Gtx 460 sli kompabilitetsproblem

Permalänk
Medlem

Gtx 460 sli kompabilitetsproblem

Hej

Jag har nu lyckats tabba mig och införskaffat fel grafikkort.
Tanken var att jag skulle köra två st gtx 460 i sli för att kunna utnyttja alla mina tre skärmar, problemet var dock att jag hade läst på för lite och sitter nu på två grafikkort som inte är kompatibla med varandra i sli.

Det ena kortet är ett Gigabyte GeForce GTX 460 Super Overclock
och det andra är ett Evga GTX 460 SE.

För att undvika ytterligare problem tänkte jag se om det finns någon som kan förklara vilket kort jag ska köpa för att få det att fungera eller om det finns någon annan lösning.

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Först och främst, vad vill du uppnå? Bara kunna utnyttja dina tre skärmar, eller kunna spela på alla tre samtidigt (Surround)?

Det går nämligen utmärkt att köra tre skärmar på dina kort utan att använda SLI. Då kan du ha skrivbord på alla tre skärmarna, väldigt smidigt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag vill spela på alla tre skärmar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kazie22:

Jag vill spela på alla tre skärmar

Jaha, ja då blir det värre.

Det du måste göra då är att antingen köpa ett GTX460 eller ett GTX460 SE till, och köra med ett av dem du har.
Värt att veta är att 460SLI inte är jättestarkt, och antagligen kommer få problem med FPSen i många spel i den upplösningen. Även minnet blir snabbt ett problem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jo jag inser att det kanske inte blir jättehög fps i spel, frågan är om man inte ska satsa på 2 nyare kort problemet är att det kostar så mycket.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kazie22:

Jo jag inser att det kanske inte blir jättehög fps i spel, frågan är om man inte ska satsa på 2 nyare kort problemet är att det kostar så mycket.

Att spela på tre skärmar samtidigt är en dyr upplevelse, speciellt om man ska ha bra FPS. Det fungerar ju med två 460's, men inte så bra i nya spel som BF3, där är det helt enkelt för krävande. Äldre spel fungerar bättre.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Det jag spelar är mest gw2 och tribes.
Jag kanske kan klara mig på 2 460 eftersom det inte är några extremt krävande spel jag kör.

Alternativt kanske jag ska satsa på ett par 560 istället, eller finns det något annat rekommenderat runt den prisklassen?