Tipps på bra spel till Nintedo 64

Permalänk
Medlem

Nån som kommer ihåg hur det fungerade med Pokemon Stadium och Gameboy? Man kunde ju föra över sina pokemons på nått sätt? Har MÅNGA timmar investerat i Pokemon Red på min Gameboy Pocket. Ska nog rota fram den nån dag här

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

New Tetris.. tror jag det heter.

http://www.youtube.com/watch?v=2IgsL49wcCo

Det roligaste tetrisspelet jag någonsin spelat och jag upptäckte det för bara ett par år sedan. Xbox 1 + N64-emulatorn är guld.

Jag var inte ensam om denna åsikt en, den julen för ett par år sedan. Hela familjen rådissade mig för att jag tagit hem mitt xbox på julen, men det blev till slut så att alla satt och spelade - eller tittade på när de andra spelade.

Morsan bad mig t.o.m lämna kvar xboxet, med instruktioner i hur man startade det där jävla tetriset.

två månader senare kom jag på besök och upptäckte att morsan låst upp nästan alla wonders - "Naee.. jag har inte alls spelat så mycket"
Tänkte aldrig på att det var ett N64-spel heller rent tekniskt, då det var så roligt. Mycket roligare än tetrisskiten jag köpte på PSN som jag aldrig spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ingen som nämnt Wave Race 64? Sjukt välgjort spel, och håller än idag. Även grafiskt är det fortfarande grymt Algoritmen som användes för vågorna i spelet är än idag det bästa som gjorts vad jag vet.

Det har blivit ett antal timmar i Wave Race 64 också
Minns att jag tyckte vågorna var sjukt imponerande när det var nytt. Har för mig jag streamade något klipp om spelet på nätet när man satt på modem i sunkig kvalité och ändå blev imponerad och köpte det. Som tur var så var de bara de lågupplösta klippen i låg bitrate som var sunkiga och inte spelet.

Kan inte minnas att jag direkt spelat något liknade spel efter det. Så kan inte riktigt jämföra hur bra det står sig idag.

Har något Mario Party för N64 också. Tror det var 2:an. Var kul, men jag skaffat det retroaktivt och inte spelat så många gånger. Är inte ett sånt spel man helst spelar när man är själv. När man umgås med kompisar nuförtiden spelar man oftast något nyare eller gör något annat.
Läste lite om Mario Party innan jag köpte det. I ettan skulle det vara massa mini spel där man snurrar mycket på spaken, vilket kan leda till blåsor och att man sliter ut den analoga spaken i förtid.
Jag klarar mig utan blåsor och trasiga spakar så därför struntade jag i att skaffa ettan. Tror det var 2:an jag skaffade, men kan ha varit 3:an (har det nedpackat, orkar inte kolla nu)

Permalänk
Medlem

Det är fan snyggt för att va 90-talet: http://www.youtube.com/watch?v=MgGkkm9ZQo8

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ingen som nämnt Wave Race 64? Sjukt välgjort spel, och håller än idag. Även grafiskt är det fortfarande grymt Algoritmen som användes för vågorna i spelet är än idag det bästa som gjorts vad jag vet.

En av mina absoluta favoriter till N64an. Vattnet är helt otroligt gjort och känslan i styrningen är hur skön som helst. Har man ett Wii med Gamecube-kontroll så kan spelet varmt rekommenderas som Virtual Console.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Conker's Bad Fur Day.

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillside:

Conker's Bad Fur Day.

Har inte spelat det men har hört att det ska va sjukt bra
Review: http://www.gamespot.com/conkers-bad-fur-day/videos/conkers-ba...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Den här sidan kanske kan hjälpa?: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_Nintendo_64...

Mina personliga favoriter har nästan alla blivit rekommenderade redan men jag listar dem ändå för att fylla in i kören:
- Super Smash Bros.
- Lylat Wars (Star Fox 64 i USA)
- GoldenEye 007
- Mario 64
- Mario Kart 64
- Diddy Kong Racing
- Legend of Zelda: Ocarina of Time
- Star Wars: Shadows of the Empire
- Star Wars: Episode 1 Racer

Om man spelar 2-4 pers:
- Mario Party spelen!

Visa signatur

Specs: Fräsig dator