Permalänk
Medlem

NMT internet ?!

Hej!

En bekant till mig kommer att flytta upp mellan Haparanda och Övertorneå.
Varken Telia eller BBB kan erbjuda ett "mark"abonnemang till det huset och vad jag fattat så är 3G-4G näten väldigt dåliga så högt upp i landet.

Jag har hört att det finns något abonnemang som använder NMT nätet och undrar vad ni har att säga om det?!

Vad skulle ni göra i hans situation?

Han spelar mycket x-box online och behöver något som är både nog snabbt och väldigt stabilt.

*edit*

Fick just höra att masten som är aktuell för honom skulle ligga 4 mil bort.
Det låter väldigt långt, men svårt att säga någonting när man har absolut noll koll på det där.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om NMT, men kanske Net1 med utomhus antenn är något?
http://www.net1.se/privat/tackning.aspx

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar.

Det var net1 som jag syftade på och trodde att det de har var just detta "NMT nät".

Kartan de hade visade att täckningskvaliteten var "täckning utomhus med antenn".
Med andra ord knappast något som är bra nog.

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Jag hatar begrepp som "95%:ig täckning" och "turbofart".
Vad fan betyder det liksom?!

Permalänk
Skrivet av gregonov:

Tack för svar.

Jag hatar begrepp som "95%:ig täckning" och "turbofart".
Vad fan betyder det liksom?!

De 5% av landet där du befinner dig har inte täckning, och turbofart är samma feature som du har på en 486:a, om du trycker in knappen går det lite långsammare

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m