Permalänk
Medlem

Strul med Saitek R.A.T9 mus

Det är så att jag införskaffade mig en RAT9 mus nu när man byggt ny dator. Mitt problem är att om jag inte har musen riktad rakt emot mottagaren så fungerar knappt scrollen, och även resterande av musens rörelser blir skumma. Vad kan man göra för att åtgärda detta?

Även tips på en billig, fungerade musmatta mottages gärna. Hade en sådan här : http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_qck-906422 och den fungerade ej med min mus. Precis som att mattan äter upp signalen.

Tips mottages gärna, då det driver mig till vansinne att musen laggar något fruktansvärt om man spelar t.ex. BF3, in så kul att dö hela tiden pga cpmus!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D * Gigabyte GA-Z77X-D3H * Intel Core i5-3570k Ivy-bridge 3.4GHz * Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB * MSI Geforce GTX670 2GB x2 SLI * Corsair AX 850w V2 /80+ Gold * Samsung 830 SSD 128GB * Corsair Hydro H60

Permalänk

Har själv en RAT 9 och dom kräver i stort sätt vit musmatta. Testa om dina problem försvinner om du kör den på ett vitt A4 papper.

Har du installerat drivrutinerna från deras hemsida?

Permalänk
Medlem

Har likadant och upptäckte att när körde ifrån vita områden på min musmatta (qpad SK gaming) hängde den inte med men jag har mottagaren 1-2 decimeter från mattan så några sådana problem med scrollen har jag inte haft.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som störnings problem, har du en trådlös router eller någonting liknande i närheten? Jag har inga problem med min XFX WarPad musmatta så en vit musmatta är inget måste.

Permalänk
Medlem

Kör jag musen direkt på bordet (ljus björk) så fungerar den, dock inte optimalt. Men då får jag hitta någon vit musmatta.

Och jag har trådlöst nätverk, dock fungerade det lite bättre nu när jag flyttade mottagaren så den står 3-4dm från musen. Återstår att se om det håller i sig!

Och ja, har alla drivrutiner, program och sådant från Cyborg installerat!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D * Gigabyte GA-Z77X-D3H * Intel Core i5-3570k Ivy-bridge 3.4GHz * Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB * MSI Geforce GTX670 2GB x2 SLI * Corsair AX 850w V2 /80+ Gold * Samsung 830 SSD 128GB * Corsair Hydro H60

Permalänk
Medlem

Nu kan jag konstatera att scrollen fungerar fortfarande inte riktigt som den ska. Vad ska jag göra?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D * Gigabyte GA-Z77X-D3H * Intel Core i5-3570k Ivy-bridge 3.4GHz * Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB * MSI Geforce GTX670 2GB x2 SLI * Corsair AX 850w V2 /80+ Gold * Samsung 830 SSD 128GB * Corsair Hydro H60

Permalänk
Medlem

Aldrig haft en rat mus men tycker du borde testa kontakta de som gjort musen, cyborg om jag minns rätt?
Och berätta om problemet

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Att det inte funkar bra på svart matta är tyvärr en känd bugg hos Philips Twin Eye-sensorn som sitter i RAT 7 och 9, samt razer mamba, imperator, naga etc.
Tråkigt att så många så kallade "high end"-möss använder denna skitsensor.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Att det inte funkar bra på svart matta är tyvärr en känd bugg hos Philips Twin Eye-sensorn som sitter i RAT 7 och 9, samt razer mamba, imperator, naga etc.
Tråkigt att så många så kallade "high end"-möss använder denna skitsensor.

Att det är en skitsensor märker jag! För ibland går musen enbart att röra upp och ner, och ibland enbart sidled. Börjar bli ganska så less på skiten. Kul att lägga 800kr på skräp...

Men finns det någon musmatta som SKA fungera? För vill inte köpa och testa, utan vill veta den fungerar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D * Gigabyte GA-Z77X-D3H * Intel Core i5-3570k Ivy-bridge 3.4GHz * Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB * MSI Geforce GTX670 2GB x2 SLI * Corsair AX 850w V2 /80+ Gold * Samsung 830 SSD 128GB * Corsair Hydro H60

Permalänk
Medlem

Nu reagerar den inte alltid på knapptryck heller. Är den här musen verkligen så förbannat dålig? Har mottagaren ca 1dm från musen, och ÄNDÅ fungerar den inte! Jävla pissmus!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D * Gigabyte GA-Z77X-D3H * Intel Core i5-3570k Ivy-bridge 3.4GHz * Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB * MSI Geforce GTX670 2GB x2 SLI * Corsair AX 850w V2 /80+ Gold * Samsung 830 SSD 128GB * Corsair Hydro H60

Permalänk
Medlem

Garantiärende kanske?

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk

musmatta till RAT mus

Hej,

vill bara meddela att nya musmattor kommer från Mad Catz som är särskilt designad för RAT mus, eller man bör säga, för denna Philips twin-laser som används i dessa mus. Dessa bör vara tillgänglig i början av oktober.

Håll utsikt på webhshopper, Dreamhack, GAMEX, m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MCZNordic:

Hej,

vill bara meddela att nya musmattor kommer från Mad Catz som är särskilt designad för RAT mus, eller man bör säga, för denna Philips twin-laser som används i dessa mus. Dessa bör vara tillgänglig i början av oktober.

Håll utsikt på webhshopper, Dreamhack, GAMEX, m.m.

För dom pengarna man lade borde mattan bundlas med musen...

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av styggson:

Garantiärende kanske?

Grejen är den att det inte bara är jag som har dessa problem så vitt jag vet!

Skrivet av MCZNordic:

Hej,

vill bara meddela att nya musmattor kommer från Mad Catz som är särskilt designad för RAT mus, eller man bör säga, för denna Philips twin-laser som används i dessa mus. Dessa bör vara tillgänglig i början av oktober.

Håll utsikt på webhshopper, Dreamhack, GAMEX, m.m.

Suger ju dock att behöva vänta till Oktober för att hitta något som fungerar...

För er andra, jag har mailat Mad catz, utan att få svar... Vad ska man göra? Dom jag köpte musen av vill inte ta tillbaka den, och jag vill inte ha skitmusen längre... Hur gör man?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D * Gigabyte GA-Z77X-D3H * Intel Core i5-3570k Ivy-bridge 3.4GHz * Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB * MSI Geforce GTX670 2GB x2 SLI * Corsair AX 850w V2 /80+ Gold * Samsung 830 SSD 128GB * Corsair Hydro H60