HiFi, NAD C372 + Denon AVR 1312?

Permalänk

HiFi, NAD C372 + Denon AVR 1312?

Nu är det är så här att jag sitter på ett Dali Concept system men funderar på uppgradera mig lite åt gången. Därför har jag möjlighet att komma över ett par Dali Ikon 7 MK2 tillsammans med den i rubriken omnämnda NAD C372. Eftersom jag redan har en komplett hemmabio med alla komponenter lyder mig fråga följande, kan jag koppla in (och hur i så fall) NAD:en till min hemmabioreciever (Denon AVR 1312) för att få extra kraft och bättre ljud, både vid film (5.1 ljud) och musik (2.0 / 2.1). Min Denon är endast på 5x75 W vid 2 kanaler i drift, effekt 8 ohm, så tror jag behöver lite mera krut för driva på Ikon.

Länkar:
NAD: http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-372-Ster...
Denon: http://usa.denon.com/us/Product/Pages/ProductDetail.aspx?PCat...)

Väldigt tacksam för svar, gärna ingående och förklarande, har aldrig kopplat två förstärkare innan (om det går ens). ^^

MVH
Jonas

Visa signatur

Ljudsystem: Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1, XTZ W10.16, Denon AVR 1312
Dator: Acer Aspire TimeLine M3
Kringutr: Netgear ReadyNAS Ultra 2, 2 x WD BLUE 3.5" 1TB 7200RPM, PS3, Ipad 3, Iphone 5

Permalänk
Medlem

Dra en ljudkabel från receiverns preout (L-R) och koppla in den i main in på Nadden.

Verkar dock bara finnas preout för surrback så det är väldigt osäkert om det går,tror knappast det,det blir ny receiver som gäller i så fall.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Dra en ljudkabel från receiverns preout (L-R) och koppla in den i main in på Nadden.

Hur kommer ljudet bli? Då ska högtalarna vara kopplade till NADen istället? Kommer jag få både Denons och NADens effekt eller hur funkar det där?

Visa signatur

Ljudsystem: Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1, XTZ W10.16, Denon AVR 1312
Dator: Acer Aspire TimeLine M3
Kringutr: Netgear ReadyNAS Ultra 2, 2 x WD BLUE 3.5" 1TB 7200RPM, PS3, Ipad 3, Iphone 5

Permalänk
Rekordmedlem

Den kombinationen fungerar inte eftersom du inte har pre out på hembioreceivern. Har man pre out går det fint att köra med ett 2 kanalsystem som frontsystem i en hembiosetup och sedan låta hembioreceivern driva center och bakkanalerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Verkar inte så, om Denonen hade haft PRE-OUT så skulle det inte vara något problem. Du vill ju ha en dekodad analog signal vidare till stereoförstärkaren. Visst, du kan möjligens hacka till något, men utan PRE-OUT så blir det inte smidigt (dvs, du måste pilla med olika fjärrkontroller etc.)

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Den kombinationen fungerar inte eftersom du inte har pre out på hembioreceivern. Har man pre out går det fint att köra med ett 2 kanalsystem som frontsystem i en hembiosetup och sedan låta hembioreceivern driva center och bakkanalerna.

Du får ursäkta mina nybörjarkunskaper men här är en bild på den min denon.
http://www.productwiki.com/upload/images/denon_avr_1312.jpg
Längst ned till vänster är ju basutgång, dem andra två inne i pre-out rutan då, fungerar inte dessa?

Edit: Ser att det inte är en sån jag har men just dessa utgångarna finns på min också.

Visa signatur

Ljudsystem: Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1, XTZ W10.16, Denon AVR 1312
Dator: Acer Aspire TimeLine M3
Kringutr: Netgear ReadyNAS Ultra 2, 2 x WD BLUE 3.5" 1TB 7200RPM, PS3, Ipad 3, Iphone 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoonasNiilsson:

Du får ursäkta mina nybörjarkunskaper men här är en bild på den min denon.
http://www.productwiki.com/upload/images/denon_avr_1312.jpg
Längst ned till vänster är ju basutgång, dem andra två inne i pre-out rutan då, fungerar inte dessa?

Edit: Ser att det inte är en sån jag har men just dessa utgångarna finns på min också.

Det är för surround back högtalarna och inte för frontarna.