Permalänk
Medlem

Nya Playstation 3

En ny Playstation 3 väntas komma i butik nästa vecka.
Ännu lättare och slimmare.

http://se.playstation.com/ps3/news/articles/detail/item529409...

Undra om de gör ytterligare en krympning på CPU/GPU?

Permalänk
Medlem

det skall mjölkas innan ps4an släpps alltså

Permalänk

Hm. undrar om 12Gb-versionen har plats för en större hårddisk, då skulle man kunna flytta över den från nuvarande tjock-konsolen. Det börjar bli trångt och varmt i hemmabiobänken

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Entusiast

Elakt men smart av Sony, nu kommer alla Svenssons gå lösa på denna och skrika "JAAAAA en lätt och smidig Playstation 3 är vad familjen behöver så att vi kan bära runt den överallt *Bär den aldrig*" och sen så släpps "Playstation 4" eller vad konsollen nu kommer heta.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Någon som vet priset på denna skönhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidandersson1:

Någon som vet priset på denna skönhet?

ca 2800 kr, sen kan man köpa ett paket med uncharted 3 och gt5 academy för ca 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Hm. undrar om 12Gb-versionen har plats för en större hårddisk, då skulle man kunna flytta över den från nuvarande tjock-konsolen. Det börjar bli trångt och varmt i hemmabiobänken

12GB-versionen har ingen hårddisk alls, utan all lagringskapacitet finns på flashminnen. Så jag tvivlar att du kan montera en vanlig intern hårddisk i efterhand. Som det står i texten så kan du montera en "särskild hårddiskenhet på 250 GB". Så någon form av låsning till bara sonys officiella tillbehör misstänker jag finns.

Skrivet av Davidandersson1:

Någon som vet priset på denna skönhet?

Rekomendat pris ifrån Sony är 299 Euro. Samma pris ska tydligen gälla för båda versionenra enligt pressmedelandet, vilket jag tycker verkar konstigt.

Sedan så kommer 12GB-veresionen släppas den 12e oktober. Det är bara 500GB-versionen som släpps den 28e september.
Om någon vill läsa pressmedelandet i sin helhet så finns det att läsa här:
New PS3 press release.doc

hittade tyvärr inte originalet med all datatabeller etc på sony eller nordisk films hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

det skall mjölkas innan ps4an släpps alltså

Säkert 2 år kvar till en ps4a så det skulle inte förvåna mig om det släpps en version till av ps3 innan dess.
De planerar sälja ps3 i minst 10 år så det är 4-5 år till innan de lägger ner helt.

Permalänk
Skrivet av Krass:

12GB-versionen har ingen hårddisk alls, utan all lagringskapacitet finns på flashminnen. Så jag tvivlar att du kan montera en vanlig intern hårddisk i efterhand. Som det står i texten så kan du montera en "särskild hårddiskenhet på 250 GB". Så någon form av låsning till bara sonys officiella tillbehör misstänker jag finns.

Mjo, frågan är vad dom menar med "särskild hårddiskenhet" bara. Hittills har dom ju enbart kört med interna SATA-diskar, känns märkligt om dom plötsligt skulle börja med nåt nytt nu.
Aja, min gamla lever än, så det blir ett problem för framtiden

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Detta var ju tråkigt för oss som hoppas på en ny generation snart,men det kanske kommer ändå bara hoppas må inte släpper en ny 360 slim de med...

Men Sony lär tjäna bra på denna billigare o tillverka säljs dyrare plus alla gamla ps3 ägare som får ett behov av att uppgradera sig

Skrivet av n_sandstrom:

Mjo, frågan är vad dom menar med "särskild hårddiskenhet" bara. Hittills har dom ju enbart kört med interna SATA-diskar, känns märkligt om dom plötsligt skulle börja med nåt nytt nu.
Aja, min gamla lever än, så det blir ett problem för framtiden

Det skulle inte förvåna o de gör som på xbox altså en vanlig 2,5" sata disk i ett plastskal för att kunna sälja dyrare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Väldigt snygg konsol! Priserna känns lite i överkant däremot.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Väldigt snygg konsol! Priserna känns lite i överkant däremot.

De lär sjunka i takt med att nuvarande slim slutar säljas. Men vad får kunden med dennna bortsätt från nytt skal o lägre strömförbruknin, något nytt som kan locka?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

De lär sjunka i takt med att nuvarande slim slutar säljas. Men vad får kunden med dennna bortsätt från nytt skal o lägre strömförbruknin, något nytt som kan locka?

Jo det borde bli så. De får större hårddisk!!!!!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jo det borde bli så. De får större hårddisk!!!!!

Jo visst men nya funktioner som snabbare wlan osv eller att stöd för PS2 kommit tillbaka osv tänkte jag mer på

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

det skall mjölkas innan ps4an släpps alltså

Handlar nog snarare om att de vill släppa en konsol de har större ekonomiska marginaler med för att kunna priskriga med Nintendo och deras Wii U. Vad skall föräldrarna ge i julklapp ? en Wii U för 3500 eller en liten PS3 med fler spel för 1500:- till 2000:- mindre. spelen ser ju lika dana ut på teven ..

De gör ju inte de redan sålda konsolerna obrukbara i och med detta så mjölkning är det ju knappast

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Handlar nog snarare om att de vill släppa en konsol de har större ekonomiska marginaler med för att kunna priskriga med Nintendo och deras Wii U. Vad skall föräldrarna ge i julklapp ? en Wii U för 3500 eller en liten PS3 med fler spel för 1500:- till 2000:- mindre. spelen ser ju lika dana ut på teven ..

De gör ju inte de redan sålda konsolerna obrukbara i och med detta så mjölkning är det ju knappast

1500:- till 2000:- mindre säger du, 3500 - 1500 = 2000 . sen när är 299€ 2000kr? alternativt 3500 - 2000 = 1500

sen att du inte tycker det är mjöllkning att släppa samma produkt med liten skillnad flertal ggr kallar då jag mjölkning, ( tex call of duty serien )

Permalänk

Sony försöker bara tjäna pengar men riktigt snygg konsol MEN känns onödigt att sälja nu när de nya konsolerna är på G :/ visst kommer det sälja men skulle vart bättre om de hade lanserat ps4* ist

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

1500:- till 2000:- mindre säger du, 3500 - 1500 = 2000 . sen när är 299€ 2000kr? alternativt 3500 - 2000 = 1500

sen att du inte tycker det är mjöllkning att släppa samma produkt med liten skillnad flertal ggr kallar då jag mjölkning, ( tex call of duty serien )

Vadå mjölkning? De som redan sitter på en PS3 behöver knappast byta, spelen kommer fortfarande fungera och stödet och FW uppdateringar kommer fortfarande att släppas även till de äldre. De som inte har en får möjligheten att köpa en utvecklad och förbättrad produkt. Att sedan Sony förhoppningsvis tjänar på satsningen ser jag inga problem med, de är ju ändå ett företag.

Är medveten om att 299€ inte är 2000:- men räknade ändå lite kallt med att de är ute efter att sänka priset till jul .. De har ju ändå lite av de äldre versionerna kvar i försäljningskanalerna forfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

12GB-versionen har ingen hårddisk alls, utan all lagringskapacitet finns på flashminnen. Så jag tvivlar att du kan montera en vanlig intern hårddisk i efterhand. Som det står i texten så kan du montera en "särskild hårddiskenhet på 250 GB". Så någon form av låsning till bara sonys officiella tillbehör misstänker jag finns.

Skrivet av n_sandstrom:

Mjo, frågan är vad dom menar med "särskild hårddiskenhet" bara. Hittills har dom ju enbart kört med interna SATA-diskar, känns märkligt om dom plötsligt skulle börja med nåt nytt nu.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Detta var ju tråkigt för oss som hoppas på en ny generation snart,men det kanske kommer ändå bara hoppas må inte släpper en ny 360 slim de med...

Men Sony lär tjäna bra på denna billigare o tillverka säljs dyrare plus alla gamla ps3 ägare som får ett behov av att uppgradera sig Det skulle inte förvåna o de gör som på xbox altså en vanlig 2,5" sata disk i ett plastskal för att kunna sälja dyrare

diskens adapter kan kanske vara en sån där metallhållare helt enkelt, det är inte som att man bara trycker in en disk som den är i nån tidigare maskin heller. så om det inte är en USB-kopplad expansion i eget skal som gäller ser jag ingen anledning att tro nått annat, en speciell expansionsport externt för detta skulle ju bara bli dyrare att tillverka, och om maskinerna i övrig design och dimension är identiska så är det rimligast att anta att denna 12G-version helt enkelt har ett tomt fack och utöver ett litet flashkort på moderkortet är identiskt med 500G-versionen.

en ny generation kommer lika fort oavsett om en ny modell av den gamla dyker upp eller ej. PS2or kom väll i nya revisioner även efter PS3 var ute sen länge?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Förstår inte riktigt meningen med denna nya modell. Den är dyr, ful räfflad plast, dessutom är den toppmatad... hur tänkte Sony där? De flesta har sina konsoler i tv-bänk/skåp, att använda lucka är ju stenålder

Har man inte en PS3 redan och är sugen hade jag köpt en vanlig Slim. Kostar bara ~1900 för 320gb.

Permalänk

De kunde ha tagit tillbaka så man kunde spela ps2 spelen igen.