Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur flashar jag tillbaka BIOSet som det var innan ?

Permalänk

Hur flashar jag tillbaka BIOSet som det var innan ?

Fick för mej att jag skulle installera Windows 8 Beta och då hittade jag på ASRocks hemsida ett BETA BIOS för just Windows 8. Flashade BIOSet som vanligt men det hände en grej som aldrig hänt förut. När flashen var klar (Trodde jag iaf) då liksom började den om igen fast nu stod det nåt med Intel bla bla. Antagligen gjorde den något som helt spolade min chans att få tillbaka BIOSet det gamla alltså.
Nu när jag startar datorn så är där en helt annan logga innan man kommer in i Windows. Alltså Chipset.
Så nu undrar jag hur får jag bort denna flash och återställa allt som det var innan ?
Antar att jag bara kan flasha om själva BIOSet till det ursprungliga men vad händer då med den där Intel grejen som också flashades ?
Vad var det igentligen som hände när det flashades så man såg att det stod Intel mm ?

Permalänk

Är det ingen som har en susning ?

Permalänk
Medlem

Alla BIOS versioner finns ju att ladda ner på AsRocks hemsida.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?cat=Download&os=BIOS&Model=Fatal1ty Z77 Professional

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Jo jag vet men när jag flashade detta BIOS för W8 så verkade den göra nåt med sockeln eller vad det nu va. Den flashade inte bara BIOS utan en anna grej med. Det stod Intel nånting. Det är de jag undrar vad det var om det går att få tillbaka det som det var innan.
Eller tror du det återställs om jag flashar som vanligt det gamla ?