Permalänk
Medlem

Bsod — 15k errors Memtest 86+

Tja!
Har tidigare (2-3 månader) haft lite BSOD-problem, men inte lyckats boota Memtest 86+ från usb. Dock blev det för mycket med fyra st bsod på en kvart så med hjälp av en kompis fick jag igång testet och drog hemifrån. När jag kommer tillbaka möts jag av det här:

Är det helt säkert att detta är ram-minnet? Borde ju fortfarande gå på garantin, så det är bara att byta eller?

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk

Antar att du har mer än ett RAM, i så fall plockar du ut och kör ett åt gången för att lokalisera vilket som är defekt. När du vet vilket minne som är problemet är det bara att kontakta återförsäljaren om garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Antar att du har mer än ett RAM, i så fall plockar du ut och kör ett åt gången för att lokalisera vilket som är defekt. När du vet vilket minne som är problemet är det bara att kontakta återförsäljaren om garanti.

Japp, jag har två, men eftersom de kommer i par borde jag väl bara kunna gå tillbaka till återförsäljare med paret och säga: det är fel på dem. Jag byter ju paketet ändå.

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Skrivet av Zhirgoyt:

Japp, jag har två, men eftersom de kommer i par borde jag väl bara kunna gå tillbaka till återförsäljare med paret och säga: det är fel på dem. Jag byter ju paketet ändå.

Visst är det så, men anledningen till att du vill testa en åt gången är för att om det visar sig att båda minnena ger fel, så finns det risk att det inte alls är minnena som är defekta utan tex moderkortet.