Vad tycker du saknas i Spotify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

ni som är sura över sociala tjänster saken: varför bryr ni er? igen har tvingat er att connecta till en sån tjänst? är inte det frivilligt?
är ni nu connectade så varför inte bara disconnecta?

Om jag inte missminner mig måste man regga med/logga in med Facebook-konto om man inte har Spotify sen innan. Knappast valbart i så fall.

Visa signatur

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.

Permalänk
Medlem

Repeat funktion på just en låt!
Bättre stöd i mobilen, kölista, repeat och sånt!
Gärna mer band...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag tycker de ska fixa så Spotify startar i meddelandefältet när datorn startar.
Varit trasigt bra länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeeWee90:

Nu blev jag nyfiken, vad stödjer inte Spotifys Linux-klient som te.x Windows klienten har?

Jag kör Spotify på Linux och blir därför undrandes.

Crashar stup i kvarten, lite småbuggar med facebook integreringen och buggar med spellistor(visar inte namnet/hela namnet). Dessa är vad jag upplevt. kan ju iofs bara vara för mig.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Flac support finns redan i Spotify, de finns som ett tillägg man kan ladda hem så ska det gå att spela flac filer.

Dock kan man inte spela "spotify låtar" i FLAC.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Jag tycker de ska fixa så Spotify startar i meddelandefältet när datorn startar.
Varit trasigt bra länge.

Håller med. Hela min dator skiter ner sig och spotify laggar fast i typ 5-10 sec.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon har säkert sagt det tidigare men ett sätt att sortera listor i mobilen. Som det är nu så spelas alltid de låtar först som lades in först på listan dvs ingen funktion att sortera efter artist, låt eller datum.

Och så klart Pink Floyd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Crashar stup i kvarten, lite småbuggar med facebook integreringen och buggar med spellistor(visar inte namnet/hela namnet). Dessa är vad jag upplevt. kan ju iofs bara vara för mig.

Inga av dem har hänt mig (har iförsig ej testat Facebook-integreringen, menmen). Kör du den riktiga Linuxapplikationen, eller kör du via Wine...?

Att Equalify endast finns för Windows...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk

Generellt sett, musik gjort innan 1999. Många metalband har bara sina "senaste" alster inne, som är ganska bleka jämfört med dom tidigare åren.

Och sett till funktionalitet. Spotify borde var en plugin till övriga musikspelare, istället för en kass fristående spelare.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Allt.. Obegripligt att Spotify har användare när groovshark är så mycket bättre och man slipper facebook

Permalänk
Medlem

Facebook integrationen i Spotify är nästan droppen för mig.

Avskyr Facebook. Dels för sitens fula design och sedan för alla nötter som skriver ditt och datt på siten om vad som helst och inte har några hämningar.

Sedan att skräpet ska nästla sig in i det mesta vad det gäller mjukvara och websiter.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

FLAC filer, skulle inte vara något problem alls att strema om några år när folk börjar få mer bandbredd. Jättetråkigt att man inte kan köra Spotify till hifi systemet utan att höra ljudskillnad från flackfilerna på datorn.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Allt.. Obegripligt att Spotify har användare när groovshark är så mycket bättre och man slipper facebook

Bättre på vilket sätt. En klient skriven i flash och material upplattat av random nötter på internet är ju ett perfekt recept för katastrof. Nog för att Spotify inte har allt material i ok bitrate, men det är ljusår bättre än groovsharks användaruppladdade ihopkok. Kul med album ihoppusslade från kazaa, med vissa låter i kass kvalitet, vissa råkar vara liveversioner osv.

Spotify är en backupplan när man inte har all musik hemma,. och groovshark är en backup till backupen

Skrivet av BlueEyes:

Avskyr Facebook. Dels för sitens fula design och sedan för alla nötter som skriver ditt och datt på siten om vad som helst och inte har några hämningar.

Så, det du avskyr med facebook är dina vänner/bekanta?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Jag kör även Linuxportningen, och det enda jag kan komma på är att det endast är för betalande abonnenter.

Jag har kört gratis spotify på linux hela sommaren så det var ett tag sedan de tog bort den begränsningen. Kan inte komma på något som jag upplevt sämre med linux vs windows klienten.

Visa signatur

| 3960X | 16 GB DDR3 | P9X79 | H100 | 7950 |
| E31270 | 16 GB DDR3 ECC | ~7 TB eff. ZFS R-Z2 | ESXi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Facebook integrationen i Spotify är nästan droppen för mig.

Avskyr Facebook. Dels för sitens fula design och sedan för alla nötter som skriver ditt och datt på siten om vad som helst och inte har några hämningar.

Sedan att skräpet ska nästla sig in i det mesta vad det gäller mjukvara och websiter.

Detta har absolut ingenting med Spotify att göra, så det hör inte hemma här. Du behöver inte vara medlem.

Trött på idioter som gnäller på Facebook-integrationen. Visst att man behöver det vid första inloggningen, men sen kan man välja att stänga av allt som har med Facebook att göra.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

nu med radion vill jag ha en lista så jag kan stänga av artister som jag inte gillar alt inte vill stödja.
måste måste måste ha det. annars blir radion ovärd för mig.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

PINK FLOYD!

Skall lyssnas på i flac!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

Fullt stöd för linux.

Var hittar man egentligen den senaste versionen av Spotify för Linux?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

nu med radion vill jag ha en lista så jag kan stänga av artister som jag inte gillar alt inte vill stödja.
måste måste måste ha det. annars blir radion ovärd för mig.

Om du kör via iphone finns det en app som heter SpotOn. Där kan man välja att "dislikea" en låt/artist så kommer inte den någe mer i radiokanalen man spelar.
Vet inte om den finns till PC den appen. Men ruggigt smidig på iphone iallafall.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Bättre på vilket sätt. En klient skriven i flash och material upplattat av random nötter på internet är ju ett perfekt recept för katastrof. Nog för att Spotify inte har allt material i ok bitrate, men det är ljusår bättre än groovsharks användaruppladdade ihopkok. Kul med album ihoppusslade från kazaa, med vissa låter i kass kvalitet, vissa råkar vara liveversioner osv.

Spotify är en backupplan när man inte har all musik hemma,. och groovshark är en backup till backupen

Så, det du avskyr med facebook är dina vänner/bekanta?

Jag visste att den skulle komma för eller senare när Facebook fanboysen vaknade ur sin dvala.

Nej jag tycker inte illa om eller avskyr mina vänner och bekanta, utan facebook var det.
Lär dig skilja på begreppen.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Detta har absolut ingenting med Spotify att göra, så det hör inte hemma här. Du behöver inte vara medlem.

Trött på idioter som gnäller på Facebook-integrationen. Visst att man behöver det vid första inloggningen, men sen kan man välja att stänga av allt som har med Facebook att göra.

Det hör i allra högsta grad hemma här.

Jag ser facebook som skräp och att det ska integreras i allt är ett nys som måste få ett slut.

Och det får du acceptera är min åsikt din facebook-fanboy-idiot

Med andra ord är facebook integrationen en BUGG i min book.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwte:

Jag har kört gratis spotify på linux hela sommaren så det var ett tag sedan de tog bort den begränsningen. Kan inte komma på något som jag upplevt sämre med linux vs windows klienten.

Där ser man. Har hela tiden kört på Unlimited, så gick bara efter informationen som stod på hemsidan.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Skrivet av BlueEyes:

Jag visste att den skulle komma för eller senare när Facebook fanboysen vaknade ur sin dvala.

Nej jag tycker inte illa om eller avskyr mina vänner och bekanta, utan facebook var det.
Lär dig skilja på begreppen.

Jag har väl ingen speciell kärlek för facebook direkt. men dom nötter som skriver där, som du avskyr, är väl samma som dina bekanta och vänner?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag har väl ingen speciell kärlek för facebook direkt. men dom nötter som skriver där, som du avskyr, är väl samma som dina bekanta och vänner?

Med nötter menade jag självklart dom som beter sig som nötter....
Jag kunde varit mer specifik.... i grant you that...

Är bara så trött på alla som lägger ut allt om sina liv på facebook.... varenda liten detalj.

Att sedan skräpet ska integreras med Spotify.... det får mig se rött.... för det första kan man slippa det om man betalar för spotify abonnemang...

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

För er som vill ha vissa artister så kan ni inte klaga hos Spotify... Det är artisterna själva som bestämmer om de ska finnas där eller inte. Jag vill t.ex ha AC/DC men dom hatar Spotify så det kommer aldrig hända.

Det jag saknar i Spotify är att kunna välja output så man kan spela upp spotify i t.ex högtalarna när man har allt annat i headsetet. Sen tycker jag facebook integreringen är lite jobbig ibland men har inget emot facebook i övrigt, utan facebook hade jag inte haft en aning om hur mina släktingar på andra sidan jordklotet har det i sitt liv utan att behöva ringa dom eller maila..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Det hör i allra högsta grad hemma här.

Jag ser facebook som skräp och att det ska integreras i allt är ett nys som måste få ett slut.

Och det får du acceptera är min åsikt din facebook-fanboy-idiot

Med andra ord är facebook integrationen en BUGG i min book.

Herregud. Suck...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Herregud. Suck...

Inga vettiga argument ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Är inte all musik på Spotify streamad i relativt låg kvalitet? Eller åtminstone med någon form av equalizier? För när jag spelar upp en låt över Spotify och sedan efteråt kör samma låt i 320/FLAC i Foobar märks en enorm skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Inga vettiga argument ?

Känns meningslöst att argumentera med någon som inte förstår. Jag avskyr också Facebook, så sluta döm. Poängen är att denna tråd inte alls handlar om Facebook.

Hur svårt är det att förstå?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Känns meningslöst att argumentera med någon som inte förstår. Jag avskyr också Facebook, så sluta döm. Poängen är att denna tråd inte alls handlar om Facebook.

Hur svårt är det att förstå?

Den handlar om Spotify och saker som kan förbättras med den och i det avseendet anser jag att ett borttagande av facebook skulle vara en förbättring.

Vad är så svårt att förstå med det ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.