Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ASUS GeForce GTX 570

Hej!

Jag söker ett bra överklocknings program för detta kort, även en stabil klockning.

Någon som har tips på detta?

Permalänk
Medlem

Tjena

Eftersom du har ett ASUS-kort (precis som mig) så kan jag efter att ha testat ett antal program rekommendera ASUS egna överklockningsmjukvara: "ASUS GPU Tewak" Av den enkla anledningen att den är fullt kompatibel och anpassad för att överklocka ASUS-korten

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena

Eftersom du har ett ASUS-kort (precis som mig) så kan jag efter att ha testat ett antal program rekommendera ASUS egna överklockningsmjukvara: "ASUS GPU Tewak" Av den enkla anledningen att den är fullt kompatibel och anpassad för att överklocka ASUS-korten

Okok!

Har också testat en massa olika program utan att komma fram till något vidare resultat.
Får ge GPU Tewak en chans till

Vad har du för inställningar på ditt kort i GPU?

Permalänk

Tycker att MSI afterburner är mycket bättre än ASUS Gpu tweak. Kan inte riktigt sätta fingret på varför.

Msi funkar hur bra som helst att klocka med så det är programmet jag rekommenderar.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

har ett ASUS 7950 TOP

Standardfrekvenser:

GPU = 900 Mhz
Minne = 5000 Mhz
Voltage/VDDC = 1,09 Volt

Överklockat:

GPU = 1100 Mhz
Minne = 6000 Mhz
Voltage/VDDC = 1,15 Volt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Tycker att MSI afterburner är mycket bättre än ASUS Gpu tweak. Kan inte riktigt sätta fingret på varför.

Msi funkar hur bra som helst att klocka med så det är programmet jag rekommenderar.

Jag får helt enkelt testa båda och se vilken jag är mest nöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

har ett ASUS 7950 TOP

Standardfrekvenser:

GPU = 900 Mhz
Minne = 5000 Mhz
Voltage/VDDC = 1,09 Volt

Överklockat:

GPU = 1100 Mhz
Minne = 6000 Mhz
Voltage/VDDC = 1,15 Volt

Ok, Tack!

Permalänk
Medlem

Jag söker då fortfarande en stabil klockning till mitt Gtx 570, så om någon besitter den informationen/kunskapen får den gärna göra sig till känna