Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EA bekräftar Battlefield 4 Beta hösten 2013

Permalänk
Medlem

Vem har sagt att "vi" skulle vara rädda för förändringar? Vad jag nämnde i min tidigare post är minsann inga petitesser, det har drabbat i princip alla nya spel, inte bara battlejunk, det är som en cancer inom hela spel industrin. Och förändringarna du talar om har blivit till det sämre*** inte till det bättre. För referens.... "Det var bättre förr. Högre kvalitet på spelen. Bättre gameplay. Bättre story. Du ägde*** spelen. Du kunde dra igång din egen server. Du behövde inte betala för mer än spelet...för att spela. Du behövde inte vara uppkopplad till Internet för att spela..osv osv" < har helt klart blivit förändrat till det sämre*** . inte till det bättre.

Du kan argumentera detta tills kossorna kommer hem, förändringarna du snackar om har blivit till det sämre, inte till det bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Vem har sagt att "vi" skulle vara rädda för förändringar? Vad jag nämnde i min tidigare post är minsann inga petitesser, det har drabbat i princip alla nya spel, inte bara battlejunk, det är som en cancer inom hela spel industrin. Och förändringarna du talar om har blivit till det sämre*** inte till det bättre. För referens.... "Det var bättre förr. Högre kvalitet på spelen. Bättre gameplay. Bättre story. Du ägde*** spelen. Du kunde dra igång din egen server. Du behövde inte betala för mer än spelet...för att spela. Du behövde inte vara uppkopplad till Internet för att spela..osv osv" < har helt klart blivit förändrat till det sämre*** . inte till det bättre.

Du kan argumentera detta tills kossorna kommer hem, förändringarna du snackar om har blivit till det sämre, inte till det bättre.

Ingen har sagt att "ni" är rädda för förändringar, jag säger däremot att många skriver som om de vore det.
Sen om ni tycker att förändringarna som skett är förändringar som resulterat i att en spelserie blir sämre, ja det kan jag bara säga har helt och hållet att göra med personliga åsikter. Visst skulle jag uppskatta om vi fick tillbaka t.ex. dedikerade servrar men inget talar för att det inte skulle kunna komma till t.ex. Bf3 i framtiden, tillsvidare så nöjer jag mig faktiskt med spelet som det är.

Sen angående kvalitén på spelen vet jag inte riktigt om jag kan hålla med dig, iaf inte inom fps spel.
Kollar vi tillbaka på lite äldre spel jag brukade spela för några år sedan så som Counter-Strike, Battlefield, Quake, etc.. så innehåller de spelen fruktansvärt mycket buggar, glitchar och dylikt som till fullo kan ändra oddsen för vilket lag som blir de vinnande och det ser jag knappast som ett spel med högre kvalitet.
Rollspel däremot är en helt annan historia och ska alltså inte jämföras med fps.

Personligen så tycker jag att Battlefield 3 flyter på bra, en del nya vapen och banor kan vara aningen obalanserade i början men sånt har blivit åtgärdat allt eftersom.
Frostbite 2 tycker jag dessutom är en oerhört bra spelmotor, mycket möjligheter och med ett mycket trevligt sätt att använda miljöerna till ens fördelar, för att inte tala om destruktiviteten av miljön.

Som sagt, om ni hellre spelar äldre spel så gör det istället för att klaga på en spelserie ni inte ens tycker om och uppenbarligen inte spelar, jag menar.. var ifrån får ni all den kopiösa mängd negativ energi att skriva ned alla dessa negativa åsikter om ett spel ni inte ens gillar?

Ta en kaka och var glad istället, lägg ned tiden på något som gör er glada liksom.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Medlem

Jag har inte fattat riktigt med premium, ger den tillgång till kommande maps+expansioner BARA. Eller är det spelet plus det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmys:

Jag har inte fattat riktigt med premium, ger den tillgång till kommande maps+expansioner BARA. Eller är det spelet plus det?

All DLC. Spelet får köpas separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

All DLC. Spelet får köpas separat.

Okej, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iGtfo:

Ingen har sagt att "ni" är rädda för förändringar, jag säger däremot att många skriver som om de vore det.
Sen om ni tycker att förändringarna som skett är förändringar som resulterat i att en spelserie blir sämre, ja det kan jag bara säga har helt och hållet att göra med personliga åsikter. Visst skulle jag uppskatta om vi fick tillbaka t.ex. dedikerade servrar men inget talar för att det inte skulle kunna komma till t.ex. Bf3 i framtiden, tillsvidare så nöjer jag mig faktiskt med spelet som det är.

Sen angående kvalitén på spelen vet jag inte riktigt om jag kan hålla med dig, iaf inte inom fps spel.
Kollar vi tillbaka på lite äldre spel jag brukade spela för några år sedan så som Counter-Strike, Battlefield, Quake, etc.. så innehåller de spelen fruktansvärt mycket buggar, glitchar och dylikt som till fullo kan ändra oddsen för vilket lag som blir de vinnande och det ser jag knappast som ett spel med högre kvalitet.
Rollspel däremot är en helt annan historia och ska alltså inte jämföras med fps.

Personligen så tycker jag att Battlefield 3 flyter på bra, en del nya vapen och banor kan vara aningen obalanserade i början men sånt har blivit åtgärdat allt eftersom.
Frostbite 2 tycker jag dessutom är en oerhört bra spelmotor, mycket möjligheter och med ett mycket trevligt sätt att använda miljöerna till ens fördelar, för att inte tala om destruktiviteten av miljön.

Som sagt, om ni hellre spelar äldre spel så gör det istället för att klaga på en spelserie ni inte ens tycker om och uppenbarligen inte spelar, jag menar.. var ifrån får ni all den kopiösa mängd negativ energi att skriva ned alla dessa negativa åsikter om ett spel ni inte ens gillar?

Ta en kaka och var glad istället, lägg ned tiden på något som gör er glada liksom.

Jag säger det jag alltid sagt på sweclockers, detta klagande beror på att BF3 är det första spelet i serien där DICE har lagt fokus på casual/konsol gamers och lite mindre på PC spelarna och de som spelat BF förut och ofta, det har de sagt själva i en intervju och. Detta har lett till att många inte känner igen sig och allt har gjorts/blivit för simpelet och för likt andra spel, därför tycker en del inte om det.

Sen är det att DICE inte har tagit det som var bra från de gamla spelen och sen lagt på det nya som har också bidragit lite till missnöjet, det är jag missnöjd över ialla fall. Om de hade gjort det hade alla tyckt om det och det hade varit ett bättre spel tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

BF1942 nuff said

Skrivet av 93Clocker:

Bf2 nuff said

Codename Eagle nuff said

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av haoko:

Codename Eagle nuff said

Ett DICE utan EA nuff said

Permalänk
Medlem

Hmm
Helt spontant borde det inte vara så att om man spelade Bf3 så skulle man få förtur men jag vet inte .Det kan ju vara så att dom inte vill att man ska fortsätta med fyran om man spelar trean...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Tycker det fanimej är löjligt hur mycket folk klagar på BF3. Är det någon trend bland tonåringar numera att hata spelet utan att ha några som helst konstruktiva argument? Det är egen smak och tycke såklart men att bara skriva att det suger är ju fullständigt meningslöst. Kom med något argument som håller!.

Du slog huvudet på spiken. De lever på minnet av BF2, som var kungligt när det släpptes för 7 år sedan, och en fantasi om att det fortfarande är det bästa man kan göra med en shooter. De muttrar över att DICE inte bara släpper det spelet en gång till. De klarar inte av att se ett nytt Battlefield, och kommer aldrig någonsin att bli nöjda, oavsett vad DICE gör.

BF3 är fan den bästa och mest fulländade shootern som gjorts. Haft så jävla mycket kul i det, och jag vet att många andra här tycker likadant.

Fortsätt spela MS Röj och DayZ, men håll er borta från BF3/4-trådarna när ni inte tillför ett uns av diskussion överhuvudtaget. Troll.

Permalänk
Medlem

Har ingen betydelse då alla kommer spela Planetside 2 istället för CoD wannabe genren bf3+, 1942 var ju en sensation, bf3 var endast för att få pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazooor:

Har ingen betydelse då alla kommer spela Planetside 2 istället för CoD wannabe genren bf3+, 1942 var ju en sensation, bf3 var endast för att få pengar.

Varför skulle man? det ser så jävla b ut... BF3 is the way to go!

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |