Permalänk
Medlem

Moneymakers

Jag kör en Type 59 för att tjäna pengar. Hur jämför sig den med superpershing och JT 8.8?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Jag kör en Type 59 för att tjäna pengar. Hur jämför sig den med superpershing och JT 8.8?

Typen vad jag vet gör mer då den är mobilare och kan få ut mer skada per strid än dem andra 2 om dem inte hamnar i sniper eller situationer där dem bara står och matar ner fiender som inte går igenom deras fronter.

Credits baseras mycket på skada du gör eller laget gör på mål du scoutar, Så en runda där du cappar eller laget cappar med 4 pers kvar mot 15 är minus i ekonomin för dig i en guld tank.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Typen vad jag vet gör mer då den är mobilare och kan få ut mer skada per strid än dem andra 2 om dem inte hamnar i sniper eller situationer där dem bara står och matar ner fiender som inte går igenom deras fronter.

Credits baseras mycket på skada du gör eller laget gör på mål du scoutar, Så en runda där du cappar eller laget cappar med 4 pers kvar mot 15 är minus i ekonomin för dig i en guld tank.

Så då skulle det vara bättre att skippa cappandet för att försöka få lite mer skada?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Så då skulle det vara bättre att skippa cappandet för att försöka få lite mer skada?

Capping ger 0 creds.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Angående cap vs. kill så är det såklart en tidsfråga också. Tror man att man kommer tjäna på att jaga efter den sista lighten på fiendelaget och kanske inte ens få iväg ett skott eller tjänar man mer på att cappa snabbt och gå vidare till nästa match. Många glömmer bort att tid är pengar och att åka runt för att skjuta småmål är inte alltid värt det.

Med det sagt är det ändå överlag mer givande att ta sig an fienden med kanonen än att cappa.

Permalänk

Har Type, T34 och Löwe men den som jag drar in mest credits på är Löwen, inte alltid men överlag så har det blivit så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Capping ger 0 creds.

Detta tjöt som pågått sedan closed beta om att cappa inte ger pengar/xp är fel.
det ger dig som är inne i cappen både xp och credits...
http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics

Permalänk
Medlem

Enligt wikin ska man då alltså vara i cirkeln när man vinner, resten spelar ingen roll.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ast0r:

Detta tjöt som pågått sedan closed beta om att cappa inte ger pengar/xp är fel.
det ger dig som är inne i cappen både xp och credits...
http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics

Kul att det då står:
"Scoring base capture points" -> "Credits awarded? No"

Lite senare står det dock att alla som är i cap vid slutförd cappning (svengelska ftw) får en liten mängd credits oavsett hur mycket de bidragit till cappen.

Edit: Dock är det en wiki som inte behöver stämma till 100% och det står inte heller hur mycket credits det är, min gissning är att om det är några alls lär de vara väldigt få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Kul att det då står:
"Scoring base capture points" -> "Credits awarded? No"

Lite senare står det dock att alla som är i cap vid slutförd cappning (svengelska ftw) får en liten mängd credits oavsett hur mycket de bidragit till cappen.

Edit: Dock är det en wiki som inte behöver stämma till 100% och det står inte heller hur mycket credits det är, min gissning är att om det är några alls lär de vara väldigt få.

Japp föresatt att man cappade 100% får man en liten bonus, lite är inte lika med 0 credits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ast0r:

Japp föresatt att man cappade 100% får man en liten bonus, lite är inte lika med 0 credits.

Och som sagt är det en wiki, synd att man inte kan få tag i faktiska siffror så man skulle kunna göra en bättre bedömning om vad som skulle ge mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Och som sagt är det en wiki, synd att man inte kan få tag i faktiska siffror så man skulle kunna göra en bättre bedömning om vad som skulle ge mest.

Jo men det finns nog fler källor om man orkar leta
Idag kappar väl alla för att få efficiency..

Permalänk

jag kör på tills alla är döda och får mer cred då än att campa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ast0r:

Japp föresatt att man cappade 100% får man en liten bonus, lite är inte lika med 0 credits.

Alla i zonen får en väääldigt liten bonus och expen man får av att cappa vs att döda alla(om man inte är helt själv) är mindre än att döda alla.
Men jämfört med det man får för att skjuta ett till skott för skada vs cap är skottet värt mer.

En kille i en type som inte gjorde ett skvatt hela rundan han campade i basen när vi nästan hade alla nere så åkte han till fiende basen cappade efter rundan ser vi att han har 245 exp. Typ 45 exp för att campa basen 200 för cappen så före premium får du 200 exp för en full solo cap och sen delas den på alla i cappen. Sen skulle jag vilja se hur mycket creds den typen fick den rundan.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Alla i zonen får en väääldigt liten bonus och expen man får av att cappa vs att döda alla(om man inte är helt själv) är mindre än att döda alla.
Men jämfört med det man får för att skjuta ett till skott för skada vs cap är skottet värt mer.

En kille i en type som inte gjorde ett skvatt hela rundan han campade i basen när vi nästan hade alla nere så åkte han till fiende basen cappade efter rundan ser vi att han har 245 exp. Typ 45 exp för att campa basen 200 för cappen så före premium får du 200 exp för en full solo cap och sen delas den på alla i cappen. Sen skulle jag vilja se hur mycket creds den typen fick den rundan.

Du verkar ha missförstått mig.. jag har bara sagt att 0 credits inte stämmer.
om du scoutar eller skjuter får du mer pengar punkt slut.. men om du är en heavy och sista tanken har åkt och gömt sig och du cappar 100% så får du mer credits/xp ist för att jaga den sista till tiden är slut.. plus att tid är pengar så avsluta rundan fort..

ett exempel varför man ska cappa istället för att jaga!

Permalänk
Medlem

Att dra in pengar så känner jag att Type 59an kommer först, sen T34an, Löwen och sist SuperPershing.
Det är som sagt skadan som avgör hur mycket du drar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ast0r:

Du verkar ha missförstått mig.. jag har bara sagt att 0 credits inte stämmer.
om du scoutar eller skjuter får du mer pengar punkt slut.. men om du är en heavy och sista tanken har åkt och gömt sig och du cappar 100% så får du mer credits/xp ist för att jaga den sista till tiden är slut.. plus att tid är pengar så avsluta rundan fort..

ett exempel varför man ska cappa istället för att jaga!
http://www.youtube.com/watch?v=pLMjEKNH1xc

jo jo det är väldigt situationellt men även om du avslutar snabbt 3 rundor på rad med 3 minuter med cap så får du ca 20k credits per runda om du skjuter ner ett par fiender mot en runda där ditt lag dödar alla och får runt 80k+ (detta är vad jag får i typen när jag provat i natt ett par rundor.

Provade med att cappa snabbast möjligt det gav mig 20 - 30k inte mycket för typen tbh rundorna tog mellan 3 - 4 min. Provade sen att bara jaga ner fiender och orsaka så mycket skada som möjligt dem rundorna tog runt 6 -8 min men gav mellan 3 och 4 ggr så mycket runt 80k - 90k / runda.
Det är före ammo och reparation också...

Sen finns det tillfällen där du måste cappa då sista fienden är en amx 13 90 som campar i ett hörn och du kommer inte komma i kappa han i en jakt.
Men att cappa ger mindre, Ju mer fiender vid liv ju mindre cash. Och exp du får av så snabb cap som möjligt är bara löjligt.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

jag undrar vilken av "guld" tanksen som har bäst balans när det gäller att dra in creds och göra skada. själv så har jag bara kört med T34:an och Löwe. T34 gör bra skada men tar ju lång tid att ladda om. Löwe är ju lite snabbare och jag drar in nästan lika mycket cred med varje.

är det nån av er som har mer erfarenhet av de andra premium tanksen som kan gem föra bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

jag undrar vilken av "guld" tanksen som har bäst balans när det gäller att dra in creds och göra skada. själv så har jag bara kört med T34:an och Löwe. T34 gör bra skada men tar ju lång tid att ladda om. Löwe är ju lite snabbare och jag drar in nästan lika mycket cred med varje.

är det nån av er som har mer erfarenhet av de andra premium tanksen som kan gem föra bättre?

Gillar typen mest då det är en fin balans i suvival, skada och mobility.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Gillar typen mest då det är en fin balans i suvival, skada och mobility.

Har bara kört T34 och type men håller med, mobilityn gör att den vanligtvis hinner skjuta så mycket mer, och dör den så gör den det snabbt och man kan hoppa in i en annan fight med T34:an när man grindar credits ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

jag undrar vilken av "guld" tanksen som har bäst balans när det gäller att dra in creds och göra skada. själv så har jag bara kört med T34:an och Löwe. T34 gör bra skada men tar ju lång tid att ladda om. Löwe är ju lite snabbare och jag drar in nästan lika mycket cred med varje.

är det nån av er som har mer erfarenhet av de andra premium tanksen som kan gem föra bättre?

Skrivet av Saber:

Gillar typen mest då det är en fin balans i suvival, skada och mobility.

Jag har börjat köra typen mer och mer på senaste, och den blir verkligen en bra tank när man lärt sig spela den. När man sen spelar i platoon med en annan type så kan man ta nästan vad som helst verkar det som.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk

Kör alla 3, Type 59, T34 och Löwe..

Ligger väl runt samma credits in på alla 3 om man ska jämföra på en normal runda med "kills och damage", sen så har dom ju lite olika spelstilar..

Sen så har jag väl dragit in mest på Löwe:n om det har gått bra en runda om man jämför en "bra" runda med dom andra..

Men som det sades ovanför, om det blir ett "type 59 run" så är dom j**ligt farliga...

Permalänk
Medlem

Jag har bara typen, men provat t34 och den tyckte jag var väldigt slö (dock får man lättare credis med en tank som gör 400hp per skott). Dock får jag bara i snitt 30k med typen (utran prem och utan ammo/rep).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag har Type 59 och T34 och måste säga att Type 59 är helt klart den bästa moneymakern för den spelstil jag har. Type 59 är faktiskt en av de tanks jag har bäst stats på (61.3% wins). Fördelen med att ha två moneymakers är att man kan köra med den andra (T34) när man klantat sig med den första och på det sättet dra in rejält med stålar..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Det är därför jag har 3 "moneynakerzzz";)

Permalänk
Medlem

Hur tycker folk att det går att spela med D.Max och Jgd 8.8?
Dem 2 tanksen har tydligen fin dpm?

Permalänk

Har inte hört ngt spec om Jagd 8.8... D.max däremot så tycker många att den gör skada bra men är väldigt sårbar, 1-2 skott så är du borta..Men om du hinner skjuta ett par skott så hinner du göra bra med skada men sen får du dra därifrån, fort...;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

jo jo det är väldigt situationellt men även om du avslutar snabbt 3 rundor på rad med 3 minuter med cap så får du ca 20k credits per runda om du skjuter ner ett par fiender mot en runda där ditt lag dödar alla och får runt 80k+ (detta är vad jag får i typen när jag provat i natt ett par rundor.

Provade med att cappa snabbast möjligt det gav mig 20 - 30k inte mycket för typen tbh rundorna tog mellan 3 - 4 min. Provade sen att bara jaga ner fiender och orsaka så mycket skada som möjligt dem rundorna tog runt 6 -8 min men gav mellan 3 och 4 ggr så mycket runt 80k - 90k / runda.
Det är före ammo och reparation också...

Sen finns det tillfällen där du måste cappa då sista fienden är en amx 13 90 som campar i ett hörn och du kommer inte komma i kappa han i en jakt.
Men att cappa ger mindre, Ju mer fiender vid liv ju mindre cash. Och exp du får av så snabb cap som möjligt är bara löjligt.

Har aldrig sagt att du ska cappa så fort du kan heller aldrig påstått att cappa ger massa pengar utan att 0 credits är fel..

Vad jag mena med att avsluta rundan snabbt är inte att du ska åka raka vägen till cap, utan att inte spendera 2-3 minuter att leta efter sista precis som exemplet från filmen och förlora(draw) eller riskera att dö mot arty på slutet pga lite hp förlorar man överlevnads exp samt cap exp och den lilla credits bonusen för 100% cap.. eller att du inte ens får scout/skada/kill på sista killen så låter ju cap exp/credits helt plötsligt bra även hur liten den än är..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ast0r:

Har aldrig sagt att du ska cappa så fort du kan heller aldrig påstått att cappa ger massa pengar utan att 0 credits är fel..

Vad jag mena med att avsluta rundan snabbt är inte att du ska åka raka vägen till cap, utan att inte spendera 2-3 minuter att leta efter sista precis som exemplet från filmen och förlora(draw) eller riskera att dö mot arty på slutet pga lite hp förlorar man överlevnads exp samt cap exp och den lilla credits bonusen för 100% cap.. eller att du inte ens får scout/skada/kill på sista killen så låter ju cap exp/credits helt plötsligt bra även hur liten den än är..

Ganska extremt exempel men...

Att jaga den sista när man är själv är dumt, Men är man flera ganska snabba saker kan det vara värt det.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Ganska extremt exempel men...

Att jaga den sista när man är själv är dumt, Men är man flera ganska snabba saker kan det vara värt det.

Vet inte direkt vad du ville ha sagt med det inlägget.
Extrema fall? ser flera gånger om dan folk som är ute efter en lätt sista kill på arty som åker på tokdäng själv istället.. speciellt mot stora tier 7-8 arty'n..
Jag har fixat draw mängder av gånger ensam kvar mot 3-4+ tanks dödat caps vid 90-99% och sedan försvinna..
vet att draw är en förlust men kan ja få motståndarlaget att förlora, gör jag det med glädje! alltid kul med lite nerdrage från motståndarna

Jaga själv ?.. är la sunt förnuft att man inte gör ? beroende på vad som hänt.. aldrig sagt att du ska jaga något själv..
Precis min poäng.. är man flera snabba så är chansen väldigt liten att just du scoutar fram han eller får in ett par träffar då ger iaf cappen lite exp blir den 100% jippie du får lite credits vilket är mer än 0 och rundan är över snabbare.. och är det dessutom en skadeskjuten låg tier tank så får du nog t.om ut mer av att cappa.. men klart att det är från fall till fall, det enda jag vill ha sagt egentligen är att man får credits utav capp även om den är extremt liten..

Och kanske lite varför detta snacket kanske hör hemma i "moneymakers" tråden är att väldigt många type 59or och andra premium tankförare är just ute efter pengar och gör väldigt många dåliga beslut.. spela som en vanlig tank och spela för att vinna! Ses ute på fältet!