Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Nja, det medföljer alltid en faktura vid förskottsutbyten. Om du skickar in din trasiga mus så stryks fakturan när returen är registrerad - struntar du i att skicka in din trasiga mus så får du betala fakturan.
Alternativet till detta vore att du först skickar in din mus, de registrerar den, kollar den och sen godkänner returen, därefter läggs det en ny order på en ny mus åt dig till 0:-. Dvs du hade fått vänta mycket längre.
Vi har förskottsutbyten som en tjänst åt våra kunder för att det ska gå snabbare, men det innebär också att vi måste försäkra oss om att ni skickar in den trasiga saken för att vi i vår tur ska kunna reklamera den, eller hur?

Här har du standardsvaret som går ut vid sådana ärenden, iaf via mail:

En faktura kommer medfölja den nya leveransen. Vi ber dig därför att invänta den nya leveransen innan du returnerar den defekta varan, så att du kan skicka med den NYA fakturan med returen.

- Förpacka varan du vill returnera tillsammans med den nya fakturan och returnera till nedan fraktfria adress:

Frisvar
CDON AB
Order Hemelektronik
20573136
258 00 HELSINGBORG

- Ange orsaken till returen när du returnerar varan så att produkten kan hanteras på rätt sätt.
- Posta kuvertet.

Om du gör precis så är allt kalas, fakturan stryks och du har din nya fina mus redan.

Idag är det fredag minsann och jag passar på att önska er alla en trevlig helg!

MVH Josefin

Det förstår jag också, och det är bara positivit.

Jag fick däremot väldigt lite information tydligen, och han nämde retursedel vilket jag inte fick med.
Sen fick jag leta upp att frisvars är fraktfritt, något han kunde upplyst mig om tycker man, finns nog fler som är lika dumma som mig.

Och sista betalning på fakturan är ju väldigt tight, det är liksom nästa fredag och jag fick paketet i slutet på denna veckan.
Dvs jag måste skicka det på måndag och hoppas att det kollas osv innan fredag nästa vecka.

Lite bättre information hade kanske varit bättre.

Och även vid returärende hos andra företag så får man ett email ang sin retur, med information osv, hur man än kontaktar dom ang sin retur ex via telefon.
Här har jag inte fått ett enda email om returen, något som antagligen hade varit väldigt bra i framtiden.

Ha en trevlig helg.

Permalänk

Jag vill passa på att lämna lite beröm till CDON.

Jag har varit kund under många år och alla beställningar/leveranser har fungerat bra, till skillnad från vissa andra nätbutiker.
Hoppas att ni fortsätter med Sweclockersrabatten under 2013 när det är dags att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Hej, igår (fredag) så köpte jag ett Asus gtx 580 matrix som var en fyndvara, kommer jag få med alla tillbehör som följer med i original utförandet? Tack på förhand! Ha en trevlig helg

Permalänk
Medlem

Beställde en dator av er för några dagar sen. Vid betalning blev det något error message. Det visade sig senare att pengarna blev reserverade på mitt konto utan att beställningen gick igenom. Sitter fortfarande utan pengarna över helgen medans datorn tagit slut, och kan inte göra något. Känns förjävligt då jag meddelade er support kort efter felet och blev informerad om att reservationen skulle försvunnit. Nån annan som varit med om nåt liknande? Era priser är bra, och fel händer ibland, men jag har aldrig varit med om nåt liknande. (skriver här för att kundtjänst inte svarat på långt över 24tim)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimurai:

(skriver här för att kundtjänst inte svarat på långt över 24tim)

Notera dock: Vi garanterar svar inom 24 timmar (vardagar)

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar vad jag ska göra om jag köpt en vara av er och den går sönder efter eran garanti men tillverkarens garanti fortfarande gäller?

Ni har ju tyvärr inga butiker vilket känns lite surt

/Viktor

Visa signatur

Chassi: CM 690 II Advanced | CPU: i-5 3570K 3.8 Ghz | CPU Cooler: CM Hyper 212 Evo | GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 x3 | PSU: Corsair AX 750W | MB: Gigabyte Z77X-UD5H | SSD: Samsung 830 256gb | RAM: Corsair Vengeance LP 4x4gb | Skärm: 1 Acer 24¨ GD245HQAbid 120Hz | Skärm: 2 LG 22¨ Flatron L222WS | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Razer Diamondback 3G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskeen:

Hej!

Jag undrar vad jag ska göra om jag köpt en vara av er och den går sönder efter eran garanti men tillverkarens garanti fortfarande gäller?

Ni har ju tyvärr inga butiker vilket känns lite surt

/Viktor

Kontakta tillverkaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen:

Kontakta tillverkaren?

Jo ja vet men det känns smidigare om man kan cdons hjälp

Visa signatur

Chassi: CM 690 II Advanced | CPU: i-5 3570K 3.8 Ghz | CPU Cooler: CM Hyper 212 Evo | GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 x3 | PSU: Corsair AX 750W | MB: Gigabyte Z77X-UD5H | SSD: Samsung 830 256gb | RAM: Corsair Vengeance LP 4x4gb | Skärm: 1 Acer 24¨ GD245HQAbid 120Hz | Skärm: 2 LG 22¨ Flatron L222WS | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Razer Diamondback 3G

Permalänk

Har tänkt att testa köpa lite dator prylar från er, specifikt grafik och processor och moderkort. Dock vet jag att de kommer 15% sweclockers i slutet på månaden så hoppas på detta då, kanske blir att köpa allt hos er då. Vem vet.

Nätt datum?=)

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON:

Det är normalt ett par hanteringsdagar hos Posten för ärenden som dessa, innan ändringen går igenom och paketet väl går vidare. Ni bör dock ha leveransen inom kort..

Skulle gissa att det är mer än ett par dagar så häng inte upp dig på detta, de försöker bara lugna dig men det fick nog lite motsatt effekt..
Hade själv ett paket en gång som kom till fel utlämningsställe, rätt stad dock. Trots att utlämningsställena bara ligger några kilometer ifrån varandra så åkte paketet givetvis tillbaka till Segeltorp (2,5 mil) för omsortering och tillbaka igen.
Fyra dagar senare (försenat) kunde jag hämta ut mitt paket.
CDON verkar ha gjort vad de kan för att rätta till situationen, konstigt att de inte fortsätter svara dig dock.
Skulle nog fortsätta gå på Posten vid det här laget om jag var du.

Permalänk
Medlem

Läste att man får en rabattkod på 50 kr varje gång man handlar över 600 kr hos er. Gäller det på varje köp man gör? Eller går det bara en gång? Och kommer ni ha 15% rabatt i slutet av månaden? Har läst att det brukar vara så men har inte varit med om det själv någon gång eftersom jag är ganska ny i det här med datorbygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurfie:

Läste att man får en rabattkod på 50 kr varje gång man handlar över 600 kr hos er. Gäller det på varje köp man gör? Eller går det bara en gång? Och kommer ni ha 15% rabatt i slutet av månaden? Har läst att det brukar vara så men har inte varit med om det själv någon gång eftersom jag är ganska ny i det här med datorbygge.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Håll utkik på den sidan runt den 26-28 varje månad.
Brukar vara då 15% rabatten kommer upp.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nivity:

Det förstår jag också, och det är bara positivit.

Jag fick däremot väldigt lite information tydligen, och han nämde retursedel vilket jag inte fick med.
Sen fick jag leta upp att frisvars är fraktfritt, något han kunde upplyst mig om tycker man, finns nog fler som är lika dumma som mig.

Och sista betalning på fakturan är ju väldigt tight, det är liksom nästa fredag och jag fick paketet i slutet på denna veckan.
Dvs jag måste skicka det på måndag och hoppas att det kollas osv innan fredag nästa vecka.

Lite bättre information hade kanske varit bättre.

Och även vid returärende hos andra företag så får man ett email ang sin retur, med information osv, hur man än kontaktar dom ang sin retur ex via telefon.
Här har jag inte fått ett enda email om returen, något som antagligen hade varit väldigt bra i framtiden.

Ha en trevlig helg.

Hej hej

Jag påminner kundtjänst/support att de bör inkludera all sån info även via chatten.

MVH Josefin

Skrivet av simme300:

Hej, igår (fredag) så köpte jag ett Asus gtx 580 matrix som var en fyndvara, kommer jag få med alla tillbehör som följer med i original utförandet? Tack på förhand! Ha en trevlig helg

Hej hej

Troligen inte då det är en fyndvara.

MVH Josefin

Skrivet av nimurai:

Beställde en dator av er för några dagar sen. Vid betalning blev det något error message. Det visade sig senare att pengarna blev reserverade på mitt konto utan att beställningen gick igenom. Sitter fortfarande utan pengarna över helgen medans datorn tagit slut, och kan inte göra något. Känns förjävligt då jag meddelade er support kort efter felet och blev informerad om att reservationen skulle försvunnit. Nån annan som varit med om nåt liknande? Era priser är bra, och fel händer ibland, men jag har aldrig varit med om nåt liknande. (skriver här för att kundtjänst inte svarat på långt över 24tim)

Hej hej

Skicka mig ett PM med ditt ordernummer så kollar jag på det.

MVH Josefin

Skrivet av powerlol:

Notera dock: Vi garanterar svar inom 24 timmar (vardagar)

Har en fråga som någon användare kanske kan svara på iom att det är helg:

Jag tänkte beställa ett nätagg som kostar 649 kr och använda en rabattkod på 50 kr så att summan blir 599 kr (+ frakt).
Kommer jag få en ny rabattkod (50 kr) via mejl eller måste jag lägga till något mer?

Hej hej

Ordervärdet måste överstiga 600:-.

MVH Josefin

Skrivet av Fiskeen:

Hej!

Jag undrar vad jag ska göra om jag köpt en vara av er och den går sönder efter eran garanti men tillverkarens garanti fortfarande gäller?

Ni har ju tyvärr inga butiker vilket känns lite surt

/Viktor

Hej hej

Som någon svarat här redan - kontakta tillverkaren. Om du stöter på problem så kontakta vår support så kan de troligen hjälpa dig vidare. Men det är alltså i första hand tillverkaren du vänder dig till.

MVH Josefin

Skrivet av Gurfie:

Läste att man får en rabattkod på 50 kr varje gång man handlar över 600 kr hos er. Gäller det på varje köp man gör? Eller går det bara en gång? Och kommer ni ha 15% rabatt i slutet av månaden? Har läst att det brukar vara så men har inte varit med om det själv någon gång eftersom jag är ganska ny i det här med datorbygge.

Hej hej

Ja, varje gång du handlar och varuvärdet överstiger 600:- får du en rabattkod på 50:-.
Vi planerar att ha en 15%-rabatt även denna månaden, tänk dock på att det är på utvalda varor, inte alla komponenter.

MVH Josefin

Skrivet av ericsundell2:

Har tänkt att testa köpa lite dator prylar från er, specifikt grafik och processor och moderkort. Dock vet jag att de kommer 15% sweclockers i slutet på månaden så hoppas på detta då, kanske blir att köpa allt hos er då. Vem vet.

Nätt datum?=)

Hej hej

Brukar dra igång 26-28 nån gång och vara under 4-5 dagar. Håll utkik här: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

tänkte bara fråga lite snabbt när ni får in denna hårddisk-kabinett?
http://cdon.se/hemelektronik/deltaco_map-gd25u3-17705687

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

När kommer ni få in Asus G55/G75? Kommer ni också möjligtvis fixa ett lite mer konkurrenskraftigt pris då priserna ser likadana ut på t.ex. prisjakt?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, var skriver man in rabattkoden?

Visa signatur

3570k, Gtx 770, 120Gb ssd, 8Gb 1600Mhz.

Permalänk
Medlem

i kassan, finns en ruta på vänster sida, mitten "rabattkod"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hejsan CDON!

Köpte mig en "beggagnad" Antec Kühler 620 vattenkylare via marknaden på Sweclockers, den var fortf inplastad och ja, därmed aldrig uppackad/använd. Fick med kvitto att den är köpt hos er i slutet på april detta år, och nu, några timmar senare när jag hämtat ut den från posten och fått upp den på datorn, så har jag självklart råkat fått ett sådanthär måndagsexemplar av dessa kylarna, pumpen låter f*n, låter som att den ska skära ihop vilken sekund som helst. Hur löser man ett garantiärende som detta, då det inte är mitt namn som står på kvittot?

Tack på förhand,
Mvh // Tobias

P.S. Värt och nämna kanske är att jag prövat stresstestat min CPU för och värma "pumpen" lite, kom upp till 57 grader som max, men ljudet ändrar sig inte alls. Har pvöat "vickat" på datorn lite fram och lite bak för och se om ljudet ändrat sig, men icke D.S.

EDIT: Jag avvaktar tills imorgon, efter en timme nu försvann ljudet :S Men jag är fortf intresserad av ett svar ifall jag skulle behöva nu ändå.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Måste ge beröm.
Senaste två beställningar från CDON gick otroligt smidigt. Skickas iväg samma dag som beställning och jag får paket dagen efter.
La in en beställning imorse, paketet är redan i Malmö och kommer att levereras under eftermiddagen imorgon.
Mycket bra! Nu gäller det bara att statuset uppdateras i realtid också!

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att ni är bäst. Bäst pris och snabba leveranser.
Tack

Visa signatur

Chassi|NXZT Phantom Moderkort|Asrock Extreme3 Gen3 Z68 RAM|Corsair Vengence 2x4gb 1600mhz Processor|Intel i5 2500K @ 4.2ghz Grafikkort| ASUS Radeon6950 DirectCU II @ 900mhz PSU|Corsair TX750W Kylare|Cooler Master 212+ Scythe Gentle Typhoon 1450rpm SSD|OCZ Vertex 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Hejsan CDON!

Köpte mig en "beggagnad" Antec Kühler 620 vattenkylare via marknaden på Sweclockers, den var fortf inplastad och ja, därmed aldrig uppackad/använd. Fick med kvitto att den är köpt hos er i slutet på april detta år, och nu, några timmar senare när jag hämtat ut den från posten och fått upp den på datorn, så har jag självklart råkat fått ett sådanthär måndagsexemplar av dessa kylarna, pumpen låter f*n, låter som att den ska skära ihop vilken sekund som helst. Hur löser man ett garantiärende som detta, då det inte är mitt namn som står på kvittot?

Tack på förhand,
Mvh // Tobias

Enligt svensk lag så har du ingen rätt att kräva garanti på den kylaren.
Det är enbart den ursprungliga köparen som har den rättigheten enligt lagen och det gäller allt garanti,reklamation,lämna tillbaks,etc och detta gäller butiker,grosister,tillverkare,etc.
Dvs garanti,etc följer EJ produkten utan köparen enligt svensk lag!

MEN det hindrar inte butiker,tillverkare,etc att sätta en egen policy att garanti,etc följer produkten istället för köparen.
Problemet med detta är att om en anställd från tex kundtjänst,lagret(som tar imot paketet),verkstaden,någon annan mellanhand på vägen,nån chef,etc har en dålig dag och bestämmer sig för att vara nitisk,jävlas,etc så har du ingen lag att luta dig tillbaks på.
Dvs dom har 100% rätt (enligt lag) att i vilket skede som helst avbryta,neka garanti,etc och alla vet ju att på kundtjänst,etc sitter ju inte alltid dom mest glada mäniskorna och alla kan ha en dålig dag,etc.
Och det är ju inte direkt ovanligt att företag krånglar när dom enligt lag måste laga på garanti,etc (dvs till den ursprungliga köparen).

Nu har ju cdon sagt tidigare i tråden att allt följer varan så det "ska" inte vara några problem för dig att byta,laga om det skulle behövas men bli inte förvånad om det blir krångel.
Och det enda du då kan göra är att klaga du kan med andra ord inte kräva något.

Allt detta är anledningen till att jag väldigt,väldigt sällan handlar begagnade dator delar (+ ESD risken att man aldrig vet hur någon hanterat produkten) om det ens ska vara aktuellt för mig att handla så ska priset vara runt 50% av dagens nypris (dvs inte nypris för 2 år sedan som var tex 90% högre än i dag) heller 50% av nypriset för en liknande,lika snabb vara idag (vilket då brukar vara VÄLDIGT mycket billigare).

Det spelar ingen roll om du skulle stå utanför dörren på elgiganten och köpa en vara som var inhanlad för 10sek sedan och sen gå direkt in för att åberopa garanti,reklamation,lämna tillbaks,etc och i detta fallet skulle jag inte handla om priset var mer än 50%.
Så jag hoppas att du fick ett bra pris.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

CDOn har Asus 7970 med DCUII (TOP-varianten) för 3349 idag. Hmm... Beställa idag eller vänta och se om den hamnar i 15%-gruppen av komponenter nu i dagarna?
Tips från andra Sweclockare?

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Enligt svensk lag så har du ingen rätt att kräva garanti på den kylaren.
Det är enbart den ursprungliga köparen som har den rättigheten enligt lagen och det gäller allt garanti,reklamation,lämna tillbaks,etc och detta gäller butiker,grosister,tillverkare,etc.
Dvs garanti,etc följer EJ produkten utan köparen enligt svensk lag!

MEN det hindrar inte butiker,tillverkare,etc att sätta en egen policy att garanti,etc följer produkten istället för köparen.
Problemet med detta är att om en anställd från tex kundtjänst,lagret(som tar imot paketet),verkstaden,någon annan mellanhand på vägen,nån chef,etc har en dålig dag och bestämmer sig för att vara nitisk,jävlas,etc så har du ingen lag att luta dig tillbaks på.
Dvs dom har 100% rätt (enligt lag) att i vilket skede som helst avbryta,neka garanti,etc och alla vet ju att på kundtjänst,etc sitter ju inte alltid dom mest glada mäniskorna och alla kan ha en dålig dag,etc.
Och det är ju inte direkt ovanligt att företag krånglar när dom enligt lag måste laga på garanti,etc (dvs till den ursprungliga köparen).

Nu har ju cdon sagt tidigare i tråden att allt följer varan så det "ska" inte vara några problem för dig att byta,laga om det skulle behövas men bli inte förvånad om det blir krångel.
Och det enda du då kan göra är att klaga du kan med andra ord inte kräva något.

Allt detta är anledningen till att jag väldigt,väldigt sällan handlar begagnade dator delar (+ ESD risken att man aldrig vet hur någon hanterat produkten) om det ens ska vara aktuellt för mig att handla så ska priset vara runt 50% av dagens nypris (dvs inte nypris för 2 år sedan som var tex 90% högre än i dag) heller 50% av nypriset för en liknande,lika snabb vara idag (vilket då brukar vara VÄLDIGT mycket billigare).

Det spelar ingen roll om du skulle stå utanför dörren på elgiganten och köpa en vara som var inhanlad för 10sek sedan och sen gå direkt in för att åberopa garanti,reklamation,lämna tillbaks,etc och i detta fallet skulle jag inte handla om priset var mer än 50%.
Så jag hoppas att du fick ett bra pris.

Tackar för svar! Tycker dock det är konstigt att garanti ska följa köparen och inte produkten, det är väl ändå på produkten garantin gäller på. Men det är vad jag tycker och nog många andra. Hade inte den blekaste att lagen sa annorlunda. Jodå, fick köpa kylaren för 250kr med frakt, fortf inplastad som sagt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bourne94:

Hej!

tänkte bara fråga lite snabbt när ni får in denna hårddisk-kabinett?
http://cdon.se/hemelektronik/deltaco_map-gd25u3-17705687

Tack på förhand!

Hej hej

Tyvärr är det väldigt lång leveranstid på den just nu, beräknat datum enligt leverantören är inte förrän i november.

MVH Josefin

Skrivet av zelxi:

När kommer ni få in Asus G55/G75? Kommer ni också möjligtvis fixa ett lite mer konkurrenskraftigt pris då priserna ser likadana ut på t.ex. prisjakt?

Hej hej

G55:an vi har på sidan ska komma in i slutet av veckan. G75 har vi dessvärre inte fått något datum på än.
Jag ber datoransvarige här att kolla över priserna, förhoppningsvis kommer han fram till nån bra deal.

MVH Josefin

Skrivet av Tozzi:

Hejsan CDON!

Köpte mig en "beggagnad" Antec Kühler 620 vattenkylare via marknaden på Sweclockers, den var fortf inplastad och ja, därmed aldrig uppackad/använd. Fick med kvitto att den är köpt hos er i slutet på april detta år, och nu, några timmar senare när jag hämtat ut den från posten och fått upp den på datorn, så har jag självklart råkat fått ett sådanthär måndagsexemplar av dessa kylarna, pumpen låter f*n, låter som att den ska skära ihop vilken sekund som helst. Hur löser man ett garantiärende som detta, då det inte är mitt namn som står på kvittot?

Tack på förhand,
Mvh // Tobias

P.S. Värt och nämna kanske är att jag prövat stresstestat min CPU för och värma "pumpen" lite, kom upp till 57 grader som max, men ljudet ändrar sig inte alls. Har pvöat "vickat" på datorn lite fram och lite bak för och se om ljudet ändrat sig, men icke D.S.

EDIT: Jag avvaktar tills imorgon, efter en timme nu försvann ljudet :S Men jag är fortf intresserad av ett svar ifall jag skulle behöva nu ändå.

Hej hej

Som grizzly påpekat så hör garantin enligt lag ihop med köparen, inte produkten. Det är att avtal säljaren och köparen ingår, inte säljaren och produkten.
Men har du kvar kvittot så kontakta vår kundtjänst/support, de brukar hjälpa till om man bara har kvitto på produkten.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Tyvärr är det väldigt lång leveranstid på den just nu, beräknat datum enligt leverantören är inte förrän i november.

MVH Josefin

Hej, och tack för svaret

Då får man gråtandes vända sig till en annan butik, då jag måste ha den ganska snart

Men får väll beställa något annat från er istället, då ni alltid har skött mina beställningar exemplariskt, tack!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bourne94:

Hej, och tack för svaret

Då får man gråtandes vända sig till en annan butik, då jag måste ha den ganska snart

Men får väll beställa något annat från er istället, då ni alltid har skött mina beställningar exemplariskt, tack!

Hej hej

Usch då, jag får väl gråta en skvätt här med.

Tack själv! Du kanske hittar nåt fint på 15%-aren senare i veckan istället.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Usch då, jag får väl gråta en skvätt här med.

Tack själv! Du kanske hittar nåt fint på 15%-aren senare i veckan istället.

MVH Josefin

Hej hej!

man får överleva det med ^^

Men får hoppas på att man hittar något på 15%-aren, håller tummarna för prolle eller moderkort

Men du vet inte något om man kan få tag på den här för samma pris när den finns i lager igen då jag behöver en tyst (billig) kylare?
http://cdon.se/hemelektronik/zalman_cnps9300at_cpu_cooler-113...

Tack igen!

Mvh Viktor

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Bllir det 15% på (viss) hårdvara i veckan, sa du?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Bllir det 15% på (viss) hårdvara i veckan, sa du?

Japp, Cdon verkar köra det nu i veckan!

Håll utkik

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |