Dags för ny mobil, tips och förslag tack!

Permalänk
Medlem

Dags för ny mobil, tips och förslag tack!

Sitter i dagsläget på en Nokia n8 (min första smart phone) som jag varit ruskigt nöjd med från dag 1. Läste innan jag köpte den att den kunde ha ett krångligt operativsystem (symbian) men en grym kamera.

Jag hade inga problem alls med operativsystemet och tyckte det ar enkelt att hantera och som sagt kameran var grym.

Men som sagt nu är det dags att byta och eftersom tekniken går framåt och min n8 har fått Problem med stabilisatorn (heter det så?) den har i alla fall börjat ge upp, så korten jag tog tidigare som blev riktigt bra blir iaf risigare i dagsläget.

Så med det sagt kan vi titta på mina krav.

Kamera - bra, är ofta med barnen på olika upptåg och då är det mobilen som får stå för bilderna.
Skärm: inte större än 4"- har suttit och testat mammas galaxy 3 och den är för stor. Samtidigt kan jag tänka mig lite större än n8:ans 3.5".

Användningsområden: surfa, korttagning och en del spelande.

Så vad är det som gäller för mig? Är det dags att lägga slantarna på en iphone5 eller är det något annat jag ska sikta in mig på?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Skärm: inte större än 4"- har suttit och testat mammas galaxy 3 och den är för stor. Samtidigt kan jag tänka mig lite större än n8:ans 3.5".

Skillnaden mellan 4 tum och 4,8 tum ær ganska mycket. Testa lite olika mobiler på stan t.ex så hittar du en som har bra storlek før dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Skillnaden mellan 4 tum och 4,8 tum ær ganska mycket. Testa lite olika mobiler på stan t.ex så hittar du en som har bra storlek før dig

Har faktiskt testat mig fram och över 4 så känns det som en tegelsten i fickan. Vill fortfarande det ska vara en mobil inte en bärbar dator jag ska fingra på så 4" där går smärtgränsen.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 920/820 kanske kan vara något för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du kollat på Xperia modeller? De är lite långsmala (ivf de som jag sett vilket är Ray, U och P) om du vill ha skärmyta men slippa att de blir för brett och stort i handen.

Tycker mig minnas att Nokia ska ha släppt någon telefon med en monsterkamera i, Pureview nånting tror jag den hette så det kanske kan vara värt att titta på?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Kameramobil: Nokia 808 Pureview.
Den kör Symbian som du är så van med
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/808/

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Nokia Lumia 920/820 kanske kan vara något för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Har läst om dessa och 920 hade verkligen varit något men då är det det här med storleken :/ 820 kan vara något men gillar inte att de är så "bantade" om jag jämför med 920 modellen.

Skrivet av Willhelm:

Har du kollat på Xperia modeller? De är lite långsmala (ivf de som jag sett vilket är Ray, U och P) om du vill ha skärmyta men slippa att de blir för brett och stort i handen.

Tycker mig minnas att Nokia ska ha släppt någon telefon med en monsterkamera i, Pureview nånting tror jag den hette så det kanske kan vara värt att titta på?

Har tittat litepå dem faktiskt och de kan fungera (med lite vana) har du egna erfarenheter av dem?

Skrivet av Facemeat:

Kameramobil: Nokia 808 Pureview.
Den kör Symbian som du är så van med
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/808/

Denna har jag helt missat, ska kolla in mer om denna i morgon.

Tack för tipsen men kom gärna med fler, jag är helt öppen för förslag.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

iPhone 5 kan ju vara ett alternativ även om den inte kommit än. 4" skärm, grym processor och ett fruktansvärt trevligt OS enligt mig

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Har tittat litepå dem faktiskt och de kan fungera (med lite vana) har du egna erfarenheter av dem?

Har tyvärr ingen egen erfarenhet av dem men har känt väldigt mycket på dem i affär då jag under en period övervägde en Xperia just pga att de avvek en del från vad jag uppfattade som normen bland smartphones. Tyckte de kändes ganska rappa faktiskt, frågan är bara om det bibehålls när du börjar dra in massa appar och grejs i den. Måste erkänna att jag aldrig testade kameran på någon Xperia.

Skulle jag köpa en telefon idag skulle jag köpa en iPhone, mestadels för att jag redan har en iOS enhet och gillar systemet. Hade en Incredible S genom jobbet förut och använder för tillfället en One V och jag tycker inte att deras kameramjukvara är lika bra som den i iOS. Ska dock säga att jag baserar min erfarenhet på en iPad och kan därför inte säga något om hur det är på en iPhone.

Jag tror att det är väldigt personligt vad man gillar och inte så min rekommendation är att gå till någon affär och känna på lite olika modeller, kanske hittar du något som du inte alls hade tänkt på som känns jätterätt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jo jag sitter själv med en padda vilket gör att jag sneglar lite på iPhone 5. Samtidigt har halebop faktiskt ett riktigt juste erbjudande på dem (under 5k och ett riktigt intressant abonemang, "rubbet", så i dagsläget är det nog det intressantaste alternativet.

Ska dock kolla in Nokia 808 innan samt om någon kommer med ytterligare förslag innan jag klubbar igenom det.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Windows Phone 8X by HTC som de kallar den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Vill du ha med fet kamera med carl zeis liknade optik tom bättre.
Skaffa lumia 920 kommer strax.

Permalänk
Medlem

Sony är en bra androidtillverkare. Deras native os kan inaktivera inbyggda tjänster. Dom hänger ut på xda tillhandahåller drivisar och kunskap för custom os tillverkare. Byggkvaliten är grym på deras nya telefoner. Kameran är bra. Jag har acro s. Vattentät och härlig

Permalänk
Medlem

Bytte nyss tele fokus var iofsig att den skulle vara liten då.

Blev en Xperia Mini otroligt smidig och bra mobil har 5Mpix kamera samt led blixt den ger ok bilder men har en polare som har Nokia N8 och den bildkvaliten är bättre men då är jue kameran på 12Mpix och Nokia satsade verkligen på en bra mobil med kamera. Hade tidigare Nokia C7 med 8Mpix även den tog bättre bilder men tyvärr la min Nokia C7 av Annars var den väldig trevlig mobil men något yxig när man numera vant sig vid android.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Tycker du ska invänta Iphone 5.

Kan personligen säga att jag ägde en Htc innan jag bytte till Apple, och som man brukar säga. Once you go Apple you´ll never go back!

Permalänk
Avstängd

Nokia Lumia 800 skulle passa. Inte för stor heller:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia800/

Priset är rätt bra också:
http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefo...

Windows Phone flyter på bra och laggar inte.

Visst är iPhone 5 bra också men är den värd priset?
http://www.zdnet.com/5-reasons-im-passing-on-the-iphone-5-700...

Permalänk
Avstängd

Det finns en del bra kamera appar till Lumia modellerna:
http://www.nokia.com/se-sv/uppdatera-lumia-appar/

Permalänk

tycker att du ska köra iphone 5 . det är en kompakt smartphone , trevligt operativsystem ios ; 4 tums skärm , bra kamera , osv.

du kan checka in denna hemsidan www.versusio.com
där kan du jämföra telefonerna. till exempel iphone 5. dom har en funktion
där du kan se hur stor den är i verklighetten , ifall du vill veta på ett ungefär hur stor den är.
Med vänlig hälsning,/ daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel-daniel95:

du kan checka in denna hemsidan www.versusio.com
Med vänlig hälsning,/ daniel

Wow vilken sida, ska genast sitta och testa mig fram och tack alla andra för tips och idéer.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤