Dell Vostro 3360 fingerigenkänning problem

Permalänk
Medlem

Dell Vostro 3360 fingerigenkänning problem

Hej!
Idag så fick vi våra skoldatorer och det är Dell Vostro 3360. Det ser ut som om den har fingerigenkänning men jag vet inte hur man ställer in den....
För det första, har den ens fingerigenkänning och om den har det, hur ställer man in det?

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk
Medlem

På dom laptopsen vi hade på skolan så fick vi själva gå in på hp's hemsida (vi hade hp datorer) och ladda ned drivrutinerna till den. Efter det var det bara köra på.

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/Product/vostro-3...
kanske att det är den under "security"? Vet inte helt men borde ju vara någon av dom som finns där.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

På dom laptopsen vi hade på skolan så fick vi själva gå in på hp's hemsida (vi hade hp datorer) och ladda ned drivrutinerna till den. Efter det var det bara köra på.

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/Product/vostro-3...
kanske att det är den under "security"? Vet inte helt men borde ju vara någon av dom som finns där.

Jag har provat den där men då kommer det upp en ruta där det står
"This self-extracting zip file is part of a multidisk zip file. Please insert the last disk of the set."
Det finns inte ens en cd-läsare i denna dator :/

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk

Hej

Jeg vil meget gerne checke om dit Vostro har "fingerprint reader", og hjælpe med at finde drivers, hvis den har.

Du skal blot sende mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hej

Så har jeg fundet drivere til dig: http://www.softpedia.com/get/Security/Security-Related/Digita...

Håber dette hjælper.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Frågan är hur bra detta kommer fungera då jag gissar att skolan du går på har en central servermiljö med AD-inloggning. Spontant så gissar jag att fingerprintsensor kommer få problem där. Av erfarenhet kan jag också säga att fingerprintsensor rent generellt endast inneburit problem.

Undvik.