Permalänk
Skrivet av GigaWing:

Är inte all musik på Spotify streamad i relativt låg kvalitet? Eller åtminstone med någon form av equalizier? För när jag spelar upp en låt över Spotify och sedan efteråt kör samma låt i 320/FLAC i Foobar märks en enorm skillnad.

160kbps är standard. En del finns i 320. Vet inte hur mycket i dagsläget.
Har du kollat igenom dina inställningar? Slagit på högkvalitet och stängt av volymnormaliseringen?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Metallica.
Dream Theater.
Epica.
Kamelot.

Bra musik överlag.
Varför inte lite mer musik ala Netherlands aka Hardstyle?
Högre bitrate... för hem-användande, alltså 320kbps är såååå kasst.

Permalänk
Medlem

det mesta, byt till grooveshark.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mozziee:

det mesta, byt till grooveshark.com

Inte att jag älskar spotify (facebook skiten går mig på nerverna men som tur är hade jag ett gammalt konto så slapp gå registrera mig på fb bara för att få spotify) men grooveshark är tragisk. Värdelös klient (även jämfört med spotifies), musik som är blandad som fan, ingen vettig ljudnivå på det hela, ingen konstant kvalitet och så vidare. Det är bara inte trevligt att lyssna till.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Tool, Metallica och Rammstein!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i5 3570k @ 3.4 Ghz | Corsair 8 GB 2 x 4GB LP | Gigabyte Geforce GTX 670 2GB OC | be quiet! Pure Power 630w 80+ Bronze Modular | MSI Z77A-GD55 ATX |Samsung Basic SSD 830 128 GB | W7HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Inga av dem har hänt mig (har iförsig ej testat Facebook-integreringen, menmen). Kör du den riktiga Linuxapplikationen, eller kör du via Wine...?

Att Equalify endast finns för Windows...

Linuxapplikationen

Skrivet av Swedish Berserk:

Var hittar man egentligen den senaste versionen av Spotify för Linux?

http://www.spotify.com/se/download/previews/

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

FLAC, möjlighet att förändra utseendet till min preferens är mycket värt för mig. Därför kör jag Foobar.

Men annars saknar jag band som Rammstein osv

äru go elle Rammstein finns

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av kUuul:

äru go elle Rammstein finns

Förlåt för att man inte använt det på X antal år:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av kUuul:

äru go elle Rammstein finns

Rammstein har inte funnits på ett par år.

För övrigt så skulle jag vilja ha en funktion att blanda spellistan (nej, jag vill inte använda shuffle, för den funktionen får för sig att spela typ samma låt tre gånger och hoppa över andra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

1. Det borde finnas en funktion, där du söker på en låt. Och då kan du se i vilka av dina spellistor låten redan finns, exempel: Låten finns redan i listorna: Party, Bästa låtarna 2012, Jobbmusik, Gymmet, etc.

2. Sedan saknar jag kö och historiklistan på iPaden, iPoden och iPhonen!

3. Jag saknar en väckarklocks funktion.

4. Jag saknar en app eller program som gör att man kan mixa föregående låt med den kommande via ett virtuellt DJ-program.

Vet inte om du redan fått reda på det här av någon, men då jag sitter på telefonen orkar jag inte läsa alla sidor. Anyway, bättre två gånger än inte alls.

Du kan köa låtar på ipod och iphone, är inte helt hundra på ipad men vad jag vet går det där med. Swipa fingret åt höger på låttiteln i en playlist eller dylikt så kan du köa den via den lilla menyn som kommer upp.

Vet inte hur du menar med mixa ihop, men de kom ju med något de kallar crossfade rätt nyligen, finns på settings, värt att titta in antar jag.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Metallica.
Dream Theater.
Epica.
Kamelot.

Bra musik överlag.
Varför inte lite mer musik ala Netherlands aka Hardstyle?
Högre bitrate... för hem-användande, alltså 320kbps är såååå kasst.

Dream Theater och Epic finns om du missat det

Skrivet av Mozziee:

det mesta, byt till grooveshark.com

Grooveshark är ganska kasst enligt mig. Folk som lägger in halva låtar och felmärker hela album så att man får lyssna på nån random skit.
Konceptet är musikvärlden Wikipedia. Det sämsta är att det är bundet till att man har uppe en internetbrowser.. nog med oft.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

En sökfunktion eller ett sorterings alternativ för sin egna spellista till android appen, less på att det ska sorteras efter senast tillagda, orkar inte sitta och bläddra igenom cirka 300-500 låtar för att lyssna på det jag vill. (Använder offline mode).

Eller har jag missat något?

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Möjligheten till att blockera vissa låtar!

T.ex när man är på topp 100 och lyssnar, så kan det komma upp en låt som man hatar mest av allt. Så man kastar sig över datorn för att byta.

Förövrigt, död till fb...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H.L:

Dream Theater och Epic finns om du missat det

Epica*
Finns alla album eller bara nåt enstaka?

Permalänk
Medlem

Jag kom på ännu en viktig funktion! Att kunna hoppa över ett par låtar i en spellista, på samma sätt som man kan göra i itunes!

Permalänk

Dom borde göra så att man kunde andvända Spotify på mobilen utan att köpa premium...

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Skrivet av Stårk:

Epica*
Finns alla album eller bara nåt enstaka?

Typ hälften. Divine Conspiracy och Requiem for the Indifferent. Med andra ord inte mycket nog.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Typ hälften. Divine Conspiracy och Requiem for the Indifferent. Med andra ord inte mycekt nog.

2 av 6? XD

Permalänk
Skrivet av Stårk:

2 av 6? XD

Mer än 5 har dom väl inte petat ur sig?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av boomshot86:

Dom borde göra så att man kunde andvända Spotify på mobilen utan att köpa premium...

Heh då skulle det vara svårt att få det hela att gå runt skulle jag tro.

Däremot tycker jag man borde få tillgång till bättre ljudkvalitet även på Unlimited eller något mellansteg, om man inte är intresserad av mobiltjänsterna som är vad premium mestadels handlar om.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Mer än 5 har dom väl inte petat ur sig?

1.1 Cry for the Moon (2002–2003)
1.2 The Phantom Agony (2003–2004)
1.3 Consign to Oblivion / The Score (2005–2007)
1.4 The Divine Conspiracy (2007–2009)
1.5 Design Your Universe (2009–2012)
1.6 Requiem for the Indifferent (2012–present)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GigaWing:

Är inte all musik på Spotify streamad i relativt låg kvalitet? Eller åtminstone med någon form av equalizier? För när jag spelar upp en låt över Spotify och sedan efteråt kör samma låt i 320/FLAC i Foobar märks en enorm skillnad.

De har tyvärr normalisering på som default, det går att stänga av så brukar det bli lite bättre.

Skrivet av rhalla:

FLAC filer, skulle inte vara något problem alls att strema om några år när folk börjar få mer bandbredd. Jättetråkigt att man inte kan köra Spotify till hifi systemet utan att höra ljudskillnad från flackfilerna på datorn.

Att strömma flac rent bandbreddsmässigt är inga problem i dag så man ehöver inte vänta pga bandbredd, de flesta webtvkanaler använder redan högre bandbredder än "flacmusik"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Att strömma flac rent bandbreddsmässigt är inga problem i dag så man ehöver inte vänta pga bandbredd, de flesta webtvkanaler använder redan högre bandbredder än "flacmusik"

Så det är bara jag som ibland får hack i mina vorbis-strömmar?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Säkert redan någon som skrivit detta men jag vill ha:
- Tyketto, typ bara en singel som finns
- Repeat på bara en låt i spellistan...
- Historik
- Och nån form av Genius funktion, visst Radio och Sounddrop är bra men inte tillräckligt i min mening...
- METALLICA!
- AC/DC!

Edit: Och fixa WP7 appen, craschar när man har för mycket offline och allmänt ful...

Permalänk
Medlem

Mer ljudböcker samt artisten Rantoboko

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Metallica
AC/DC

och en fungerande Volym-normalisering i både desktop och mobilapp. finns någon menyinställning i desktop men den gör ungefär 0% skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Slagit på högkvalitet och stängt av volymnormaliseringen?

Hög kvalle är och volymnormaliseringen är av. Fast det är klart, jag har ett relativt ett extremt hi-fi-ljud så det kanske märks större skillnad mellan 160 och 320/FLAC då?

Tack för tipset, iallafall!

Permalänk
Skrivet av GigaWing:

Hög kvalle är och volymnormaliseringen är av. Fast det är klart, jag har ett relativt ett extremt hi-fi-ljud så det kanske märks större skillnad mellan 160 och 320/FLAC då?

Tack för tipset, iallafall!

Mellan 160 och Flac borde man definitivt höra skillnad. Mellan 320 och Flac, kanske. Jag har gjort blindtester med mina inte helt kassa studiolurar, och personligen hittar jag ingen skillnad. Men det beror nog även mycket på vem man är och vilken musik det gäller.

Tråkigt nog så finns det ingen indikation i Spotify som berättar vilken bitrate materialet man lyssnar på finns i.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Man måste inte ha FB på sin spotify.

Permalänk
Medlem

För att vara en uppspelare av musik finns det fantastiskt dåligt med funktioner runt själva uppspelandet av musik ( EQ, ljudutgång m.m) och fantastiskt mycket meningslösa funktioner som är knutna till sociala medier som facebook och annat trams.

Var gick det fel någonstans?