Permalänk
Medlem

Är man bara ute efter att spela upp olika videoformat som:
Format : MPEG-4, DivX (egna brända), VCD, SVCD, CD, MP3, CD-RW, DVD-RW samt DVD så verkar Kiss DP-450 vara en mycket sjysst spelare (den första DVDn som tar DivX), och i den så är det bara att stoppa i skivan och trycka play

Så här ser Kiss DP-450 spelaren ut:

och här har ni lite länkar till den:
www.edcon.se
www.dvdnorden.se

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Vad bra, en sån ska jag köpa när de gått ner i pris:).

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Är det bara att stoppa i skivan så spelas den upp eller måste man pilla i nåt operativsystem?

Du får använda ett program som heter Xbox Media Player, påminner ganska mycket om en mediaspelare till pc. Jag använder faktiskt inte skivor utan streamar alla filmer jag vill se direkt från datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Vad bra, en sån ska jag köpa när de gått ner i pris:).

Du kan nog inte räkna med att de går ner så mycket mer i pris, kolla denna sökning jag gjorde på pricerunner lägst pris har www.datorbutiken.com med 3481 kr inkl.moms.
Du kan iof få en DVD-spelare för typ 2000:- i dagsläget men då kan du inte spela DivX på den och oftast inte MP3 eller CD-R/RW (brända skivor) så 1500:- kr till för det är ju inte dåligt. Jag anser 3500:- är mycket bra pris om man kollar allt man får för det!

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Men vad gör man för att xbox ska kunna spela dvd filmer och sådant då? Stoppar man i ett chip, eller är det nån liten grej som man bara kopplar in?

Permalänk
Medlem

XerXes: Så det är inte så stor skillnad mot att använda TV-ut på PC:n?

XiOUS: Vi får vänta och se, DVD-spelare var ju dyra när det nytt, det kommer nog komma andra spelare som klarar alla format och sen sjunker priserna.

Cuique: Man köper Microsofts DVD-fjärrkontroll för 300kr så kan man kolla på DVD, däremot måste det chippas för att bli regionsfritt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
XerXes: Så det är inte så stor skillnad mot att använda TV-ut på PC:n?

XiOUS: Vi får vänta och se, DVD-spelare var ju dyra när det nytt, det kommer nog komma andra spelare som klarar alla format och sen sjunker priserna.

Cuique: Man köper Microsofts DVD-fjärrkontroll för 300kr så kan man kolla på DVD, däremot måste det chippas för att bli regionsfritt.

Vad kostar det att chippa om den då?

Permalänk
Medlem

jag vet inte riktigt vilket chip man ska ha, de som finns kostar mellan 500 och 1100kr: http://www.psxcare.com/xbox-frame.asp

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Men! den bästa consolen finns ju inte med; Supernintendo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
jag vet inte riktigt vilket chip man ska ha, de som finns kostar mellan 500 och 1100kr: http://www.psxcare.com/xbox-frame.asp

Hmm... Det var ju en del... Annars klarar den bara region 2 eller? :/

Permalänk
Medlem

Jag antar det, har ingen box själv.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

vänta på executer2 chippet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixel_2
Är det bara jag som tycker att Microsoft var lite smått dumma när dem skapade en konsol med så stora moddningsmöjligheter?
De är ju inte speciellt vänligt inställda till piratkopiering...

Vad anser du om datorer då?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Vad exakt kan man göra när man chippar om en X eller en PS2 ?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag ser att folk har klagat på att PS:an hackar! Det stämmer i vissa fall, men det är ingen standard. Det är alltså ett vanligt fel. Lämna in det på lagning och hacket är borta.

OM det mot förmodan ändå skulle lagga är det ju kanske inte PS2:ans fel? det kan väll lika gärna vara spel-tillverkarnas fel. Tänk dej själv att du har en superdator och spelar ett riktigt buggigt dåligt PC-Spel så kan det ju hacka ändå, eller?
E.g: Har någon nånsin fått "Sin" att INTE hacka utan att använda över 50megs patchar?

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk

jag säger ps 2!!
Anledningen är att det finns fler "möjligheter" med den ex. DVD...men det finns ju på XBOX me men man måste köpa dosa så jag föredrar PS 2!!!!

Visa signatur

kriLLe

Permalänk
Medlem

GameCube!

Hehe, mitt svar är enkelt, köpte mig en GameCube igår
Lirar Super Mario Sunshine som en galning, ska köpa Metroid Prime sen bär det släpps.

Har alltid gillat Nintendo, och nån konsoll med DVD spelare behöver jag inte, eftersom jag redan har en stationär DVD spelare.

Permalänk
Medlem

Gamecube får min röst eftersom Nintendo sitter djupt i hjärtat efter världens bästa konsoll SNES

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Om jag skall välja blir det cube med, av samma anledning som budbrain, tycker fan med att SNES var den bästa consolen som gjorts, en mycket värdig efterföljare till gamla NES... kom så sjukt många bra och roliga spel...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

I nuläget så skulle jag köap en Xbox, helt enkelt för att den erbjuder mest möjligheter för mig. PS2 tycker jag är sådär, visserligen finns det mycket spel men det garanterar inte kvaliten på spelen. Gamecube är ganska skön och så är det Nintendo....det säger nästan allt eller hur men ett problem är att jag tycker det är lite för barnsliga spel med endast ett fåtal som jag kan njuta av.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken spelkonsol som sålde bäst under julhandeln?
Dels på spelfronten (troligtvis PS2) och dels konsoler?

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Jag äger DC, PS2 och GC Favoriten är DC helt klart Fast eftersom den inte finns med på listan så röstar jag på GameCube.

Tycker den är helt fantastisk Sen allt snack om barnsliga spel till GC.. Resident Evil Zero, Resident Evil 4, Metroid Prime, Splinter Cell, Red Faction 2, Die Hard Vendetta, Mortal Kombat, BloodRayne, Duke Nukem Forever, Turok, Sum of all Fears
etc är alla på väg till GC och jag tror inte dem är inriktade till småbarn i 6års åldern? Sedan att det finns "gulligare" spel som Mario Sunshine, gör väl inte spelet dåligt??

Sedan verkar alla XBOX'are säga samma "fördelar"
"Man kan kolla på vcd, mpg, divx" "Koppla in ny HD" "Använda som FTP"
Men ingen nämner nåt om spelen? Allt det där har jag kunnat göra hur länge som helst med min dator
Nu säger jag inte att XBOXen är dålig, men ska man köpa en bara för och glo på filmer så kan man låta bli om man redan har en dator. Spelen som finns ute är inte särskilt tilltalande förutom HALO kanske.. Men sen saknar XBOX och MS stort stöd från Japanska utvecklare...

Konsoler är väl en smaksak

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Medlem

Prestanda gör inte konsolen...

X-Box Prestanda e helt klart den bästa, MEN av spelen som har kommit till X-Box hittills har 3st varit värda att spela.
Om man (t.ex) kollar i en spel tidning (t.ex) Super Play så ser man tydligt att X-Box spel får runt en 3:a, 4:a medans PS2 och Gamecubes spel får i snit 6:or och 7:or.
Fast sen kan ju tidningarna ha fel men för mig har de inte haft det...

Ni är välkomna att klaga och citera mitt inlägg mm.

Visa signatur

Final Fantasy+Shenmue Tar Allt :D

Permalänk
Medlem

Ojsan..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qcv
medans PS2 och Gamecubes spel får i snit 6:or och 7:or.

îîîîî
Där uppe skall det stå:
medans PS2 och Gamecubes spel får i snit 6: or och 7: or

Visa signatur

Final Fantasy+Shenmue Tar Allt :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-oNe
Resident Evil 4

Menar du Remake:en av ettan eller har det kommit/ska det komma ett helt nytt spel?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Menar du Remake:en av ettan eller har det kommit/ska det komma ett helt nytt spel?

Helt nytt spel, Code Veronica va ju spel "fyra" men det kommer ett nytt Resident Evil med namnet Resident Evil 4. Den officiella 4an
I Code Veronica fick man ju veta vad som hände med Claire efter RE2.
I RE4 får man veta vad som hände med Leon efter RE2.

Dem hade ett par screenshots i senaste SP

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Medlem

PS2 nej tack, finns inga spel som skulle få mig att köpa den konsolen möjligtvis metal gear solid, men som sagt PS2 har mer "dator"spel, samma sak gäller X-Box.

På GCn finns de riktiga konsolspelen kvar som Mario osv. Därför tycker jag att GCn är den bästa konsolen.

Permalänk
Avstängd

xbox suger för jag hatar microsoft

finns inga bra konsoler, ps2 har ju iaf flest spel så det får väl bli det då..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

D-one: Jag hittade det precis på webhallen, det släpps om åtta månader: http://www.webhallen.com/page.php?_id=12021
Det blir nog en GC i framtiden, det finns en hel del spel till den som tilltalar mig till skillnad från X-box.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
xbox suger för jag hatar microsoft

finns inga bra konsoler, ps2 har ju iaf flest spel så det får väl bli det då..

Ändå kör du Windows? Dubbelmoral...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com