Permalänk

Red Corsair Strikes Again

Det är inget svart att spendera massa pengar på dyra (fina) prylar, men riktig modding är när man uppfinner nåt fint själv, helst utan att slösa bort ett hög $$ Detta är mitt policy!

Red Corsair Strikes Again

Visa signatur

/erWin

Permalänk

Tacksam om ni lämnar konstruktiv kritik!! Stort Tack!
/Erwin

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem

Ordna till de grövre felstavningarna, ser oseriöst ut annars:)

Men varför en flaska som res? Det såg inte speciellt bra ut tbh.

Permalänk
Medlem

Fin moddning av h100. Buntband för den där extra säkerheten?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

2,6p? Jättesnyggt ju, runt 4 ska det ha imo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

2,6p? Jättesnyggt ju, runt 4 ska det ha imo!

Håller med, vågat modd och ändå roligt Ser ju till och med bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av erWinosss:

Det är inget svart att spendera massa pengar på dyra (fina) prylar, men riktig modding är när man uppfinner nåt fint själv, helst utan att slösa bort ett hög $$ Detta är mitt policy!

Min mening är att det var väldigt snygg och detaljerad modd, men slangarna och reservoaren var verkligen inte i min smak. Att bara spraymåla originalslangarna (eller tejpa, whatever) hade blivit snyggare. 4p från mig!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erWinosss:

Tacksam om ni lämnar konstruktiv kritik!! Stort Tack!
/Erwin

Jag tänker lite samma sak!

Har 2 tankar kring detta!

* Nipplarna som du gjort ser ut som de tappat färg,

* Resen du har gjort, Känns lite som du var lite lat i din kreativa förmåga att komma på något trevligt!
Måste ju gå och göra en handgjord res på ett sett så man kan känna att man vill visa upp den och folk tycker att den ser spännande ut! intebara en burk/flaska med 1 hål och 2 slangar nertryckta :3

Edit: Kanske en liten fontän eller haha fontän i en glasburk !

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Många vinklar minskar flödet i systemet, kan vara bra att nämnas. Kul idé dock.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

såg du några nämnvärda temperatur skillnader med reservoiraren? förövrigt snyggt galleri!

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk

Kan tyvärr inte skriva bättre, jag flyttade till SV 8 år sedan, så jag är blatte, kommer från PL.

Jo, jag kommer köpa en stor res, men än så länge så behöver jag en liten så en sån flaska är perfekt, och kostar inget. Jag ska göra en block till NB, DIY och sen en större res!

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av Callema:

Ordna till de grövre felstavningarna, ser oseriöst ut annars:)

Men varför en flaska som res? Det såg inte speciellt bra ut tbh.

----------------------
Kan tyvärr inte skriva bättre, jag flyttade till SV 8 år sedan, så jag är blatte, kommer från PL.

Jo, jag kommer köpa en stor res, men än så länge så behöver jag en liten så en sån flaska är perfekt, och kostar inget. Jag ska göra en block till NB, DIY och sen en större res!

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Fin moddning av h100. Buntband för den där extra säkerheten?

Slangarna sitter tajt, tycker att det inte behövs nåt mer

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Jag tänker lite samma sak!

Har 2 tankar kring detta!

* Nipplarna som du gjort ser ut som de tappat färg,

* Resen du har gjort, Känns lite som du var lite lat i din kreativa förmåga att komma på något trevligt!
Måste ju gå och göra en handgjord res på ett sett så man kan känna att man vill visa upp den och folk tycker att den ser spännande ut! intebara en burk/flaska med 1 hål och 2 slangar nertryckta :3

Edit: Kanske en liten fontän eller haha fontän i en glasburk !

Jag tycker att du har rätt!! Det var inte lat av mig, utan mer kommer... Tack för de orden, plastflaska duger men jag faktiskt kommer göra en res av plexiglas.

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av Waste:

Många vinklar minskar flödet i systemet, kan vara bra att nämnas. Kul idé dock.

Tack för det, det visste jag inte. Jag kommer ända det vid nästa uppgradering.

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av kjj:

såg du några nämnvärda temperatur skillnader med reservoiraren? förövrigt snyggt galleri!

Ingen skillnad med temp. Men var tvungen använda res, annars kunde jag inte att bli av med små luftbulor som var kvar i systemet.

Nu kör jag h100 med noctua 12mm fläcktar på 100% speed och CPU har 32 grader, overclockat till 4,1Ghz med alla 6 cores på, utan cool and quiet, med spänning på 1,45V. Tycker att det är mycket bra resultat, när det gäller temperatur.

Visa signatur

/erWin

Permalänk

Hej, har nån av är provar göra en block till NB? Jag overclockat min fx6100 från 3,3 till 4,3Ghz men temperaturen på norht bridge har sugit upp till 50, vet inte om det inte är för mycket.

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem

Klarar du av att läsa "CITERA" klarar du nog även av att läsa & använda "CITERA FLERA".

Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

Klarar du av att läsa "CITERA" klarar du nog även av att läsa & använda "CITERA FLERA".

Skrivet av erWinosss:

Hej, har nån av är provar göra en block till NB? Jag overclockat min fx6100 från 3,3 till 4,3Ghz men temperaturen på norht bridge har sugit upp till 50, vet inte om det inte är för mycket.

Skrivet av erWinosss:

Ingen skillnad med temp. Men var tvungen använda res, annars kunde jag inte att bli av med små luftbulor som var kvar i systemet.

Nu kör jag h100 med noctua 12mm fläcktar på 100% speed och CPU har 32 grader, overclockat till 4,1Ghz med alla 6 cores på, utan cool and quiet, med spänning på 1,45V. Tycker att det är mycket bra resultat, när det gäller temperatur.

Skrivet av erWinosss:

Citera flera, testar

Citera flera, testa

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

Klarar du av att läsa "CITERA" klarar du nog även av att läsa & använda "CITERA FLERA".

VAD BRA! Tack för tipset!

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

Men hur fick du bort fronten? Eller måste man rycka som ett j*vla as? Vågade inte när jag försökte, kändes som några pinnar skulla gå av eller något.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Du måste instruera flera her på formet,hur man demonterar en Corsair H-100
före lack..................

Visa signatur

AIR COOLING MANIAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av erWinosss:

Ingen skillnad med temp. Men var tvungen använda res, annars kunde jag inte att bli av med små luftbulor som var kvar i systemet.

Nu kör jag h100 med noctua 12mm fläcktar på 100% speed och CPU har 32 grader, overclockat till 4,1Ghz med alla 6 cores på, utan cool and quiet, med spänning på 1,45V. Tycker att det är mycket bra resultat, när det gäller temperatur.

tackar för svaret och snyggt byggt!

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Ser riktigt bra ut!

Men hur fick du bort fronten? Eller måste man rycka som ett j*vla as? Vågade inte när jag försökte, kändes som några pinnar skulla gå av eller något.

Jo, man måste göra det på det sättet. I mitt fall kändes oxå att nån pin kommer gå sönder men efter att jag lyckades fria två pinnar resten går av själv. Ta en platt skruvkejsare och börja med två högst uppe på en sida, du få se själv att den är enklare än man tror. Pinnarna är tillräckligt hårda att de klarar av det. Fronten sitter mycket tajt, Corsair vist va de gjorde

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av crazycooler:

Du måste instruera flera her på formet,hur man demonterar en Corsair H-100
före lack..................

Jag vet inte vad jag kan visa, det var så enkelt. Det ända som var lite svarare att göra var att släpa lös slangar, jag klippte av den.

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem
Skrivet av erWinosss:

Jo, man måste göra det på det sättet. I mitt fall kändes oxå att nån pin kommer gå sönder men efter att jag lyckades fria två pinnar resten går av själv. Ta en platt skruvkejsare och börja med två högst uppe på en sida, du få se själv att den är enklare än man tror. Pinnarna är tillräckligt hårda att de klarar av det. Fronten sitter mycket tajt, Corsair vist va de gjorde

Aha! Kan man ta bort fläktgallret med tång?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Aha! Kan man ta bort fläktgallret med tång?

Skickades från m.sweclockers.com

Behövs inte ens tång, man kan vika metafästen med fingrar.

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av erWinosss:

Behövs inte ens tång, man kan vika metafästen med fingrar.

Menar du inte filtret nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Menar du inte filtret nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menar metalänt, det ät ganska mjukt.

Visa signatur

/erWin