 mars 2002

De var nog inte Rockstar Games som låg bakom att det inte portades snabbt nog till Xbox, det är nog Microsoft själva som satt stopp för detta för om jag minns rätt hade dom ett GTA liknande spel som de själva hade producerat för Xboxen? kommer dock inte ihåg vad det hette eftersom det var värdelöst

Permalänk
Medlem

jag gillar att man släpper nya kartor speciellt när de är inriktade på tanks mm.
men detta löjliga med premium visst sparar man pengar iaf man tänker köpa alla expos, men för oss som skiter i CoD dlc:en vi får en fot i ansiktet med detta löjliga BUY PREMIUM NOW, blir sne även när man ser det ingame den som dödade dig har premium, känns ju lite som mobbning för lågstadie elever. jag har inget emot att man ska behöva betala för nya saker till spelet men det här är imo löjligt.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte bara släppa ut alla samtidigt?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av plumblum:

jag gillar att man släpper nya kartor speciellt när de är inriktade på tanks mm.
men detta löjliga med premium visst sparar man pengar iaf man tänker köpa alla expos, men för oss som skiter i CoD dlc:en vi får en fot i ansiktet med detta löjliga BUY PREMIUM NOW, blir sne även när man ser det ingame den som dödade dig har premium, känns ju lite som mobbning för lågstadie elever. jag har inget emot att man ska behöva betala för nya saker till spelet men det här är imo löjligt.

Precis, jag fick ju extra skills med mitt premium, så nu är jag bättre än alla andra... fast ne.

Varför gnäller alla över att "Jag blev dödad av en spelare med premium, och jag blev så juävla snee!!!..." Det finns få fördelar med att köpa premium, förutom att man får DLCerna tidigare + lägre totalkostnad.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Är mer än glad om jag får möjlighet att betala en slant för allt nytt material de släpper. Pengarna går till något bra i form av nya titlar och bättre utveckling av spelen.
De gör spel och vill ha betalt för sitt jobb, är de så konstigt? En taxichufför vill ha pengar när han kör dig från A-B och en målare när han målar din vägg osv.
Sluta lipa och betala! Annars kan ni spela någon av de Free to Play titlar som finns istället.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Sjukt att man kan köpa sig före alla andra med premium. Sådana lösningar brukar endast finnas på f2p, men att man har detta på en produkt som redan kostar pengar är så girigt.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

GTA 3: 9 november 2001 (PS2)
Xbox: Europa: 14 mars 2002

De var nog inte Rockstar Games som låg bakom att det inte portades snabbt nog till Xbox, det är nog Microsoft själva som satt stopp för detta för om jag minns rätt hade dom ett GTA liknande spel som de själva hade producerat för Xboxen? kommer dock inte ihåg vad det hette eftersom det var värdelöst

Europa
9 november 2001 (PS2)
24 maj 2002 (Windows)
2 januari 2004 (Xbox)

Enligt wikipedia, minns själv hur "arg" jag var över att det tog sån tid. Är det true crime du tänker på? Det släpptes vad jag vet till alla konsoler ungefär samtidigt.

Permalänk
Medlem

Sluta vara så jävla lipiga och betala bara, även spelutvecklare behöver kontinuerlig inkomst, dessutom är detta ett bra sätt att hålla spelet levande på.

Permalänk
Skrivet av Matheeeew:

Sluta vara så jävla lipiga och betala bara, även spelutvecklare behöver kontinuerlig inkomst, dessutom är detta ett bra sätt att hålla spelet levande på.

Nja det bästa sättet att hålla ett spel levande länge är att inkludera bra modverktyg.

Permalänk
Skrivet av skinnis:

Sjukt att man kan köpa sig före alla andra med premium. Sådana lösningar brukar endast finnas på f2p, men att man har detta på en produkt som redan kostar pengar är så girigt.

Är egentligen inte så konstigt, vi som har Premium har ju trots allt köpt grisen i säcken ända fram till Februari, lite belöning kan vi väl få för det. Tycker det är konstigare att PS3 alltid är en vecka före, är det för att de är sura för att de inte fick den där förbokningsbonusen de skulle ha? Eller har Sony bara köpt till sig ett argument att välja PS3 över 360?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Den här jävla uppdelningen nuförtiden.
Det var bättre förr....

DU! Det var F¤%&# inte bättre förr! Det är bara det att det är SÄMRE nu!

Skämt och sido, känns lite som att man köper spelet 2 ggr, men då jag gillar vad Dice gör med BF3 stödjer jag detta. Vet dock inte om den där cirkusen med Early access... 4 släppdatum?! Problemet är väl att det blir så få servrar att spela på eftersom alla inte får åka med.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Jävlar va det ska spelas!

Synd att det inte finns befälhavare..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av smurfisen2k:

Ja som när det tog 2-3 år att få gta3 till xbox efter ps2 Jag saknar dem tiderna

Tur att man inte spelar konsol då;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

De gör spel och vill ha betalt för sitt jobb, är de så konstigt? En taxichufför vill ha pengar när han kör dig från A-B och en målare när han målar din vägg osv.
Sluta lipa och betala! Annars kan ni spela någon av de Free to Play titlar som finns istället.

Om du ska jämnföra premium med taxi eller liknande:
Taxi: 400kronor för själva taxiresan. 200kronor för att du ska komma fram säkert.
Målare. 2000kr för att måla. 500 för att måla bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainOfSweden:

Är egentligen inte så konstigt, vi som har Premium har ju trots allt köpt grisen i säcken ända fram till Februari, lite belöning kan vi väl få för det. Tycker det är konstigare att PS3 alltid är en vecka före, är det för att de är sura för att de inte fick den där förbokningsbonusen de skulle ha? Eller har Sony bara köpt till sig ett argument att välja PS3 över 360?

Jag ifrågasätter hela premium tjänsten, dom försenar DLC för folk som inte har premium alltså. DLC är redan klar så varför inte släppa till alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Om du ska jämnföra premium med taxi eller liknande:
Taxi: 400kronor för själva taxiresan. 200kronor för att du ska komma fram säkert.
Målare. 2000kr för att måla. 500 för att måla bra.

Om man nu ska jämföra Premium med att köpa varje DLC för sig.

Taxi: 5 småresor (totalt 5km) för 600 spänn, eller en resa på 5km för 400 spänn.
Målare: 4 väggar (separat betalning) för 4000kr eller ett rum för 3500

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

BF2 fick BF2 Special Forces som vad jag mins kosta 399:- eller 499:- då när det begav sig. Vilket inte är långt ifrån premiums kostnad idag. Börjar man sedan rada upp innehållet i Special Forces och sedan lägger ihop allt innehåll som kommer i DLCna för BF3 så tror jag vi får mycket mer för samma kostnad idag. DLC's är ett sätt för företagen att få in pengar över ett helt år och ge spelarna mer innehåll mer löpande över den perioden. Det kan också vara en aningen säkrare investering också än att jobba i mer än ett år och släppa en full expansion när många spelare kanske gått över till något annat vid den releasen.

Så folk är nog bara griniga och snåla. Det uttalandet kommer jag få mycket skit för men jag tror det ligger mycket i det. DICE/EA's stora misstag var att lova gratis innehåll. Men det stör mig inte längre, jag roas fortfarande och ser fram emot expansionerna istället för att grina för inget.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Jag ifrågasätter hela premium tjänsten, dom försenar DLC för folk som inte har premium alltså. DLC är redan klar så varför inte släppa till alla.

Tänk efter lite, hela premium grejen handlar naturligtvis om att mjölka in pengar. Jag är glad att jag valde Premium via en "fulproxy" och fick det till ett rekord lågt pris.

Jag är helt säker på att premium försäljningen kommer öka nu igen, 11:e September får Premium det till PC. 14 dagar senare, den 25:e får ni andra det. Ni kommer inte vilja vänta så länge. Och detta vet EA/Dice. Försäljningen av Premium kommer slå i taket.

De är så jädra smarta, EA/Dice, så det finns inte.
Givetvis gillar jag det inte! Missförstå mig inte nu. Men pengar måste ju in och det här är ett rejält skönt sätt att göra det på, kör över alla utan premium.

Permalänk
Medlem

11 September att hålla koll på då.... grejt. Köpte en BT dongel igår så jag kan koppla in mitt headset också för lite kommunikation

Permalänk
Medlem

Sweet. Detta ser jag fram emot.

Permalänk
Medlem

Tycker Close Quarters var riktigt kul med lite färre spelare. Har inte spelat nu på ett par månader. Hoppas de fått bukt med fuskarna eller att fuskarna vuxit upp och skaffar sig riktiga skills istället.

Ser mycket fram emot detta!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv

Tur att man inte köpte mer än BF3+B2K till PC och BF3+B2K till min PS3. Resterande DLCs kan EA och DICE stoppa upp i stolgången och istället se till i framtiden att släppa samtligt material i och med en nylansering (vanilla).