Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Kylflänsarna vägrar fastna.

Hej.

Har nyligen köpt en Twin Turbo 2 kylare. Kylflänsarna vägrar fastna på minnena och VR. Det stod i manualen att det skulle vara 5 hour cure time. Jag väntade 5 timmar men direkt jag vände kortet upp och ner så lossnade några. Jag satte tillbaka dem och väntade 5 timmar till och de var fortfarande lösa lite grann. Då väntade jag tills idag och då när jag vände kortet så lossnade 2st flänsar och en började glida.

Jag har nu gjort om allt och använt den sista limpåsen som följde med. Jag har läst att en del har haft sådana problem med Arctic Cooling kylare förut. Finns det något dubbelhäftande kyltejp eller nå man kan köpa?

EDIT: Hoppsan. Skrev visst i fel forumdel... läste inte sista ordet: Processorer Sorry my bad!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Fanns inget där? De där thermal pads var inte dubbelhäftande. Men det fanns visst under en egen kategori. Sorry my bad. Onödig tråd i fel forumdel.

Får man skylla på att man inte har tagit sitt morgonkaffe?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hej #enbom! Har du följt manualen?
http://www.arctic.ac/fileadmin/att2/manual_se.pdf

Lycka till!

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Hjälpsam

Rengjort med sprit/aceton innan så att alla ytor var 100% kemiskt rena?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesman:

Jag följde manualen som följde med kylaren. Den såg inte exakt ut så där bild för bild men det var samma saker man skulle göra.

Skrivet av Fluf:

Rengjort med sprit/aceton innan så att alla ytor var 100% kemiskt rena?

Ja. Jag rengjorde med aceton före.

Jag har beställt värmeledande dubbelhäftande tejp från inet nu ifall det inte fastnar den här gången heller.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av #enbom:

Ja. Jag rengjorde med aceton före.

Jag har beställt värmeledande dubbelhäftande tejp från inet nu ifall det inte fastnar den här gången heller.

Använde du ett suddgummi också?

Länka gärna vilken tejp du köpte och hur det gick med monteringen när du blir klar!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Jag följde manualen som följde med kylaren. Den såg inte exakt ut så där bild för bild men det var samma saker man skulle göra.

Ja. Jag rengjorde med aceton före.

Jag har beställt värmeledande dubbelhäftande tejp från inet nu ifall det inte fastnar den här gången heller.

Har du använt OLJEFRI aceton?

Edit: Du har väl inte fingrat på sakerna efter att du rengjort dom? Vi människor har en fet hy, lämnar spår efter oss från fingrarna så det kan också orsaka att det inte fäster.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Använde du ett suddgummi också?

Länka gärna vilken tejp du köpte och hur det gick med monteringen när du blir klar!

Jo jag har använt suddgummi. Det visade så enligt manualen också.

Länk till tejpen: http://www.inet.se/produkt/5322224/varmeledande-dubbelhaftad-...

Skrivet av Tarasus:

Har du använt OLJEFRI aceton?

Edit: Du har väl inte fingrat på sakerna efter att du rengjort dom? Vi människor har en fet hy, lämnar spår efter oss från fingrarna så det kan också orsaka att det inte fäster.

Jo jag har använt kemiskt rent aceton och nej jag har inte fingrat på kontaktytorna.

EDIT: Har nu suttit i 5 timmar. 2 sitter fortf löst. Speciellt VR. Den vägrar fastna. Jag har nu lagt på lite tryck på flänsarna i hopp om att det hjälper annars så blir det att vänta tills jag får kyltejpen.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kylflänsarna vägrade fastna med limmet. Har nu fått hem kyltejpen och det fungerade hur bra som helst med det. Enkelt att sätta dit och ingen väntetid.

IDLE (originalkylare) : 50-55C
IDLE (Twin Turbo 2) : ~33C (60% hastighet, knäpptyst)

LOAD (Originalkylare) : 80-85C
LOAD (Twin Turbo 2) : Inte testat ännu, Återkommer!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Fungerade perfekt senast jag prövade det, men 5 timmar är inte exakt korrekt. Tog väl kanske en 12 timmar innan dom satt fast ? Lät dom vara över natten.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.