Får inte Autoclocken på moderkort att funka

Permalänk

Får inte Autoclocken på moderkort att funka

Hej har nyligen köpt en potent maskin att köra spel på och ha för vardagsbruk. Sitter ett ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 Moderkort med Intel Core i5-3570K på sig.
Efter som det är ett lite äldre moderkort var jag tvungen att flasha biosen för att kunna köra ivy bridge processorn i den men de funkar.
problemet är bara att autoclocken inte funkar i bios utan den kör på stabila 3.4 G. trots detta har jag vattenkylning och det borde ju inte vara nått större problem att få upp den i 4.4 eller hur?

Vet att sånt här är rätt komplicerade problem men nån som har nått generellt tips?

Permalänk
Medlem

Kör inte autoklock då det brukar höja spänningen lite väl mycket och ibland fifflar med BCLK också. Klocka själv, antar att det finns många guider till ivy.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av Ration_0607:

Hej har nyligen köpt en potent maskin att köra spel på och ha för vardagsbruk. Sitter ett ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 Moderkort med Intel Core i5-3570K på sig.
Efter som det är ett lite äldre moderkort var jag tvungen att flasha biosen för att kunna köra ivy bridge processorn i den men de funkar.
problemet är bara att autoclocken inte funkar i bios utan den kör på stabila 3.4 G. trots detta har jag vattenkylning och det borde ju inte vara nått större problem att få upp den i 4.4 eller hur?

Vet att sånt här är rätt komplicerade problem men nån som har nått generellt tips?

Jag skulle skippa autoklocken och göra det helt själv i stället.
http://www.sweclockers.com/forum/140-guider/1138840-den-kompl...
Det är faktiskt inte särskillt svårt att göra själv. Ta dig bara tid att läsa och ställa frågor om du är tveksam.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.