Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1406659,1172708 , förutom jämförelsen så GIVETVIS Samsung! Apple är bara ett ruttet äpple som bjuder på en mask inuti..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av l4nky:

Jag har testat flera samsung mobiler. Har testat alla dom senaste från htc också med android. Har också noterat att folk är olika känsliga för lagg. Min kollega ser känner tex inte något lagg i sing HTC Legend, för mig gör det ont att titta på.

HTC Legend? Suck... Om vi nu ska jämföra Äpplen med päron. Varför tar vi inte och jämför Android 4.0 med Ios 3.. och drar slutsatser att Ios suger oberoende av version eftersom det laggar mer än Android 4.0?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Låt inte ännu en tråd bli fanboy-krig, jösses. Var objektiva och ge rekommendationer med motivering, så slipps mycket trams.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt 5an, har haft 4an i två år nu och har aldrig upplevt något problem what so ever.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Kolla vad du är intresserad av. Jag har kärt iPhone sen jag importerade en iPhone 2G från USA när den just släppts där. Börjar dock tröttna på iPhone för det det kommer aldrig nya saker för oss Svenskar känns det som. Nya iPhone 5 ger mig inget extra jämfört med min iPhone 4, jag hade hoppats på LTE men självklart kommer den inte med stöd för det i Sverige.

Nästa telefon blir nog en Android (då Samsung Galaxy S3 LTE som kommer för svenska marknaden i höst) eller en Windows Phone 8 (Lumia 920 kanske? ). Får se vad det blir men det blir nog inte en iPhone till, speciellt då jag tycker LTE är lite av ett krav.

Så gå och testa telefonerna i butiken, jag tyckte skärmen på Galaxy s3 var mycket roligare :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Är du student så kanske du har Mecenat, vänta några veckor och se om du får erbjudande med abbonemang och mobbe på iPhone 5 eller S3:an. Skillnaden är egentligen en smaksak, gå in i en butik och smek på dom!

Permalänk
Skrivet av XfanX:

Hej alla ni!
Jo det är så att jag ska köpa min första smartphone snart och då undrar jag vilken av de 2 jag ska köpa?
Jag har ingen erfarenhet av android mobiler elr ngt liknande men jag har lite erfarenhet av iphone då många av mina kompisar har 4 och 4s så jag har lekt med dem om man säger så
Jag är också student så kan ni rekomendera något bra abonemang för mig?
Jag skulle nog också typ använda min mobbe mest för facebook twitter och instrgram och kanske något spel här och där.

Är du student kan jag rekomendera att surfa in på mecenat.se och skaffa antingen en galaxy s 3 eller en iphone 4s genom tele2. Med studentrabbatten får du telefonen + abonemange med 300min,300sms/mms, 1gb surf för 239 i månaden, eller 1000min, 1000sms/mms, 3gb surf för 289 plus ovanstående telefoner. Det är helt oslagbart. Skaffade precis en galaxy s3 på det viset, fick tom 500kr tillbaka p.g.a samsungs kampanj.

Permalänk

Har S3an och den är udnerbar, laggar mindre än mina vänners iphone 4 känns allmänt bättre och skärmen är underbar på S3an!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hur vore det om du faktiskt gav en källa som är relevant? Till att börja med så jämförs Iphone mot en billigare Samsung Galaxy S3 som inte ens säljs i Sverige. Den har mindre ram, lite sämre specs etc. Den säljs i USA. Den SGS3 som är till för den europeiska marknaden är snabbare än den som säljs i tex. USA.

Nog är det relevant alltid, testen visar att det är en förbannat snabb SoC som sitter i iPhone 5. Även jämfört med den SGS3 version som använder Samsungs egna SoC står sig iPhone 5 alldeles utmärkt hårdvarumässigt. iPhone 5 må ha två CPU kärnor mot SGS3s fyra men dessa två är klart kraftfullare än de i SGS3 så där man inte kan utnyttja alla fyra kärnor fullt ut så kommer iPhone 5 vara snabbare och de flesta mobilapplikationer är inte speciellt bra på att utnyttja de extra kärnorna.

Vad gäller GPUn så är den i iPhone 5 (SGX 543MP3) dubbelt så snabb som Mali-400 som sitter i SGS3. Det är bara att gå in och kika på Glbenchmark.com och jämföra.

Den enda SoC som är i samma klass som Apples A6 just nu vad gäller både CPU/GPU är Qualcomms S4 Pro (som sitter i kommande LG Optimus G), som precis som Apples har kraftfullare kärnor än de vanliga Cortex A9 som andra tillverkare använder. Dess GPU är lika bra som den i Apples A6.

Med det sagt skall man ju inte välja smartphone baserat på dessa speccar enligt mig. De flesta high-end mobiler, oavsätt OS, har tillräckligt med kraft så det räcker och blir över för de allra flesta dagliga uppgifter. Det är väl främst om man gillar att spela mer avancerade spel på sin smartphone det kan vara intressant att jämföra prestandan.

Permalänk

Köp mobilen på direkten utan abonnemang (delbetala om du vill), sen skaffa http://www.ludomobil.se/mobilabonnemang/ludo-gul så har du de grymmaste :)!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

HTC Legend? Suck... Om vi nu ska jämföra Äpplen med päron. Varför tar vi inte och jämför Android 4.0 med Ios 3.. och drar slutsatser att Ios suger oberoende av version eftersom det laggar mer än Android 4.0?

Vad snackar du om? Jag sa att folk är olika känsliga för lagg och att min kollega inte känner något lagg i sin legend medan jag kräks av att använda den. Android har blivit mindre laggigt med tiden, men det beror mer på den extrema hårdvaran i telefonerna än optimering av mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Har du någonsin ens provat en Samsung mobil? Laggar gör de inte sedan 4.0 infördes. Skillnaden mellan ICS (4.0) och Jelly Bean (4.1) är minimal som bäst. Sedan du lär inte få många uppdateringar? Du menar som Iphone då?

Iphone = Kvalité men överprisad, låst och få uppdateringar laggar mer än SGS3

Samsung G S3 = Öppen, laggar mindre än iphone, lite mer uppdateringar men är generellt lite "plastigare" än Iphone.

Nu är de ju inte mig du frågar men jag kan säga min upplevelse. Jag har provat både S3 och galaxy Nexus och va långt ifrån samma flyt som på iPhone. Men är man inte lika känslig som jag när de gäller flyt så är både S3 och Nexus bra mobiler.

Så som jag ser de:

Androidmobiler generellt (tex S3,NEXUS)

Positivt:
Mer öppet operativsystem

Negativt: Flytet är fortfarande inte på topp, förstår inte hur nån kan påstå att de är bättre flyt i tex Nexus än i iPhone, känns/märks ju tydligt tyvärr.
Jag personligen tycker dessa mobilen(S3, Nexus) är för stora, skönt med stor skärm men man bör kunna hantera den med en hand, oavsett storlek på hand!

____________________________

iOS-Iphone

Positivt: Flytet och enkelheten i operativsystemet
Byggkvaliten, finns helt enkelt ingen bättre byggd telefon. Allt är premium. Glas/aluminium känns betydligt bättre än plast i handen.

Negativt: Lite mer låst operativsystem

Finns såklart mer för/nackdelar hos bägge parter men tog bara upp de första jag tänker på. Och de är mina tankar:)

Men jag kan säga att om android får samma flyt så är de mkt intressant att byta från iPhone. Att de sedan är gjorda av plast får man väl ta, men att de flyter är de viktigaste för mig och där håller inte Android måttet ännu enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Nu är de ju inte mig du frågar men jag kan säga min upplevelse. Jag har provat både S3 och galaxy Nexus och va långt ifrån samma flyt som på iPhone. Men är man inte lika känslig som jag när de gäller flyt så är både S3 och Nexus bra mobiler.

Så som jag ser de:

Androidmobiler generellt (tex S3,NEXUS)

Positivt:
Mer öppet operativsystem

Negativt: Flytet är fortfarande inte på topp, förstår inte hur nån kan påstå att de är bättre flyt i tex Nexus än i iPhone, känns/märks ju tydligt tyvärr.
Jag personligen tycker dessa mobilen(S3, Nexus) är för stora, skönt med stor skärm men man bör kunna hantera den med en hand, oavsett storlek på hand!

____________________________

iOS-Iphone

Positivt: Flytet och enkelheten i operativsystemet
Byggkvaliten, finns helt enkelt ingen bättre byggd telefon. Allt är premium. Glas/aluminium känns betydligt bättre än plast i handen.

Negativt: Lite mer låst operativsystem

Finns såklart mer för/nackdelar hos bägge parter men tog bara upp de första jag tänker på. Och de är mina tankar:)

Men jag kan säga att om android får samma flyt så är de mkt intressant att byta från iPhone. Att de sedan är gjorda av plast får man väl ta, men att de flyter är de viktigaste för mig och där håller inte Android måttet ännu enligt mig.

s3 ägare här. tycker iphone 5 ser väldigt fin ut men för mig är användandet av itunes en dealbreaker. tycker också att ios är väldigt stabilt och funktionellt men som många säger, man är trött på det. det känns som wp8 har vind i seglen... folk vill testa nåt annat istället för android och ios. utvecklas wp8 bra så kanske det blir att hoppa på windows då.
har väldigt svårt att förstå de som är lojala ett läger.... variation är kul!

s3 och iphone 5 är superfina prylar båda två. kör ditt val på feeling.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Hade köpt 4S istället.

Iphone = Kvalité men inlåst
Samsung/Android = Relativt öppet, laggigt och du lär inte få många uppdateringar. Har någon samsung ens 4.1 än?

Har du testat S3:an? Det har jag och den är inte det minsta laggig.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Har du testat S3:an? Det har jag och den är inte det minsta laggig.

nej, jag upplever inget lagg heller. däremot är skärmen alldeles för ljussvag utomhus! största minuset.... annars har jag mest goda saker att säga om s3.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Har du testat S3:an? Det har jag och den är inte det minsta laggig.

Ja det har jag. Den är laggig enligt mig. Men det är som jag förklarade för någon annan, alla har olika känslighet för lagg. Vissa märker inte ens av det.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker om iPhone eller något annat kan följande video ge en tankeställare vad det är vi tror oss vilja ha. I detta fallet används iPhone men jag är övertygad om att man skulle kunna göra detta testet med många produkter. Många av oss går mer eller mindre på illusioner skapade genom reklambudskap mm.

http://www.huffingtonpost.com/2012/09/13/jimmy-kimmel-iphone-...

Permalänk
Skrivet av Macke93:

Galaxy S3 alla dagar i veckan! iPhone ligger efter på det mesta, sen så är inte en quad-core android laggig! Har själv lekt med en S3'a så jag vet

Och jag äger en sgs3 och den laggar inte ett dugg.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Min Galaxy nexus laggar mindre æn dom iphones jag har testat. Just nu sitter jag på 4.1.1 førøvrigt.

Permalänk
Medlem

Förstår inte. Det är ingen mega skillnad på mobilerna tror knappt du märker skillnad på hur snabba dom är. Välj den som känns bäst i handen och den som har bäst OS för dig.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att Iphone kan upplevas snabbare än en Andriod lur är för att den är så låst att man måste Jailbreaka den för att kunna göra något annat än att installera apps från marketen, på en Andriod är det öppnare men det är ju så klart från användare till användare.

Jag själv hade Iphone men bytte till S3an och har aldrig varit nöjdare, den är snabbare, känns bättre i handen samt att det finns vissa opratörer som låter dig delbetala den för 294kr i månaden, då får du fri surf, 3000 fria sms, samt telefonen och det inom det priset.

Dock finns det ju för och nackdelar med IOS mobiler och Andriod mobiler, det är som sagt från användare till användare så jag rekommenderar dig (som många andra har gjort) att testa båda mobilerna innan du bestämmer dig och se vilken som passar dig bäst.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Hade köpt 4S istället.

Iphone = Kvalité men inlåst
Samsung/Android = Relativt öppet, laggigt och du lär inte få många uppdateringar. Har någon samsung ens 4.1 än?

Jasså, min (samsung)Galaxy Nexus rullar på med 4.1 och laggar inte det minsta.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vinylens:

Skillnaden mellan 4.0 och 4.1 är väldigt liten
Sedan kan du inte påstå att S3'an är laggig om du påstår det så är Iphone ännu laggigare då det hackar mer på den än en S3'a

ONT: Kör med det du tycker känns bäst själv men jag vet inte om I5'an är värd 8000:- för att få 64 i minne men finns ju 16 och 32 med och dom är lite billigare.

Skillnaden är väldigt stor när det gäller hur laggigt Android är, säkerhet och Google Now inkl nya Google Voice Search.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd

Jag själv har en Android nu men kommer att köpa iPhone 5 snarast.

iPhone 5 är ju hårdvarumässigt en bättre telefon än de flesta Android-lurar om man bortser från att skärmen är liten (4 tum).

Vad du bör välja beror på om du föredrar Android eller iOS. Själv föredrar jag iOS med sin lätta och snygga design samtidigt som allt flyter på extremt bra till skillnad från Android-lurar.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exigo:

Jasså, min (samsung)Galaxy Nexus rullar på med 4.1 och laggar inte det minsta.

I så fall ser du inte mikrolagg, stör mig något enormt på det, har inget med hårdvaran att göra heller, det är Android som är dåligt optimerat.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

I så fall ser du inte mikrolagg, stör mig något enormt på det, har inget med hårdvaran att göra heller, det är Android som är dåligt optimerat.

Möjligtvis, men då sitter jag inte klistrad vid facebook/twitter/annat skit som de flesta tydligen måste ha en telefon till.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Jasså, min (samsung)Galaxy Nexus rullar på med 4.1 och laggar inte det minsta.

Exakt, alltså är du inte så känslig för lagg. Du ser inte det vissa andra ser.

Permalänk

Jag har en känsla av att denna tråd kommer sluta - iphone är bäst
samsung är bäst
iphone är bäst
samsung är bäst

Ontopic: Jag skulle valt s3:an men Iphone 5 är en mycket intressant lur också. Mycket snygg om inte annat.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Det är minst sagt märkligt hur valet av tillverkare av telefon leder till så mycket ont blod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

nej, jag upplever inget lagg heller. däremot är skärmen alldeles för ljussvag utomhus! största minuset.... annars har jag mest goda saker att säga om s3.

Finns att ställa in dynamisk skärpa som aktiveras tex om du går ut.Går att göra profiler som stänger av eller slå på helt automatiskt i android.Dynamisk inställning ger ljusare och skarpare bild på focuserade områden men drar mer batteri..Så det går alldeles utmärkt att se på skärmen i det starkaste solsken..

Jag skulle helt klart köpa SG3 + JB kommer vilken dag som helst nu.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz