Permalänk

Dota 2

Jag gick in på Steam för kolla spelet Dota 2, skulle se vad det kosta och så.

Så står det:

"You already own this game, Play now"

Wtf... har nån gett mig Dota 2 gratis eller har jag vunnit nån tävling i Steam?

Jag äger det redan..? Jaha.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Samma för mig, underligt...

Håller på att installera det nu. Får se vad som händer när jag startar det.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Att installera spelet och titta på matcher är nu tillgängligt för alla. att spela däremot kräver fortfarande en invite.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk

Jag gissar på att det beror på att det är The International och att spectator clienten är tillgänglig för alla. Spectator klienten kommer senare omvandlas till den riktiga klienten när man har beta access eller att spelet släppts.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Men det är väl så att Dota 2 sen ska vara helt free to play? (bortsett från att man ska kunna köpa saker i någon store)

Permalänk
Medlem

Vill du köpa access till betan så kostar det 24.99 euro. Du får en invite till dig själv, en hög med items och en extra invite som du kan ge till någon annan. Hur man går till väga för faktiskt köpa den vet jag inte men den finns i in game-affären

Permalänk

Jaha...... så det är fortfarande beta av det spelet ? som man hört snacka om nu hela sommaren och ja många månader före känns de som ... konstigt nog står det att det går och köpa spelet på steam för 85 euro. svindyrt för ett spel?

men hur kan det redan vara igång med turneringar och world championships och grejer i dota 2 om det inte ens är släppt än? om det fortfarande är beta? :S

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jaha...... så det är fortfarande beta av det spelet ? som man hört snacka om nu hela sommaren och ja många månader före känns de som ... konstigt nog står det att det går och köpa spelet på steam för 85 euro. svindyrt för ett spel?

men hur kan det redan vara igång med turneringar och world championships och grejer i dota 2 om det inte ens är släppt än? om det fortfarande är beta? :S

Betan är ganska färdig men de har inte serverkapaciteten än.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

känns ändå orättvisst för oss "vanliga" att vi inte får spela det , tänk så är vi bra och är duktigare än proffsen i turneringar... hmpf

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

känns ändå orättvisst för oss "vanliga" att vi inte får spela det , tänk så är vi bra och är duktigare än proffsen i turneringar... hmpf

Fast det är vi inte.
Och vill man verkligen spela dota2 så har man kunnat köpa en invite med diverse skins och mög länge nu.

Och ja det är spectator clienten till international som man laddar ner.

Kostar 25 euro, inte 85, med lite store saker.
Dota2 kommer vara gratis när det släpps också, vilket säkert inte kommer släppas fören alla champs är inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jaha...... så det är fortfarande beta av det spelet ? som man hört snacka om nu hela sommaren och ja många månader före känns de som ... konstigt nog står det att det går och köpa spelet på steam för 85 euro. svindyrt för ett spel?

men hur kan det redan vara igång med turneringar och world championships och grejer i dota 2 om det inte ens är släppt än? om det fortfarande är beta? :S

Dom hade ju samma turnering förra året också! Det var INNAN betan släpptes!