Steam accepterar inte cd-key för borderlands 2

Permalänk
Medlem

Steam accepterar inte cd-key för borderlands 2

Fick med 2 cd-keys, en på ett ensamt blad och en på baksidan av manualen. Dock så fungerar ingen, eller anses ogiltig. Har provat ändra från 1- I - L etc. Finns det något jag kan göra? Har skrivit ett meddelande till steam supporten, men det tar sin lilla tid. Köpte spelet 1h från webhallen, kan man gå dit och byta? Eller finns det nått jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Säker på att det är för Steam då? Nu vet jag inte om det följer med en DVD-skiva för det spelet, eller en kod för t.ex Origin (knappast ), men detta är det enda jag kan säga, tyvärr. Om du är helt säker på att det är för Steam så är det väl bara att gå in och säga som det är och hoppas på det bästa?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Visst fick jag med en skiva, men när jag väljer att installera så görs allt i steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Visst fick jag med en skiva, men när jag väljer att installera så görs allt i steam.

Måste man skriva in en kod då? Har för mig jag köpte något spel med Steam-CD, men jag minns inte att jag har behövt skriva in kod också? Testa att gå till "spel>aktivera en produkt på steam", och skriv in kode(n/rna) då?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Först vill jag förtydliga att jag har köpt spelet i butik, steam kom upp när jag ville installera.

Provade att gå omvägen genom steam först, men hamnade på precis samma ställe, ogiltig kod.

Permalänk

provat både med och utan bindestreck? t.ex. xxxxx-xxxxx-xxxxx och xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Permalänk
Medlem

Har för mig att när jag installerade GTA IV så fungerade inte cdkeyn jag hade. Men efter jag installerat den och startade spelet (genom steam). Så kom cdkeyn upp och sa till mig att komma ihåg den. Då man loggar in på windows live. Kan det inte vara likadant på borderlands (dvs att du skriver in cdkeyn på windows live)?

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

finns ju fler "kombinationer" som kan se likadana ut, t ex 0-O, alla (typ?) nycklar e alltid skrivna med versaler, så att du inte tar fel där också, annars vet jag inte :/...

förövrigt, borderlands 2 använder steamworks, dvs det spelar ingen roll vart du köper spelet, man måste ha steam.

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naruto:

Har för mig att när jag installerade GTA IV så fungerade inte cdkeyn jag hade. Men efter jag installerat den och startade spelet (genom steam). Så kom cdkeyn upp och sa till mig att komma ihåg den. Då man loggar in på windows live. Kan det inte vara likadant på borderlands (dvs att du skriver in cdkeyn på windows live)?

GTA 4 är inte steamworks, däremot används nyckeln till GFWL som du säger. Borderlands 2 är dock steamworks som jag förstått det och kräver därför en nyckel som man aktiverar i Steam vare sig skivan används eller ej. Kontakta support TS, om du har testat alla kombinationer av i l 1 osv.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Är det ngn som vet var man hittar cd key till bordelands 2 på msi gtx 660 ti?