Hej Johan,
Alla fysisk skada bryter garantin exakt.
Samma gäller ramminnet.
Med vänliga hälsningar
David H
Kundtjänst
(...)
Tack så mycket! Precis det svaret jag ville ha.
Vad gäller fysisk skada bryts väl garantin oavsett om man bytt HDDn eller ej?
Jag förutsätter att detta gäller för upgradering av RAM-minnet också, eftersom det är ett mindre ingrepp att byta det(?).
//Johan
(...)
Hej Johan,
Vi har fått ny info av Asus att det är ok att byta HDD om man inte tar bort någon klisterlapp eller warranty seal. Ser dem att man skadat datorn fysiskt försvinner garantin också. Vi på Inet rekommenderar inte att göra det men det är som sagt möjligt.
Med vänliga hälsningar
David H
Kundtjänst
(...)
Tack för svaret David.
Är det enligt eran policy eller ASUSs?
Enligt följande hemsida, där författaren har varit i kontakt med ASUS, bryter man inte garantin om man byter ut HDDn eftersom man inte bryter eller tar bort några s.k. Warranty Seals.
Så är det eran garanti man bryter eller ASUSs? Skulle man kunna vända sig direkt till ASUS vid ev. fel om det är så att det är eran garanti man bryter?
http://www.nordichardware.se/barbara-datorer/46074-asus-zenbo...
Med vänlig hälsning
Johan
(...)
Hej Johan,
Det är möjligt att byta ut HDD men tyvärr så bryter man garantin om man gör det.
Med vänliga hälsningar
David H
Kundtjänst
(...)
Hej!
Jag undrar om garantin bryts om jag byter ut hårddisken mot en SSD på en ASUS UX32VD? Jag har sett videor på hur man gör, och det ska tydligen vara väldigt enkelt att göra det. Vad säger ni?
Med vänlig hälsning
Johan Andersson