Permalänk

här är rabattkoden till alla som väntat
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

här är rabattkoden till alla som väntat
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Inga mer 15%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edwaard:

Inga mer 15%?

15% kommer i slutet på månaden... det har altid varit så

Permalänk
Medlem
Skrivet av docky30:

15% kommer i slutet på månaden... det har altid varit så

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej D: fasiken

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av docky30:

15% kommer i slutet på månaden... det har altid varit så

Så var det ja

Permalänk
Avstängd

Ni råkar inte ha möjlighet att fixa ett bra erbjudande på ett z68/z77 mITX moderkort? Tycker det är konstigt att det inte finns nåt under tusenlappen...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Hej cdon jag och några beställde nyligen 256 gb v4 Ssd för ett bra pris kommer vi få dem ? Går tydligen även ryktena att vissa är fake kollar ni det innan vi får dem mvh

#12663306

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Edin, jag har väntat 16dagar nu på att få reda på vad som ska göras med mitt grafikkort. Först var det snack med ASUS nordic och sen hamnar ärendet hos er och där har det legat nu i 16 dagar. Ska ni slå er in på denna marknaden så måste ni fixa detta!

Du också? Jag fick ett defekt grafikkort, men något byte var det inte att tala om. Nej, dom skulle öppna ett reklamationsärende hos Asus, så nu förväntar jag mig att ha ett fungerande kort någon gång strax innan solen brinner ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte en ny laptop som direkt visade sig defekt. Blir hänvisad till tillverkaren för reparation.
I slutändan får jag som kund vänta i 2 veckor på att få en sprillans ny dator reparerad, det är i mitt tycke extremt dålig service!
Läser man i denna tråd verkar jag inte vara ensam om att drabbas av CDONs värdelösa hantering av ärenden där defekta produkter skickas ut till kund...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Förvirrad över hur en order som beställs på onsdag kväll inte skickas under torsdagen eller fredagen trots att det endast ska ta en dag.

Permalänk
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Förvirrad över hur en order som beställs på onsdag kväll inte skickas under torsdagen eller fredagen trots att det endast ska ta en dag.

Säger detsamma, värdelöst!

EDIT: Fortfarande inte skickat, skulle ha beställt från Inet eller Webhallen istället...!

Permalänk

Hej.

Skulle kolla med er hur långt borta denna produkt är, Cooler Master MegaFlow 200 Red LED Silent Fan?

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem

Hej.

Hur går det med att få in KFA2 GeForce GTX 660Ti i lager?

Jag har en lagd order sedan releasedagen med ordernummer: 34339168

Jag har inte sett eller hört något, vore trevligt besked eftersom jag inte har en dator jag kan använda klokt längre

Mvh
z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumaas:

Du också? Jag fick ett defekt grafikkort, men något byte var det inte att tala om. Nej, dom skulle öppna ett reklamationsärende hos Asus, så nu förväntar jag mig att ha ett fungerande kort någon gång strax innan solen brinner ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Den 17 Aug drog jag i gång ärendet med CDOn efter att Asus Nordic sagt att jag skulle vända mig till dem, nu 6 september fick jag besked om att en retursedel är på gång, fick den igår, tur man har en 2500k så man kan köra med det grafikkortet.

Kan tillägga att jag åkte till Webbhallen då en kompis kort get upp, ett 560, (skulle ändå till Stockholm) och de tog kortet över disk, gick och provade, konstaterade felet och hämtade ett liknande kort. Kan ju vara värt ett par kr bara det.

Permalänk
Medlem

Beställde en demo bärbar för en vecka sedan. Det var strul redan från början och den tvärdog under vanliga användning och spel. Kollade temperaturen då den var väldigt varm och den gick över 100 grader på flera ställen, vilket var anledningen till att den tvärdog. Tog kontakt med CDON som sa att jag skulle skicka tillbaka den för kontroll, vilket jag nu har gjort.

Jag frågade vad som kommer att hända men det kunde dem inte svara på då det är ASUS som gör ett test på den och sedan ger ett utlåtande. Vad tror ni kommer att hända? Kommer den att repareras, kommer jag att få en ny eller kommer jag kunna häva köpet och få pengarna tillbaka? Kan tänka mig att det kommer ta ett par veckor för det att bli klara med testet och göra ett utlåtande, jag kommer inte kunna vänta så länge på en dator så kommer förmodligen att beställa en ny nu i helgen.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Skrivet av subonez:

Edin, jag har väntat 16dagar nu på att få reda på vad som ska göras med mitt grafikkort. Först var det snack med ASUS nordic och sen hamnar ärendet hos er och där har det legat nu i 16 dagar. Ska ni slå er in på denna marknaden så måste ni fixa detta!

Kom igen CDon, hjälp killen! Annars kommer ni inte slå er in på marknaden:).

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

Förstår inte att det är så pass många som gnäller på CDON's support. Kanske att man mest skriver av sig när något går snett så känner att jag måste skriva om mina erfarenheter med.

Hade själv otur när jag beställde en hel dator i delar. Någonting var fel och det är sånt som händer ibland. Samtidigt är det framförallt då man verkligen märker hur bra och seriöst ett företag är.

Testade mig fram men var ändå tillslut osäker på om det var problem med moderkort eller CPU. De skickade moderkort för att testa med, stog för returer och en massa hjälp. Snabb respons och det var aldrig något snack och undanflykter. Bland de bästa jag haft att göra med. Delar kom fort, vänlig och snabb support, väldigt bra priser särskilt med Sweclockers rabatten osv. Själv ger jag dubbeltumme till CDON.

Permalänk
Medlem

Hejsan. Har en liten fundering angående ett öppet köp. Har beställt ett chassi som jag nu ångrat. Men eftersom jag själv får stå för frakten tillbaka undrar jag om det inte blir billigare och bara låta paketet ligga kvar och gå i retur. För just chassin kostar ju mängder att skicka som privatperson.

Permalänk
Medlem

Beställde en helt ny dator i helgen och idag så visar min order historik så här: http://i.imgur.com/I4xnY.jpg
Vad har hänt med mitt nätagg? http://cdon.se/hemelektronik/corsair_power_supply_600w_gs_80_...

Finns det inte längre kvar eller vad menas med det där?

Visa signatur

oi

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsnAke:

Beställde en helt ny dator i helgen och idag så visar min order historik så här: http://i.imgur.com/I4xnY.jpg
Vad har hänt med mitt nätagg? http://cdon.se/hemelektronik/corsair_power_supply_600w_gs_80_...

Finns det inte längre kvar eller vad menas med det där?

Jag skulle gissa på att den kommer separat?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Borde det inte vara liiite mer pli på de som packar?
Borde väl inte ta över 18h att packa ned en hårddisk?
Tycker nästan CDON tar längst tid på sig att packa produkt och skicka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Borde det inte vara liiite mer pli på de som packar?
Borde väl inte ta över 18h att packa ned en hårddisk?
Tycker nästan CDON tar längst tid på sig att packa produkt och skicka.

Det jag upptäckt med CDON är att även om mejlet kommer vid nio på kvällen att grejerna är packade så när man checkar kollinummret så hämtade posten paketet vid 14-16 tiden, så packningen brukar OFTAST vara okej, men deras system för notifiering borde förbättras en aning.

Visa signatur

Dell UltraSharp U2713HM | Antec P182 | Gigabyte GA-Z77 UD3H | Intel I7 3770K
Antec Kühler 620 | Corsair Vengeance 1600 LP 16GB
Gigabyte GTX 680 OC | Be Quiet Dark Power Pro 10 850w |2x Intel 330 SSD 120GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Granathe:

Det jag upptäckt med CDON är att även om mejlet kommer vid nio på kvällen att grejerna är packade så när man checkar kollinummret så hämtade posten paketet vid 14-16 tiden, så packningen brukar OFTAST vara okej, men deras system för notifiering borde förbättras en aning.

Haha. Nu blev den postad, kl 22 på kvällen! XD

Permalänk

Jag har beställt en hel del saker från CDON och för det mesta är det utan bekymmer, men det är väldigt tråkigt när man beställer ett grafikkort för 4500 kr och kartongen ser ut som om den har blivit tappad i golvet. Detta måste även ha skett innan den postades då kartongen som grafikkortets kartong låg i inte hade några synbara fel på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av docky30:

15% kommer i slutet på månaden... det har altid varit så

Om jag förstår det rätt så i slutet av september kommer de erbjuda 15% rabatt istället? Vilka datum gäller detta då?
Är detta återkommande?
(Har aldrig köpte PC delar på cdon tidigare).

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Jag har beställt en hel del saker från CDON och för det mesta är det utan bekymmer, men det är väldigt tråkigt när man beställer ett grafikkort för 4500 kr och kartongen ser ut som om den har blivit tappad i golvet. Detta måste även ha skett innan den postades då kartongen som grafikkortets kartong låg i inte hade några synbara fel på sig.

Om lådan i sig ser oskadad ut så är det ingen fara:)

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Om jag förstår det rätt så i slutet av september kommer de erbjuda 15% rabatt istället? Vilka datum gäller detta då?
Är detta återkommande?
(Har aldrig köpte PC delar på cdon tidigare).

15 % brukar gälla från c.a. 27-28:e till 30-31:a. Dock gäller inte den rabatten alla produkter som har 5 % nu, utan enbart utvalda objekt

Permalänk
Skrivet av jerseph:

Om lådan i sig ser oskadad ut så är det ingen fara:)

Detta förstår även jag, det är bara väldigt tråkigt att få skickad en produktkartong som är stött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe89:

15 % brukar gälla från c.a. 27-28:e till 30-31:a. Dock gäller inte den rabatten alla produkter som har 5 % nu, utan enbart utvalda objekt

Ahh oki tack.
Då är det med andra ord lika bra att köra på 5% rabatt koden då.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Efter att ha hotat att häva köpet så ska jag helt plötsligt, nästan tre veckor efter att jag först kontaktade dem, få fraktsedlar så jag kan få mitt kort bytt. Oacceptabelt, och icke att jag köper någonting över 200 spänn från dom igen.