Inspelning av Video, Audio och Webcam! :)

Permalänk
Medlem

Inspelning av Video, Audio och Webcam! :)

Halloj!
Jag är en tonåring som ser upp till många youtubers och hade tyckt det varit väldigt kul att pröva på det!
Jag har Vegas Pro 11, Fraps och en hyfsad webcam.
Kan ni rekomendera vad för kombination jag ska för att båda ha Audio, Video och Cam? Något som helst tar lite plats och är lätt att ha med o göra.
Jag har gjort detta lite innan men att recorda allt för sig men skulle va skönt med ett enda program... Några förslag?

Permalänk

Vad menar du med Audio, Video och Cam? Menar du att du ska spela in video från ett spel samtidigt som du spelar in din webbkamera? I så fall kan du spela in spelet med Fraps samtidigt som du spelar in din webbkamera med Windows Live Movie Maker (finns gratis att ladda ner från microsoft.com). Sedan får du sätta ihop allt i t.ex. Sony Vegas om du nu redan har det.

Tyvärr existerar ingen lösning för att spela in allt och redigera med ett program utan man får göra så som det står ovan. Jag kan ha förstått dig helt fel så säg till om det inte är det du menar

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem

LÖST! :)

Tack för svaret! men ja det hade vatt en bra lösning men jag hittade en bättre efter jag skrev detta och det va Xsplit som får allt samtidigt, men tack ändå!

Permalänk

Det går väl att spela in med Xsplit, dock är programmet egentligen gjort för livestreaming och ska du ha lite fler inställningar så kostar det i månaden.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS