Permalänk

Hur mycket kan passiv kyning kyla?

Hej, satt imorse och funderade på hur bra den passiva kylningen är på en sån här eller liknande. Kör på en undervoltad 1055t för tillfället. Jag tror inte en vanlig tornkylare klara det men vad vet jag?

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av FudgieCars:

Hej, satt imorse och funderade på hur bra den passiva kylningen är på en sån här eller liknande. Kör på en undervoltad 1055t för tillfället. Jag tror inte en vanlig tornkylare klara det men vad vet jag?

Om du ska köra på passiv kylning med en tornkylare så kör på
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1069729 istället.
Kör själv på den passivt men då med en amd 955be, och ligger på en temp på ca 50-52 i load.

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | ASUS Z170M-PLUS | INTEL Core I5 6600K | Sapphire Radeon R9 380X | 16GB DDR4 | Fractal Design Integra M 550W |OCZ TRION150 500GB | Thermalright HR-02 macho

Permalänk
Medlem

Ett tips är att helt enkelt testa och skulle du behöva mera kylning räcker nog en fläkt 8dB med att lösa ditt problem hur enkelt som helst.

Det gäller att göra ett värmeutbyte med omgivningen för att kunna kyla. Oavsett vilken kylare du använder så kan det bli för varmt under vissa förhållanden. Står luften helt stilla så är det inge vidare. Däremot om kylaren placeras så att luft lätt kan stiga genom kylaren och sedan ut ur chassit så har du en godare möjlighet att klara dig utan fläkt.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970