[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Nice med swec server - utan hackers kan det bli bättre?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Sätt lite rules of engagement asså.. hoppar in på servern och så börjar Die Dront skjuta ned mig direkt, kul.
inge KoS imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Sätt lite rules of engagement asså.. hoppar in på servern och så börjar Die Dront skjuta ned mig direkt, kul.
inge KoS imo

Såg den jäveln innan, sköt inte för att vara schysst men hädan efter ska jag nog inte vara så barmhärtig

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

...
Tanken var ju att man skulle kunna känna sig 'något' säkrare här...eftersom det är förbannat jobbigt att börja om från början hela tiden

Jag vet inte det, har haft full gear med nightvision, gps, gillesuit, bästa vapnen, tältbas fullstoppad med supplies, multipla fordon osv. flera gånger om.
Det finns inget vettigt endgame i dayz!
Spelet går ut på att samla in alla sakerna, när du väl har allt tröttnar man väldigt snabbt.
Dvs spelet går ut på att dö och börja om Det är som att om o om igen springa mot högringen av en oas, men det finns inget där, det är resan dit som är kul!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

Hehe

Om man kommer på besök spawnar man då fresh vid kusten eller? Lockar faktiskt lite om så är fallet
Alla saker man har nu finns dem kvar om man sen loggar in på en icke priv hive server?

Jo du spawnar vid kusten utan gear du hade på publik hive. När du sedan kör på publik så har du givetvis den gearen du hade där. Så man kan säga att du har två karaktärer

Permalänk
Medlem

Hände ngt med servern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Jo du spawnar vid kusten utan gear du hade på publik hive. När du sedan kör på publik så har du givetvis den gearen du hade där. Så man kan säga att du har två karaktärer

Låter bra! Blir att hälsa på vid lämpligt tillfälle

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk

Lite dum fråga kanske.. Men vad är Password?

Permalänk
Skrivet av Flashgawrdahwn:

Lite dum fråga kanske.. Men vad är Password?

Sida 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 123isak123:

Låter trevligt med lite samarbete istället för att köra på med döda allt du ser för att överleva!

Edit: Har ni någon Teamspeak, Mumble eller skype som ni snackar i? För tror inte alla riktigt alla på servern är villiga att samarbeta...

Teamspeak på 94.254.50.40

Permalänk

Är det bara att hoppa in på Teamspeak-servern och börja snacka eller ska man ge någon sorts förvaning? ^^ Är vem som helst välkommen liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Är det bara att hoppa in på Teamspeak-servern och börja snacka eller ska man ge någon sorts förvaning? ^^ Är vem som helst välkommen liksom?

Bara att hoppa in. Den är öppen för alla som spelar på servern.

Permalänk

Vilken version använder ni på Teamspeak? Antingen är jag en nöt eller så funkar inte servern, jag har Teamspeak 3 och klickar på "Connect" sen skriver jag "94.254.50.40" i Server Adress. Slutar med det här:

<13:37:41> Trying to connect to server on 94.254.50.40 <13:37:46> Failed to connect to server

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem

OT: nice timestamp där!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddieShoe:

Vilken version använder ni på Teamspeak? Antingen är jag en nöt eller så funkar inte servern, jag har Teamspeak 3 och klickar på "Connect" sen skriver jag "94.254.50.40" i Server Adress. Slutar med det här:

<13:37:41> Trying to connect to server on 94.254.50.40 <13:37:46> Failed to connect to server

Teamspeak 3. Fungerar det bättre nu eller har du fortfarande samma problem?

Permalänk
Medlem

Kan vara något att kika in på. Har ett par som jag kör med på officiella Hive:en men de har inte alltid tid att köra, och jag vill helst inte gå och dö (gjorde det en gång redan) när har får lusten att spela på egen hand. Håller redan på och spelar på ett par andra Privata servrar men en svensk server vore inte helt fel.

Skrivet av dpom86:

Jag vet inte det, har haft full gear med nightvision, gps, gillesuit, bästa vapnen, tältbas fullstoppad med supplies, multipla fordon osv. flera gånger om.
Det finns inget vettigt endgame i dayz!

Gör som jag, jaga banditer. Upptäckte att det var riktigt roligt att gå till Elektro (som ett exempel) och lura på banditer som sitter och försöker pricka ovetande Fresh Spawns. Då kan man känna sig lite bra sen också.

Permalänk
Medlem

Eller så går man med i något sorts lag och battlar mot ett annat, bli ärkerivaler och allmänt jäklas med varandra. Snor den andras saker. Igår hade vi roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Eller så går man med i något sorts lag och battlar mot ett annat, bli ärkerivaler och allmänt jäklas med varandra. Snor den andras saker. Igår hade vi roligt

det är fullt krig! tack som fan för cammon här om natten btw, synd att den bara varade i ca 4 timmar dock!

Permalänk

Är det mycket folk i omlopp på servern? Spelade på en annan privatserver men efter ett par dagar när man kämpat till sig gear så var servern helt död med ungefär 5 players som max...

Grymt initiativ, blir småsugen på att dra igång igen efter nån månads uppehåll!

Permalänk

Fan va najs, jag hittade DayZ första gången idag. Laddar ner och håller på att installera nu. Fint med ensvensk server för man kan kännas relativt trygg som nybörjare. Iallafall mot andra spelare. Syns ikväll som Holmen

Permalänk
Medlem

Varför vart man utkickad från servern?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Som jag skrev på servern - Servern kickade dig pga PBO's fail signature checking. Nån fil den inte gillade Annars är det väl vanligast att man blir kickad för att man har för hög ping...

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk

Trevligt med en swec server

Polarn blev skjuten av en sniper i elektro när vi letade gear som freshspawns. En snubbe som hette bluezorm låg uppe på sjukhustaket. Smög runt och kom upp bakom honom efter en stund. Börjar tömma ett ak-mag i honom och inte helt oväntat alt+f4:ar han ur. Börjar kolla runt lite efter ett tag igen och blir skjuten av en sniper jag med. tro fan att bluezorm är inne igen. Så sjukt fegt. Hoppas du trampar på en legobit.

Permalänk
Inaktiv

Så jag gick in på servern, ser bra ut
Undrar lite hur upplägget på servern är, är det teamplay eller alla skjuter alla?
Känns som det var team som gällde när jag läste första posten, men när jag frågade på servern fick jag som svar "vet inte" så blev lite osäker.

Permalänk
Medlem

De flesta är trevliga och ger dig en pistol, men som överallt finns det några som snipar dig från något torn när du bara har en yxa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DooL3Y:

De flesta är trevliga och ger dig en pistol, men som överallt finns det några som snipar dig från något torn när du bara har en yxa

Okej, bra att veta haha
Tyckte även det var lite tomt i hus osv, gick kanske in i 2 stycken high values samt ett supermarket men hittade ingenting.
Har jag bara haft otur att det vart någon där före eller ska det vara så?

Permalänk

Härligt med en Swec-server! Kanske man kan få till lite samarbete och inte det vanliga att undvika allt och alla utom kända vänner

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk

jag spelade kanske 3h idag, första gången, shit va svårt det var. Lyckades kanske lota 2-3 hus, inga vapen, bara ammo och pepsi. Mestadels av tiden sprang jag runt i skogen och tittade på svampar. Inte det jag trodde jag skulle göra under zombie appocalypse. Får försöka imorgon igen

Permalänk
Medlem

vad ligger latencen på? medelvärdet.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

vad ligger latencen på? medelvärdet.

Stor vits att ge medelvärde då det inte alls är säkert du har samma. Har ju med uppkoppling att göra så bäst är väl att du testar själv så vet du hur det är för just dig. Vad jag sett verkar de flesta ha en ping på mellan 15-40 men jag har också sett folk bli kickade auto som haft för hög ping.

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |