Sverige är bäst på webben

Permalänk
Melding Plague

Sverige är bäst på webben

Sverige och svenskar är synnerligen duktiga på utnyttja möjligheterna med internet. I W3C:s Web Index hamnar Sverige före länder som Finland, USA och Storbritannien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tur man bor i Sweden

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Härliga siffror.

Permalänk

Tackar tackar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Ja jag är uppkopplad dygnet runt både med stationära datorn här hemma och med mobilen som alltid är i fickan (Som även funkar som backup-internet för stationära vid eventuella avbrott ). Jag är mer tillgänglig här än på telefon.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mobilen och surfplattan är alltid uppkopplad och stationära datorn när man är hemma och vaken

Sen är ju laptopsen uppkopplade via antingen wifi hotspots eller tråd när man är iväg, så ja kopplad mot nätet är man

Permalänk
Medlem

Är väl antipirat byrån med bihang som tillbaka håller web tjänster..Slåss med klor och näbbar för att hålla borta billiga alternativ på webben..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Sånt här gör mig glad!

Permalänk
Medlem

Självklart är man uppkopplad dygnet runt och spenderar hela sin fritid på nätet

Permalänk
Medlem

Att vi låg bra till när det gäller hastigheter visste jag om, men att vi tar god vara på hastigheten värmer gott inombords

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Sweden. Fuck yeah!

Permalänk
Medlem

Ja, om vi jämför med US dör jag bott i många år så var internet dyrare och många hade fortfarande problemet med att bodde man inte på "rätt ställe" fick man nöja sig med mobilt och/eller riktigt riktigt usel tele-uppkoppling.
Antar att samma problem säkert existerar i Sverige fast i mindre skala.

Själv är jag uppkopplad med min stationära dator, ej telefon och har inte mer datorer.
Det är gott att inte vara uppkopplad hela tiden.

Dock härligt att det ser ljust ut för Sverige när det kommer till internet, då det är en nästan oändligt stor brygga ut till vad än man söker!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Vill ge en eloge till våra, för det mesta, suveräna ISPs. Har inte märkt nån filtrering, girighet, övervakning (som inte är pga staten/EU).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om hur bra detta är. Visst vi kanske är bäst men hur bra är vi egentligen? Vinna kan lika gärna innebära minst dåliga^^

Tycker Posten borde ta och skärpa sig och mer bandbredd åt folket.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

"Bäst på webben"? Lite väl tendentiös rubriksättning, tycker jag, vilket faktiskt sänker upplevelseindex för detta besök på sweclockers. Har sweclockers aspiration på att bli en kvällstidning, månne?

Permalänk
Medlem

Har bott i Finland och på Åland, internet spelar mycket större roll i vardagen här i Sverige. Det är nästan lite lustigt att åka tillbaka över gränserna och se hur samhället "går baklänges".

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

"Bäst på webben"? Lite väl tendentiös rubriksättning, tycker jag, vilket faktiskt sänker upplevelseindex för detta besök på sweclockers. Har sweclockers aspiration på att bli en kvällstidning, månne?

Har man inget annat att gnälla på...

Permalänk
Medlem

Känns extra härligt då man beställde 100/100 bredband för bara två dagar sen.

Permalänk
Avstängd

wtf Danmark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Har bott i Finland och på Åland, internet spelar mycket större roll i vardagen här i Sverige. Det är nästan lite lustigt att åka tillbaka över gränserna och se hur samhället "går baklänges".

hur är det en större roll i sveriget jämfört med här på kobben? Streama SVT istället för YLE?
Är genuint nyfiken på det här då jag int kunde tro att det är skillnad

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Var har alla andra länder tagit vägen? Kan exempelvis inte hitta Danmark på listorna överhuvudtaget. Även om det var tänkt att dessa länder inte skulle vara med så känns listan inkomplett nu.

Permalänk
Medlem

Kul att ligga i framkant på något, men som antyds i artikeln så saknas mycket tjänsteinnehåll man skulle kunna önska.
Sedan är det kanske inte bara av godo att samhället är tätt integrerat med Internet, det gör det även sårbart. Så hoppas innerligt att fler än ett politiskt parti kan ta detta på allvar i framtiden.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk

Go get the Crown!
From here on Sweden is the King of the Web
Hurray! Long live The King of the Web!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Har man inget annat att gnälla på...

...så gnäller man på nån annan vars poäng man inte förstår. Att sweclockers rubriksättning ännu en gång drar åt kvällstidningsretorikens fördummande bottenläge gör att jag upplever sajten som mindre seriös än den (förhoppningsvis) är vilket i en extrem förlängning kan leda till medlemstapp. Även om ett sådant scenario bevisligen ligger långt borta i tiden så är det ingen anledning för att inte föra en diskussion idag. Min kommentar var ämnad som allmän feedback till Dimestam och gänget, utan att för den skull göra en för stor grej av det heller. Men det är inte första gången nyheter av politisk/samhällelig karaktär övertolkas/feltolkas av sweclockers redaktion, så varför är det så fasansfullt att påpeka det? Låt vara att tonen innehöll drag av sarkasm, det tror jag nämligen att redaktionen klarar av att svälja och ändå se vad jag menar. Sen om den håller med - det är en annan sak...

Permalänk
Medlem

tur att nått funkar iaf antar jag...

Skrivet av combatzone:

wtf Danmark

what about f-ing Denmark?

de borde ju klara sig med en hyfsat bra trådlös router allihop..

Citat:

Det gäller mångfalden på webben (The Web), där utbudet av tjänster och annat innehåll spelar in. I detta avseende hamnar Sverige på en relativt ljummen tolfteplats.

kan möjligen ha lite att göra med att det finns en större tjänst som dominerar..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Tur att de inte glömde bort halva europa.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Gubben i kostym var jo rolig första sekunderna lol

Edit: Glömde ju, Go Sweden!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

hur är det en större roll i sveriget jämfört med här på kobben? Streama SVT istället för YLE?
Är genuint nyfiken på det här då jag int kunde tro att det är skillnad

Bara så du vet är Åland 100% svenskspråkigt självstyre som tillhör Finland. Finskspråkiga kanaler finns att tillgå men folk ger fan i dem 3G internet är rätt kasst på Åland om man inte råkar stå mitt i stan nära en antenn, men gammal hederlig kabel och fiber är det inget fel på. Dock är priserna löjligt dyra. Tror mina föräldrar betalar typ 400kr (50 €) varje månad för 20/10 Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Bara så du vet är Åland 100% svenskspråkigt självstyre som tillhör Finland. Finskspråkiga kanaler finns att tillgå men folk ger fan i dem 3G internet är rätt kasst på Åland om man inte råkar stå mitt i stan nära en antenn, men gammal hederlig kabel och fiber är det inget fel på. Dock är priserna löjligt dyra. Tror mina föräldrar betalar typ 400kr (50 €) varje månad för 20/10 Mbit/s.

Fast Åland är jävla trevligt
Tror man skulle må väldigt gott där om man fick flytta dit...

Visa signatur