Hur mycket prestanda skillnad på Asus 560Ti 448 Core och Asus 660 Ti?

Permalänk
Medlem

Hur mycket prestanda skillnad på Asus 560Ti 448 Core och Asus 660 Ti?

Ja som titeln säger, är det någon speciellt stor skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phastx:

Ja som titeln säger, är det någon speciellt stor skillnad?

Stor skillnad, ja.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Stor skillnad, ja.

Okey bra, har nämligen precis uppdaterat till 660 Ti, men märker inte så jättestor FPS skillnad i GW2, dock har jag nu för 1 timme sen fått små konstiga sträck på skärmens högra sida som uppkommer då jag " drar och ändrar storleken på ett fönster " och det dycker om lite av sig själv också :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phastx:

Ja som titeln säger, är det någon speciellt stor skillnad?

här hittar du svaret http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

bf3= 34 fps mer
stalker= 16fps mer
metro= 9fps mer

men du kan så klart överklocka ditt gtx 560 och kolla vad du får.. testa 1ghz först...

men så klart har du en bra skärm(högupplösning/120hz) och vill utnyttja det så varför inte men har du en vanlig 60hz skärm så.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phastx:

Okey bra, har nämligen precis uppdaterat till 660 Ti, men märker inte så jättestor FPS skillnad i GW2, dock har jag nu för 1 timme sen fått små konstiga sträck på skärmens högra sida som uppkommer då jag " drar och ändrar storleken på ett fönster " och det dycker om lite av sig själv också :s

uppdaterat drivers(med uppdaterat menar jag att du har tagit bort drivrutinerna och installerat dem senaste..)? har du en 60hz skärm och vsync på så lär du inte känna något, kanske lite smidigare när man kollar runt..
vilket model och vad har du för temp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phastx:

Okey bra, har nämligen precis uppdaterat till 660 Ti, men märker inte så jättestor FPS skillnad i GW2, dock har jag nu för 1 timme sen fått små konstiga sträck på skärmens högra sida som uppkommer då jag " drar och ändrar storleken på ett fönster " och det dycker om lite av sig själv också :s

Kan bara inte låta bli att fråga, du tror inte det är bättre att kolla upp ifall kortet du köper är bättre INNAN du köper det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

uppdaterat drivers(med uppdaterat menar jag att du har tagit bort drivrutinerna och installerat dem senaste..)? har du en 60hz skärm och vsync på så lär du inte känna något, kanske lite smidigare när man kollar runt..
vilket model och vad har du för temp?

Yes, har nyaste 306.23, har en 60hz LG LED skärm, har http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759510#extra och temp vid idle är ca 30 - 32 grader, 60 - 73 i full load..

Men jag startade bara om datorn nu så slutade strecken att komma, men har ju bara haft kortet i 3 dagar så om börjar jävlas igen så får jag väl bara höra av mig till återförsäljaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Kan bara inte låta bli att fråga, du tror inte det är bättre att kolla upp ifall kortet du köper är bättre INNAN du köper det?

Det gjorde jag, men ville bara påpeka att jag inte märkte speciell stor skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phastx:

Yes, har nyaste 306.23, har en 60hz LG LED skärm, har http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759510#extra och temp vid idle är ca 30 - 32 grader, 60 - 73 i full load..

Men jag startade bara om datorn nu så slutade strecken att komma, men har ju bara haft kortet i 3 dagar så om börjar jävlas igen så får jag väl bara höra av mig till återförsäljaren

hmmm kan inte så mycket om nvidia, men ibland så måste tabort/avinstallera de gamla drivrutinerna och sen installera de nya(bäst så...)

hmmm du har en 60hz skärm så du lär inte få mer än 60fps.... även om kortet klarar av att ge dej 90fps i bf3..

du hade väl esd armband när du installerade det? esd kan förstöra grafikort/minne/modekrort/hårddisk allt....

kolla så att det är ingen glabb i kabeln(skruva fast den)!! hade typ ett sånt problem med mitt hd6850 men tillslut så byte jag kabel och det löste sej....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hmmm kan inte så mycket om nvidia, men ibland så måste tabort/avinstallera de gamla drivrutinerna och sen installera de nya(bäst så...)

hmmm du har en 60hz skärm så du lär inte få mer än 60fps.... även om kortet klarar av att ge dej 90fps i bf3..

du hade väl esd armband när du installerade det? esd kan förstöra grafikort/minne/modekrort/hårddisk allt....

kolla så att det är ingen glabb i kabeln(skruva fast den)!! hade typ ett sånt problem med mitt hd6850 men tillslut så byte jag kabel och det löste sej....

Kan ju dock se att fpsen kan gå högre än 60 på siffrorna, men ja, det är nog lite bättre när det är mycket folk / händer mycket i spelen
Nej inget armband men var noga med att få bort statisk elektricitet! Men somsagt, startade bara om datorn och ser nu inga streck. så hoppas det håller sig så!

MvH

Permalänk
Medlem

Oj, märkte nu att jag råkade posta i Radeon Forumet, flytta gärna till GeForce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phastx:

Okey bra, har nämligen precis uppdaterat till 660 Ti, men märker inte så jättestor FPS skillnad i GW2, dock har jag nu för 1 timme sen fått små konstiga sträck på skärmens högra sida som uppkommer då jag " drar och ändrar storleken på ett fönster " och det dycker om lite av sig själv också :s

GW2 är CPU bundet. Det är faktiskt så mycket bundet till CPU:n att nvidia väntar på att ArenaNet ska göra något åt det så de kan börja med drivrutiner.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Hör hemma i Geforce, inte Radeon.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.