Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Verkar vara problem med min H60 när det gäller temperaturer

Permalänk

Verkar vara problem med min H60 när det gäller temperaturer

Har en H60 installerad och fläktarna jag kör är Corsair Silent series i p n p.
Men det verkar vara något strul med denna. I full load med Prime95 maxar ena kärnan 76C.
Vad är det för fel ?
Kollade Sweclockers tester och dom fick typ 55 - 60C när dom testade denna.
Vetr någon ?

Permalänk
Avstängd

Vilken processor har du, olika processoret utvecklar olika mkt värme. Köpte sp elr af fläktar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Skrivet av Heskeytime:

Vilken processor har du, olika processoret utvecklar olika mkt värme. Köpte sp elr af fläktar

Skickades från m.sweclockers.com

Har Intel i5 3570K.
Quiet edition har jag.

Permalänk
Medlem

Ivy Bridge är ju smått kända för att gå varmt p.g.a deras "fusk" med kylpasta mellan IHS och CPUn.
Vad hade du för temps innan?

Sweclockers har väl även öppen bänk etc etc, mycket som spelar in på temperaturerna.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Hade inga temps innan då jag körde AMD med annan kylare innan jag skaffade dessa.
Tror ni det kommer märkas stor skilnad på graderna när jag köper min H80 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Hade inga temps innan då jag körde AMD med annan kylare innan jag skaffade dessa.
Tror ni det kommer märkas stor skilnad på graderna när jag köper min H80 ?

Ne h80 tycker jag är onödigt då den du har borde duga, kan vara felmonterad kylare, prova att lossa på den och lägga dit ny kylpasta

Permalänk

Tror ni jag får ner tempen om jag skaffar 4st fläktar på sidopanelen på mitt Obsidian 650D ?

Permalänk
Avstängd

Inte mkt, montera om kylaren och byt pasta och se om det funkar. Köpte du sånna http://www.inet.se/produkt/5322114/corsair-air-series-af120-q... elr sånna http://www.inet.se/produkt/5322110/corsair-air-series-sp120-q...

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Skrivet av Heskeytime:

Köpte ju Corsair Air series SP120, Quiet edition

Permalänk
Avstängd

Du borde du montera om kylaren, se till att den verkligen sitter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Hedersmedlem

Ena kärnan maxar på 76 grader, men vad håller de andra?

Tycker också att du ska prova att montera om kylaren och kolla så att har jämn täckning med kylpasta, men inte för mycket. Kolla också så att du har dragit alla skruvar jämnt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ja, det lät lite högt. Har också en H60 och min 2600k maxar kring 60 efter en timmes körning av Prime95. Har bara en fläkt till den dessutom. Ska också sägas att jag kopplat min pump till en fläktkontroller så att jag kör inte den på fulla varv (det lät för illa), hade kring 56-57 max tidigare.

Min förra prolle (Q8200) hade en kärna som alltid blev ~10 grader varmare än övriga, monterade om kylaren typ 100 ggr men det hjälpte aldrig. Kanske var en egenhet i den processorn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 :: Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W :: Moderkort: Asus P8Z68-V Pro/GEN3 Intel Z68 :: CPU: Intel Core i7 2600K :: Kylare: Corsair Hydro H60 :: GPU: Asus GTX 680 2GB :: RAM: Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance :: HDD1: Corsair Force GT 120 GB SSD :: HDD2: Seagate Barracuda 1TB :: OS: Windows 7 Professional 64-bit